کد خبر: ۵۶۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱ 15 February 2018

تابناک / عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ مجلس با اشاره به اعتبار ۳۸۰ میلیارد تومانی بخش عمران در لایحه بودجه گفت:‌ حوزه اعتبارات عمرانی کشور با کاهش ۴۰ درصدی اعتبارات در سال ۹۷ مواجه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت،‌ جبار کوچکی‌نژاد صبح امروز در جلسه کمیته برنامه‌ریزی فرمانداری رشت اظهار داشت: ‌380 میلیارد تومان کل اعتبارات حوزه عمرانی کشور در سال 97 بوده که با کاهش 40 درصدی مواجه است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97 مجلس تصریح کرد:‌ نشست‌های زیادی در مجلس و دولت برای تعیین تکلیف هدفمندی یارانه‌ها برگزار شد تا تصمیمات لازم جهت رفع نگرانی‌های عمومی جامعه در این باره هر چه سریعتر برطرف شوند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته دولت 38 هزار میلیارد تومان برای پرداخت یارانه‌های نقدی اختصاص داده بود افزود:‌ در لایحه بودجه سال 97 دولت قصد داشت این میزان پرداختی را به 23 هزار میلیارد تومان کاهش دهد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره میزان اعتبار اضافه شده به سازمان هدفمندی یارانه‌ها ابراز داشت:‌ دولت قصد داشت 33 میلیون نفر را از دریافت یارانه‌ها حذف کند اما با تصمیم مجلس 7 هزار میلیارد به اعتبار سازمان هدفمندی یارانه‌ها اضافه شد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از حذف دهک‌های پر درآمد در سال آینده خبر داد و ابراز داشت:‌ با حذف دهک‌های بالا و تخصیص اعتبارات بیشتر به طبقات پایین جامعه میزان دریافتی نیازمندان جامعه به چندین برابر افزایش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با گلایه از بروکراسی‌های اداری آزار دهنده بیان داشت:‌ حجم عظیم دولت باعث بوجود آمدن بروکراسی‌های شدید شده و نه تنها موجبات نارضایتی مردم را فراهم آورده بلکه آن‌ها را در پیچ و خم کارهای اداری سرگردان کرده است.

کوچکی نژاد، دین،‌ رهبری و مردم را سه عنصر مهم انقلاب اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت:‌ تمام سرمایه‌گذاری دشمن بر روی مردم است و می‌خواهد با هر ترفندی آن‌ها را از مسیر انقلاب جدا کند و در این میان برخی مسئولان فاسد با عملکرد غلط خود راه را برای آنان هموارتر می‌کنند.

وی به اعتبارات حوزه بهداشت و درمان و یارانه گندم اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در لایحه بودجه ‌97 به میزان 3 هزار میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان و 3 هزار میلیارد تومان نیز به بخش یارانه گندم تخصیص پیدا کرد تا نگرانی در این خصوص وجود نداشته باشد.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها بیان داشت:‌ بر طبق پیش بینی‌های مجلس،‌ در سال 97 به میزان 109 هزار میلیارد تومان سازمان هدفمندی یارانه‌ها درآمد دارد اما بازپرداخت دولت به مردم در بخش یارانه‌ها تنها در حدود ‌40 هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

وی درباره روند تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد:‌ شرکت‌هایی همچون شرکت گاز و شرکت برق به میزان ‌350 هزار میلیارد تومان از محل افزایش قیمت‌ها پرداخت کردند اما تکلیف مابقی پولی که باید به حساب خزانه واریز می‌کردند هنوز مشخص نشده است.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97 مجلس در مورد روند انتشار اسناد خزانه عنوان کرد:‌ 38 هزار و 500 میلیارد تومان کل رقم اعتباری است که برای انتشار اسناد خزانه در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده هرچند انتشار حجم بالای اوراق برای اقتصاد کشور زیاد خوشایند نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس به بحث پسماند شهر‌های شمالی اشاره کرد و افزود:‌ دولت قصد داشت به میزان ‌7 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه برای اینکار برداشت کند که با مخالفت مجلس روبه‌رو شد و قرار شد این اعتبار از سایر حوزه‌های دیگر تامین شود.

وی درباره وضعیت اعتبارات حوزه حمل و نقل شهری شهر رشت نیز گفت:‌ با توجه به نگرانی‌هایی که در این خصوص وجود دا‌شت توانستیم 15 میلیارد تومان را در جدول اجرایی به این امر اختصاص دهیم و امیدواریم شهرداری رشت بتواند به‌خوبی از اعتبارات تخصیص یافته استفاده کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 97 مجلس به موضوع توزیع قیر اشاره کرد و ابراز داشت:‌ در حوزه بنیاد مسکن با مشکل مواجه هستیم زیرا اگر وضعیت به همین صورت پیش برود و قیر مورد نیاز این حوزه تامین نشود در سال آینده برای انجام پروژه ها با مشکلات زیادی مواجه می‌شویم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:‌ با رایزنی‌های انجام شده بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و مجلس توانستیم 4 تن قیر را برای انجام پروژه‌ها در نظر بگیریم و انتظار داریم حداقل در انجام پروژه‌های راه و ‌شهرسازی با مشکل کمبود قیر مواجه نبا‌شیم.

نماینده مردم رشت در مجلس خطاب به شهردار رشت گفت:‌ عوارضی که از مردم دریافت می‌شود باید برای رفاه حال ‌شهروندان هزینه شود بنابراین شهرداری رشت باید در این خصوص توجه بیشتری داشته باشد و نسبت به فراهم آوردن امکانات شهری اقدامات لازم را انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار