‎نمایشگاه انفرادی عکس‌های نیکی کریمی (کارگردان، بازیگر و تهیه‌کننده‌ سینمای ایران) روز جمعه (٢٧ بهمن ماه) در گالری اعتماد و باغ نگارستان تهران افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۵۶۵۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۶ 14 February 2018

به گزارش تابناک : نیکی کریمی که درکنار مشغله‌های سینمایی خود، سال‌هاست که به فعالیت‌های ترجمه و عکاسی می‌پردازد، این روزها مشغول برگزاری نمایشگاهش از عکس‌هایی است که دغدغه‌های ذهنی او در سال‌های اخیر را دربرمی‌گیرد.

عکاسی مجموعه «گل مردگی» در سال ٩٤ شروع شده و طبق گفته او برایش فراز و نشیب بسیاری داشته تا به تصویر نهایی برسد: ‌‎این اولین بار بود که از طبیعت و خیابان و دوربین روی دست به استودیو می‌رفتم و صحنه‌ها را می‌چیدم. احساس یک فیلمساز/نقاش را داشتم که باید قابی ابدی از تصویرش می‌ساخت. مردن و به استعاره از آن، پژمردن جهانم را به هم زده بود چرا که مرشد همیشگی‌ام  را از دست داده بودم و درگیر ذهنی به تصویر کشیدن این فقدان بودم. همزمان اخبار نابسامانی‌های خاورمیانه من را بیشتر به مفهوم نیستی و فقدان درگیر می‌کرد. احساس تک افتادگی و تنهایی در جهانی بی‌نور و بی‌امنیت. همه این‌ها من را رساند به "گلمردگی“.

این سومین نمایشگاه عکس این هنرمند است. نیکی کریمى که پیش از این دو نمایشگاه عکس از عکس‌های خود، یکی در گالری گلستان در ایران و دیگرى در گالری کورت یارد امارات به نمایش گذاشته تا امروز سبک‌های مختلف عکاسی را تجربه کرده اما عکاسی از طبیعت در آثار او چشمگیرتر است.

‌‎اولین نمایشگاه عکس‌های نیکی کریمی، با عنوان "افق‌ها" در  سال ٨٨ در گالری گلستان برگزار شد که مجموعه‌ی عکس‌ها از سفری بوده که از کاشان و اصفهان شروع شد و تا لرستان و بعد هم از آن به طرف بندر انزلی و رشت تا لاهیجان و ماسوله ادامه داشت. طبیعت‌هایی بدون انسان، افق‌های گسترده و تپه ماهورهای چشم‌نواز همان مجموعه بود که در سال 1389 در در گالری کورت یارد امارات نیز به نمایش گذاشته شد.

‌‎نمایشگاه "گل مردگی" از روز جمعه ٢٧ بهمن در گالری اعتماد واقع در میدان بهارستان خیابان دانشسرا، باغ نگارستان تا ١٥ اسفند ماه از ساعت ١١ تا ٢٠ برای بازدید عموم دایر خواهد بود. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

 

 

منبع : ایلنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار