تابناک / شهردار رشت از جمع آوری تمام سرعت گیر ها در سطح شهر خبر داد و گفت: در ۱۲ ماه آینده دوربین های کنترل ترافیک از ۳۹ به ۴۰۰ عدد افزایش می یابند.
کد خبر: ۵۶۶۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲ 15 February 2018
  تابناک / شهردار رشت از جمع آوری تمام سرعت گیر ها در سطح شهر خبر داد و گفت: در ۱۲ ماه آینده دوربین های کنترل ترافیک از ۳۹ به ۴۰۰ عدد افزایش می یابند.
 
 

 

به گزارش اداره اطلاع رسانی مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت ، دکتر نصرتی در گفتگویی با اشاره به افتتاح مرکز کنترل ترافیک شهرداری رشت در دو نقطه اظهار کرد : یکی از این مکان ها شهرداری رشت و دیگری مرکز کنترل ترافیک راهور استان است ‌که هردو به هم متصل بوده و در ارتباط با یکدیگر خواهند بود.

شهردار رشت با اشاره به تحلیل ترافیکی توسط کارشناسان و اپراتورهای شهرداری رشت گفت : این کارشناسان به تحلیل مواردی همچون بازگشایی معابر ، نیازمندی خیابان ها به چراغ های راهنمایی و رانندگی ، ایجاد ریل های همسطح و غیر همسطح، رسیدگی به امورات مربوط به دوربرگردان ها و سایر مباحث ترافیکی می پردازند.

وی افزود : تیم بحران شهرداری در مواقع بحران می توانند از طریق مرکز کنترل ترافیک ، تمام شهر را رصد کرده و دیگر لازم نیست همچون گذشته در مواقع بحران به دور زدن در سطح شهر بپردازند.

نصرتی ادامه داد : پلیس راهور گیلان نیز همزمان با فعالیت مرکز کنترل ترافیک شهرداری برای رانندگان متخلف اقدام به اعمال قانون می کند.

وی خاطر نشان کرد : نبستن کمربند ایمنی ، عبور از چراغ قرمز ، پارک دوبله ، سرعت و سبقت غیرمجاز و ورود به محدوده پیاده راه فرهنگی از جمله تخلفاتی است که شامل اعمال قانون شده و به صورت پیامک به رانندگان ارائه می شود.

شهردار رشت از وجود ۳۹ دوربین ثبت تخلف در سطح شهر رشت خبرداد و تصریح کرد: بر اساس امضای تفاهم نامه اولیه با بانک شهر قرار است در ۱۲ ماه آینده تعداد این دوربین ها از ۳۹ به ۴۰۰ عدد افزایش یابد.

نصرتی گفت : این دوربین ها در تمام‌معابر ، چهار راه ها و تقاطع های رشت نصب خواهند شد.

به گفته وی تمام سرعت کاه ها در سطح شهر جمع آوری و به جای آن متناسب باسرعت مجاز هر منطقه دوربین های ثبت تخلف نصب می شوند .

شهردار رشت ادامه داد : هدف شهرداری از چنین اقدامی فرهنگ سازی مقوله ترافیک به دور از هدف درآمدزایی است .

نصرتی با اشاره به خیابان های کم عرض و فراوانی خودروهای سطح شهر، رعایت مقررات مربوط به فرهنگ ترافیک را از شهروندان خواستار شد و افزود : با رعایت این فرهنگ می شود شاهد کاهش ترافیک در رشت شد.

به گفته وی درآمدهای ناشی از ایجاد مرکز کنترل ترافیک در شهرداری رشت برای زیرساخت های شهر و حل مشکلات ترافیک شهری استفاده خواهد شد .

 

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار