کد خبر: ۵۶۶۳۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰ 14 February 2018

تابناک / اعضای بدن جوان 16 ساله رودسری به چند بیمار جان دوباره بخشید.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، مرگ مغزی یکی از معیارهای غیرقابل‌بازگشت همه عملکردهای مغز و مرگ است که هر فرد مرگ مغزی می‌تواند با اهدای اعضای حیاتی خود جان 8 نفر را نجات و با اهدای نسوج ازجمله قرنیه، پوست، تاندون و غیره، 53 نفر را از معلولیت نجات دهد.

زنده‌یاد «علی (شایان) گودرزنیا» جوان 16 ساله رودسری و راکب موتورسیکلت که براثر سانحه تصادف با یک خودرو در روز پنجشنبه 19 بهمن سال 96 دچار آسیب‌دیدگی شدید و پس‌ازآن مرگ مغزی شد که وی براثر شدت آسیب‌دیدگی از بیمارستان انصاری رودسر به بیمارستان 22 آبان لاهیجان منتقل می‌شود.

مسئول روابط عمومی بیمارستان 22 آبان لاهیجان در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس درباره وضعیت «شایان» اظهار کرد: این بیمار در بخش آی سی یو بیمارستان 22 آبان لاهیجان بستری شد.

سید احمد سیدپور افزود: پس از اقدامات درمانی متأسفانه مرگ مغزی «شایان» توسط پزشکان معالج اعلام و پس از تائید مرگ مغزی با رضایت خانواده گودرزنیا، بیمار در شب 23 بهمن به رشت منتقل شد.

*اعضای بدن جوان رودسری به چند بیمار جان دوباره بخشید
مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی رشت در ادامه این گفت‌وگو اظهار کرد: علی (شایان) گودرزنیا جوان 16 ساله رودسری که براثر سانحه تصادف به کما رفته و متأسفانه با اعلام نظر پزشکان مرگ مغزی وی اعلام‌شده بود صبح روز 25 بهمن با رضایت خانواده گودرزنیا عمل اهدای اعضای این جوان به بیماران نیازمند در مرکز آموزشی واحد بیمارستان رازی رشت انجام شد.

دکتر محمدرضا حسین زاده افزود: دو کلیه و کبد این جوان رودسری برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان شهید نمازی شیراز منتقل شد.

وی با اشاره به برداشت نسوج (دریچه‌های قلب، تاندون، غیره) جهت اهداء به بیماران نیازمند تصریح کرد: با اهداء اعضای این جوان رودسری جان 3 نفر از مرگ حتمی نجات یافت و چندین نفر از معلولیت نجات پیدا کردند.

مسئول بیماری‌های خاص دانشگاه علوم پزشکی رشت افزود: «علی (شایان) گودرزنیا» بیست و هشتمین اهداءکننده عضو از استان گیلان در سال جاری است.

به گزارش خبرگزاری فارس مراسم تشییع‌جنازه جوان ناکام زنده‌یاد علی (شایان) گودرزنیا فرزند ارشد آقای شهرام گودرزنیا فردا صبح پنج‌شنبه 26 بهمن ساعت 11 صبح از بیمارستان حشمت به سمت گلزار شهدای رودسر برگزار می‌شود و پیکر آن مرحوم در همان مکان گلزار شهدای رودسر به خاک سپرده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار