کد خبر: ۵۶۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۲ 18 February 2018

تابناک / در راستای اصل ۴۴قانون اساسی مبنی بر عنایت به بخش خصوصی و دستور موکد مقام معظم رهبری در جهت توجه به اقتصاد مقاومتی، دولت روحانی معادل ریالی ۱.۵ میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی را برداشت نمود تا در جهت اشتغال مناطق روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت هزینه کند.

با ابلاغ این قانون توسط معاون اول رئیس جمهور٬ بانک‌های کشاورزی، پست بانک، توسعه تعاون، صندوق های کارآفرینی امید و حمایت از توسعه سرمایه گذاری بعنوان مؤسسات عامل در بخش کشاورزی معرفی شدند. همچنین دستگاه بخشی نیز وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان امور عشایر ایران و معاونت علمی و فناوری رییس جمهور تعیین شدند.


در این ابلاغیه سود بانکی ۴درصد تا ۶درصد و برای شهرهای زیر ده هزار جمعیت٬ ده درصد اعلام گردید که طی سه مرحله ساخت، خرید تجهیزات و تامین سرمایه در گردش پرداخت شود.


هر چند این اقدام یکی از اقدامات موثر دولت در جهت ایجاد اشتغال پایدار، استقرار جوانان در روستاها، پویایی کشاورزی ،صنعت و گردشگری در روستاها خواهد شد و طبق برنامه ششم توسعه که دولت مکلف است تا برای ۹۷۰نفر شغل ایجاد کند ٬جامه عمل خواهد پوشاند. اما بررسی های ما حکایت از آن دارد که مردم روستا، سرگردان در ارائه طرح می باشند. بطوریکه در ابتدا در جهاد کشاورزی شهرستانها ٬ مبادرت به تشکیل پرونده برای دام های سبک نمودند و آنگاه ٬ تشکیل پرونده برای دام های سنگین٬ در دستور کار قرار گرفت و در نهایت هم از گوشه و کنار شنیده می شود این تسهیلات فقط برای دامهای صنعتی پرداخت می شود. با تحقیقات به عمل آمده توسط خبرنگار ما ٬جهاد استان در این زمینه ٬در همین هفته اتخاذ تصمیم خواهد نمود .حال سوال اینجاست این ناهماهنگی از کجا نشات می گیرد و چه کسی پاسخگوی معضلات فوق خواهد بود.
در حالیکه سهم گیلان از میزان تسهیلات وام اشتغال روستایی ۴۰۰میلیارد تومان می باشد و این اقدام می تواند جهش مناسبی برای ایجاد اشتغال و همچنین خود کفایی در تولیدات داخلی باشد٬ اما مردم سرگردان در ابتدایی ترین مرحله دریافت تسهیلات هستند. نداشتن برنامه و فرصت سوزی یکی از چالش های اساسی کشور ما به حساب می آید .امیدواریم تدابیر مدبرانه دکتر سالاری راهگشای معضلات فوق شود .تا چگونه از این تسهیلات به نحو احسن استفاده خواهند نمود؟

علی علی پور مدیر مسئول و صاحب امتیاز سایت همای خبر و هفته نامه همای گیلان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار