تابناک / صبح پنجشنبه در مراسم افتتاحیه مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت، مسئولین بر ضرورت فرهنگ سازی و رفع مشکلات ترافیکی رشت تاکید کردند.
کد خبر: ۵۶۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۰ 16 February 2018
تابناک / صبح پنجشنبه در مراسم افتتاحیه مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت، مسئولین بر ضرورت فرهنگ سازی و رفع مشکلات ترافیکی رشت تاکید کردند.
 
 

به گزارش اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت شهردار این کلانشهر در آیین افتتاحیه مرکز کنترل ترافیک شهرداری که با حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی شهررشت، فرماندار، رئیس پلیس راهور گیلان و جمعی از مسئولین برگزار شد اظهار کرد: برای اجرایی شدن برنامه ها در رشت خرد جمعی وجود دارد اما کاملاً در ابتدای راه قرار داریم.

 
 
 

برای تبدیل شدن به مقصد گردشگری، لازم است مشکلات ترافیکی رشت به طور جدی برطرف شود

دکتر مسعود نصرتی گفت : اگر قرار است رشت مقصد گردشگری باشد و از ورود ۳۶ میلیون گردشگر بهره برداری کند لازم است مشکلات ترافیکی این شهر به طور جدی برطرف شود.

 
 
 

وی با بیان اینکه هسته اصلی و مرکزی شهر نباید دارای ترافیک سنگین باشد تاکید کرد: برخی رودربایستی ها برای حل مشکلات باید از بین رفته و طرحی که مشاوران برای ترافیک تهیه می کنند باید تصویب و اجرایی شوند؛ درغیر اینصورت از نعمت های خدادادی که موجب تولید اشتغال و ثروت در شهر می شوند محروم خواهیم ماند.

 
 
 

شهردار رشت ادامه داد : اگر دنبال پویایی، خلق ثروت و اشتغال زایی هستیم دیگر نباید چنین ترافیکی در شهر وجود داشته باشد تا مسافر بتواند فرصت اقامت ۸ ساعته در رشت را پیدا کرده و دراین شهر هزینه کند.

نصرتی با اشاره به وجود ۳۹ دوربین کنترل ترافیک در سطح شهر افزود : ۲۹ دوربین پیش از شورای پنجم وجود داشت و ۱۰ دوربین دیگر نیز در این شورا اضافه شده و تقریبا از صفر تا ۱۰۰ امورات مربوط به راه اندازی مرکز کنترل ترافیک در شورای پنجم صورت گرفته است.

 
 
 

مذاکرات با بانک شهر برای خرید و راه اندازی ۴۰۰ دوربین کنترل ترافیک در رشت

وی وجود ۳۹ دوربین در سطح شهر را جزء امکانات حداقلی شهر دانست و با اشاره به لزوم کنترل و برنامه ریزی برای ۴۰۰ دوربین در رشت بیان داشت: امکانات شهری که قرار است مقصد گردشگری باشد باید نسبت به شهرهای دیگر ۲ برابر باشد.

 
 
 

شهردار رشت گفت : برای رسیدن به جایگاه اصلی و دلخواه رشت راه برزگی در پیش داریم که رسیدن به این جایگاه با همت مجموعه مدیریت شهری و برنامه ریزی های دقیق و منسجم بدون شک دور نخواهد بود.

 
 
 

نصرتی با بیان اینکه دست کم ۱۲۰ کیلومتر فیبر نوری به خیابان ها و تقاطع های اضافه می شود افزود : از طریق فراخوان سرمایه گذاری، راه اندازی فیبر نوری نیز انجام می شود.

 
 
 

به گفته وی برای خرید دوربین های بیشتر با بانک شهر هماهنگی و مذاکرات لازم انجام شده است.

شهردار رشت بر لزوم فراهم نمودن امکانات در فراخور شایستگی های این شهر تاکید و خاطر نشان کرد : شهر گردشگر باید شهرداری خوبی داشته باشد.

 
 
 

وضعیت ترافیک کوچه و خیابان ها بر اعصاب و روان مردم تاثیر گذاشته است

نصرتی همچنین با اشاره به ضرورت حل معضل ترافیک رشت تصریح کرد : وضعیت ترافیک در کوچه ها و خیابان ها بر اعصاب و روان شهروندان تاثیر گذاشته است .

وی تاکید کرد : افرادی که در جایگاه ابلاغ مصوبات قرار دارند و کاهش بار روانی ترافیک را به عهده دارند باید از رودربایسی ها خودداری کرده و اجازه دهند تا کار ها پیش روند .

شهردار رشت گفت : کارها باید مرحله به مرحله پیش بروند تا موفقیت حاصل شود و تا مرحله اول انجام‌نشود نمی توان وارد مرحله دوم شد .

 
 
 

نصرتی افزود : امید است با بودجه مصوب شده ۹۷ ، مشکلات شهر در سال آینده بر طرف شود .

 
 
 

با اعتقاد به جوانان مسئول رشت، مرکز کنترل ترافیک این کلانشهر راه اندازی شد

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای پنجم نیز اجرایی شدن چنین پروژه ای را حاصل تلاش های ۷ ساله مسئولان در دوره های گذشته و کنونی دانست و اظهار کرد: بسیاری اعتقاد به انجام چنین پروژه بزرگ و دشواری نداشتند اما اعتقاد به جوانان مسئول در شهر این اتفاق مهم را رقم زد.

اسماعیل حاجی پور گفت: برای دریافت کد گذر واژه با سختی های فراوانی مواجه بودیم اما با همت مسئولان به سرانجام رسید.

 
 
 

وی با بیان اینکه مرکز کنترل ترافیک، فقط برای ثبت تخلف نیست خاطر نشان کرد : از این مرکز می توان برای ارائه خدماتی همچون کنترل تاکسی ها و اتوبوس ها استفاده کرد.

 
 
 

مردم در فرهنگ سازی ترافیکی و اشاعه آن کمک کنند

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای رشت، ثبت تخلف را تنها یکی از اهداف پروژه مرکز کنترل ترافیک اعلام کرد و گفت : هرچند ثبت تخلف برای کسانی که درصدد تضییع حقوق شهروندی هستند باید انجام شود اما هدف اصلی فرهنگ سازی در امر ترافیک و تسهیل موارد مربوط به آن است.

حاجی پور افزود : رشت از معدود شهرهای کشور است که دارای مرکز کنترل ترافیک است.

 
 
 

وی ادامه داد : پروژه هایی مانند کمربندی های مختلف در سطح شهر در صحن شورا با هدف کاهش بار ترافیکی شهر در حال تصویب است.

این مسئول تاکید کرد : هدف ثبت تخلفات نیست و انتظار می رود که مردم در فرهنگ سازی و اشاعه آن کمک کنند.

حاجی پور ضمن قدردانی از تلاش های پلیس راهور، مرکز کنترل ترافیک را به روح پاک شهدا به ویژه به شهید بابک نوری هریس، جوان ترین شهید مدافع حرم تقدیم کرد.

 
 
 

تاکید فرماندار رشت بر مساله فرهنگ سازی ترافیکی

فرماندار رشت نیز بر لزوم ‌تغییر رفتار شهروندان نسبت به مقوله ترافیک در راستای امنیت روانی تاکید کرد.

سید محمد احمدی با اشاره به تردد روزانه بیش از ۲۰ هزار خودرو به کلانشهر رشت گفت: جریمه ها دیگر کارساز و بازدارنده نبوده بلکه باید به مساله فرهنگ سازی ترافیکی پرداخته شود.

وی افزود : میزان تلفات در تصادفات نسبت به پارسال ۲۷ درصد کاهش یافته است و این نشان از فرهنگ و قانونمداری شهروندان رشتی است .

 
 
 

وجود تخلفات کم در رشت به دلیل فرهنگی است که در شهر حاکم است

رییس پلیس راهور گیلان نیز در این مراسم، ترافیک را یکی از مقوله های اساسی و حساس در کشورهای دنیا اعلام کرد و در مقایسه رعایت قوانین ترافیکی رشت با سایر کشورهای پیشرفته دنیا اظهار داشت: وجود تخلفات کم در رشت به دلیل فرهنگی است که در شهر حاکم است.

 
 
 

سرهنگ محمدرضا محمدی در ادامه گفت: گیلان در حوزه درون شهری در ۱۰ ماه گذشته از درصد تلفات جانی کمتری نسبت به سایر شهرهای کشور برخوردار بود.

وی با اشاره به آمار ورودی بالای مسافران در رشت، تعداد نیروهای پلیس راهور را برای کنترل امورات ترافیکی جوابگو ندانست و افزود: دوربین ها می توانند در این موارد به کمک پلیس بیایند.

 
 
 

هدف اصلی از راه اندازی مرکز کنترل ترافیک، کاهش تصادفات و تلفات و خسارات جانی است

رییس پلیس راهور گیلان هدف اصلی از ایجاد مرکز کنترل ترافیک را کاهش تصادفات و تلفات و خسارات جانی عنوان و تصریح کرد : این مهم با همت مردم امکانپذیر است.

سرهنگ محمدی گفت : هدف، اعمال قانون نبوده بلکه فرهنگ سازی برای جلوگیری از تلفات و حل مشکلات ترافیکی، فراهم‌نمودن ایمنی و سلامت در زمره اهداف اصلی قرار دارند.

 
 
 

نیاز به نصب ۴۸۰ دوربین کنترل ترافیک دیگر

وی با اشاره به عرض کم معابر و محدودیت های هسته مرکزی رشت گفت: نیاز به افزایش و ارتقای دوربین ها در سطح شهر رشت احساس می شود و از لحاظ ارتقای کمیت و هوشمند سازی شهر، وجود ۴۸۰ دوربین دیگر نیز مورد نیاز است.

رییس پلیس راهور گیلان همچنین پیرامون خودروهای مکانیزه ثبت ساکن نیز گفت: هماهنگی های لازم برای انتقال این خودروها به رشت باید انجام شود زیرا این خودروهای مکانیزه می توانند به تنهایی اعمال قانون کنند.

 
 
 

سرهنگ‌محمدی افزود : با ورود ۵ دستگاه از خودروهای مکانیزه ثبت ساکن و انجام هزینه مختصر می شود گام بلندی برای ایمنی ترافیکی شهر برداشت.

وی بیان کرد : نگاه مجموعه مدیریت شهری و حاکمیتی رشت نسبت به ایجاد امنیت ترافیکی مثبت است.

 
 
 

دراین مراسم همچنین مسئولانی نظیر سید امیرحسین علوی رییس شورای اسلامی شهررشت، محمدحسن عاقل منش رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورا، فاطمه شیرزاد سخنگو و رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورا، فرهام زاهد رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، رضا رسولی رئیس کمیسون عمران و توسعه شورا ، علیپور عضو هییت رییسه شورا، جلال الدین محمد شکریه عضو شورای شهر رشت و رییس اتاق اصناف گیلان ، بهارمست ، اخوان و شریفی از معاونین شهردار ، پورجعفری رئیس حراست شهرداری ، رحمتی مدیر بازرسی شهرداری ، عطایی مدیر منطقه یک شهرداری ، زکی زاده رئیس سازمان میادین میوه و تره بار ، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و جمشید پور سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری نیز حضور داشتند

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار