کد خبر: ۵۶۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵ 14 February 2018

تابناک / نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت: مشکلات استان گیلان با ژست‌های سیاسی اجتماعی مدیران غیربومی‌ آن حل نمی‌شود.

اسدالله عباسی اظهار داشت: معضلات و مشکلات کشاورزان و تولیدکنندگان گیلانی که روز به روز نیز در حال افزایش است با اجرای شوهای سیاسی اجتماعی مدیران ارشد و غیربومی‌ گیلان حل نمی‌شود.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وقتی دولت اقدام به انتصاب مدیران غیربومی آن هم در راس امور اجرایی استانی همچون گیلان می‌کند نباید هم انتظار وقوع معجزه و رفع مشکلات آن استان را داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: مدیری که اطلاعات کافی از دو محصول استراتژیک گیلان یعنی چای و برنج ندارد نمی‌تواند راه حلی جهت برون رفت از مشکلات ارائه دهد بنابراین وضعیت چای و برنج روز به روز وخیم‌تر می‌شود.

عباسی خاطرنشان کرد: جای تاسف است که از زمان ورود استاندار جدید به گیلان، تاکنون حتی یک جلسه ویژه جهت بررسی مشکلات پیش روی تولیدات کشاورزی و ارائه راهکار جهت شکوفایی تولیدات در استانداری گیلان تشکیل نشده است.

وی وضعیت کشاورزی گیلان را بغرنج خواند و گفت: کشاورزی استان گیلان با این تدابیر غلط در معرض نابودی قرار گرفته است از آن سو در سال‌های گذشته تاکنون نیز هیچ پروژه اشتغالزایی پایداری در آن به اجرا در نیامده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: وقتی دولت با تمام توانمندی‌ها و استعدادهای بومی بی‌نظیر در سطح استانی همچون گیلان، سکان اجرایی آن را به افراد غیربومی می‌سپارد، مقصر اصلی در بروز و تشدید چنین معضلاتی است.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس گفت: استاندار گیلان نه تنها از ظرفیت‌های نمایندگان مردم استان در مجلس استفاده نمی‌کند بلکه اعتقاد چندانی نیز به بهره‌بردن از توانمندی سایر دستگاه‌ها و نهادهای استانی در جهت رفع مشکلات کشاورزان ندارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس ابراز داشت: چایکاران گیلانی مردادماه امسال محصول خود را تحویل داده‌اند اما هنوز مطالبات خود را به‌طور کامل دریافت نکرده‌اند و از آن طرف برنج تولید شده توسط شالیکاران نیز در انبارهایشان باقی‌مانده است.

وی به چای دپو شده داخل انبارها اشاره کرد و بیان داشت: از 22 هزار تن چای تولید شده، 15 هزار تن درون انبارها باقیمانده است و استاندار گیلان و وزیر جهاد کشاورزی باید نسبت به این عملکرد ضعیف خود به مردم شریف گیلان پاسخگو باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: جای تاسف است وقتی وزیر اقتصاد به‌جای حمایت از تولید داخلی دستور حذف عوارض گمرکی و بخشودگی مالیاتی کالای وارداتی را صادر و زمینه آسیب جدی به صنعت کشور را فراهم می‌کند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس عنوان کرد: تمام تلاش نمایندگان مردم گیلان در مجلس این است که از تمام اهرم‌های نظارتی و قانونی خود در جهت رفع مشکلات تولیدکنندگان و کشاورزان استان استفاده شده و زمینه‌های رفع سریعتر آن‌ها را فراهم آورند.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: وزیر جهاد کشاورزی به‌علت کوتاهی و قصور فراوانی که در بروز و تشدید مشکلات چایکاران و شالیکاران شمالی داشته پس از پایان بررسی لایحه بودجه، باید در صحن مجلس شورای اسلامی حاضر و به سئوالات نمایندگان پاسخ دهد.

وی به سفر وزیر جهاد کشاورزی به گیلان اشاره کرد و ابراز داشت: قطعاً یک حضور فیزیکی برای دیدن مشکلات عدیده حوزه کشاورزی استان گیلان نمی‌تواند موثر واقع شود و نیاز به ارائه راهکارهای جدی‌تر از سوی دولت و مسئولان وزارت جهاد کشاورزی است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۷
ای کاش این مسئولین دست از ژست و شعار برمی داشتند .کمی .حتی یک بار عمل را نشان می دادند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار