کد خبر: ۵۶۵۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱ 12 February 2018

تابناک گیلان / از روایت احوال پرسی رهبر انقلاب از اکبر عبدی تا واکنش‌ها به سخنان طوفانی «ابراهیم حاتمی‌کیا»، همکاری آلمان با ایران برای رفع آلودگی هوا و ... را در بسته اخبار پربازدید رسانه ها بخوانید.

واکنش کاربران فضای مجازی به سخنان طوفانی ابراهیم سینمای ایران!

آنا: کاربران فضای مجازی با هشتگ #من_وابسته_هستم به اتفاقات دیشب اختتامیه جشنواره فیلم فجر و سخنان طوفانی ابراهیم سینمای ایران واکنش نشان دادند.

از روایت احوال پرسی رهبر انقلاب از اکبر عبدی تا واکنش‌ها به سخنان طوفانی «ابراهیم حاتمی‌کیا» / همکاری آلمان با ایران برای رفع آلودگی هوا

روایت احوال پرسی رهبر انقلاب از اکبر عبدی

میزان: اکبر عبدی: باورکردنی نیست اما رهبر معظم انقلاب با تمام مشغله شان در دوران بیماری ام دو بار جویای احوالم شدند. سپرده بودند به نیازهای مالی و درمانم رسیدگی شود.

بازداشت ۶۶ افسر گارد ریاست جمهوری یمن

مهر: دست کم ۶۶ تن از افسران گارد ریاست جمهوری یمن بازداشت شده اند. بر اساس این خبر این افسران نظامی یمنی از صنعاء راهی عدن شده بودند که در شهر الضالع به وسیله نیروهای امنیتی یمنی بازداشت شده اند. «اکرم القداحی» فعال یمنی وابسته به جریان های جنوبی این کشور با انتشار تصاویر کارت های شناسایی این افسران در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد که این نیروها وابسته به «طارق العفاش» برادر زاده «علی عبدالله صالح» رئیس جمهوری پیشین یمن بوده اند که می خواستند وارد عدن شوند و به وسیله اداره امنیتی شهر الضالع بازداشت شده اند. از سوی دیگر گزارش های رسانه ای در یمن حاکی است که شورای انتقالی یمن وابسته به جریان های جنوبی و مورد حمایت امارات، این افسرها را بعد از بازداشت آزاد و وارد عدن کرده اند. هنوز دلیل بازداشت و آزادی این افراد مشخص نشده است. جریان های جنوبی یمن تحت حمایت امارات اخیرا تحرکات خود در عدن را افزایش داده اند این نیروها اخیرا اعلام کرده اند خواستار سرنگونی دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی یمن و مورد حمایت عربستان هستند.

از روایت احوال پرسی رهبر انقلاب از اکبر عبدی تا واکنش‌ها به سخنان طوفانی «ابراهیم حاتمی‌کیا» / همکاری آلمان با ایران برای رفع آلودگی هوا


جزیره ای مخصوص زنان

ایسنا: جزیره خصوصی فقط برای استفاده زنان از سواحل فنلاند به زودی به بهره‌برداری می‌رسد. مبتکر این طرح در توجیه اجرای این ایده گفته که ما ضد مرد نیستیم، اما زنان حریم خصوصی خود را می‌خواهند برای همین قرار است به زودی شاهد ایجاد ساحلی اختصاصی به نام «Super She» باشیم. ایده ایجاد سواحل و مکانی برای استراحت زنان از مدت‌ها قبل شکل گرفته بود، این واقعیتی است که زنان نمی‌توانند در حضور مردان در سواحل احساس آرامش کنند. قرار است این جزیره اختصاصی خانم‌ها از ابتدای تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی فعال شود و ورود مردان به این جزیره نیز ممنوع خواهد شد. در این جزیره تمام امکانات رفاهی برای اقامت گردشگران در نظر گرفته شده است. طرح ساحل اختصاصی زنان در حالی مورد علاقه کشورهای غربی قرار گرفته که مدت‌هاست نمونه‌های مشابه آن در سواحل کشورهای اسلامی ایجاد شده است.

از روایت احوال پرسی رهبر انقلاب از اکبر عبدی تا واکنش‌ها به سخنان طوفانی «ابراهیم حاتمی‌کیا» / همکاری آلمان با ایران برای رفع آلودگی هوا


همکاری آلمان با ایران برای رفع آلودگی هوا

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برخی چالش‌های محیط زیستی ایران در حوزه‌های مختلف آب، خاک و هوا، گفت: به ویژه در حوزه آب با چالش‌های بزرگی مواجه هستیم و رفع این چالش‌ها نیازمند اتخاذ تصمیم‌های مهم به ویژه برای اصلاح شیوه مدیریت منابع و مصارف آب و اصلاح الگوی کشت و آبیاری در حوزه کشاورزی است. به دلیل شرایط آبی کنونی، پوشش گیاهی کاهش پیدا کرده و همین امر تغذیه حیوانات گیاه خوار و به دنبال آن طعمه یابی برای حیوانات گوشتخوار را دشوار ساخته است. بخش عمده آلودگی هوا در شهرها ناشی از تردد خودروهای فرسوده به ویژه تردد شبانه کامیون‌های فرسوده در شهرها و تولید ذرات زیر ۲.۵ میکرون بر اثر احتراق ناقص سوخت در این خودروها است. رئیس جمهوری مصمم به رفع چالش‌های محیط زیستی به ویژه آلودگی هوا است و به همین دلیل تصمیمی مبنی بر نوسازی کامیون‌ها اتخاذ شد که آلمان نیز می‌تواند در این مسیر به ایران کمک کند.ایران از اشتراک تکنولوژی و دانش نوین در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل و مدیریت پسماند استقبال می کند و آلمان می تواند همانطور که در گذشته در زمینه تجهیزات و آموزش کشاورزی با ایران همکاری داشت، همکاری‌های خود را در زمینه مقابله با آلودگی هوا ادامه دهد.

منطقه عجیب در دنیا که مردان حق دیدن صورت محارم خود را ندارند!

مشرق: قبایلی در جنوب عربستان سعودی وجود دارند که زنانشان صورت های خود را همیشه و حتی از محارم خود می پوشانند، در این قبایل مردان در طول زندگی چهره همسرانشان را نمی بینند. طبق آداب و رسوم این قبایل، حتی زنان نیز چهره همدیگر را نمی بینند و آن را ننگی برای خود می دانند. وقتی زنی به شوخی خواست چهره زن دیگری از همین قبیله را ببیند، مشاجره سختی بین آن دو رخ داد و نزدیک بود به منازعه قضایی منجر شود. مردی از اهالی همین قبیله که چهل سال است با ام محمد ازدواج کرده و سه فرزند دارند درباره این رسم می گوید: وقتی چهره همسرم را دیدم، او این رفتار را زیرپا گذاشتن آداب و رسوم قبیله دانست و درخواست طلاق کرد. مرد دیگری که 7 سال از ازدواجش می گذشت، وقتی همسرش در یک حادثه رانندگی فوت کرد، و برای تعیین هویت جسد به بیمارستان رفت، چون هرگز صورت همسرش را ندیده بود نتوانست از روی صورت او را شناسایی کند. علی القحطانی یکی دیگر از اهالی همین قبایل است. او در گفتگو با العربیه گفت وقتی به زور خواسته برقع را از چهره همسرش کنار بزند، زنش تهدید کرده که خانه را برای همیشه ترک خواهد کرد.

استان‌های رکورددار تصادفات نوروز پارسال

ایرنا: رئیس پلیس راه راهور نیروی انتظامی با اعلام استان های رکوردار در تصادفات نوروز سال گذشته گفت استان های فارس، خراسان رضوی ، گیلان، خوزستان، کرمان شمال، اصفهان، آذربایجان شرق و هرمزگان بیشترین تلفات جاده ای را به خود اختصاص دادند.

یخبندانی غیر منتظره در انتظار ساکنان کره زمین

دیلی میل: کارشناسان اعلام کرده اند در سال ۲۰۵۰ میلادی امکان دارد خورشید به شکل غیرعادی دمای پایینی پیدا کند. پژوهش‌ها نشان می‌دهند ستاره خورشید در منظومه شمسی دارای یک دوره ۱۱ ساله است که حداقل و حداکثر فعالیت را در آن دارد. کارشناسان در بررسی‌های خود دریافتند در ۳۰ سال آینده خورشید می‌تواند به طور قابل ملاحظه‌ای تاریک، کم نور و با حرارت پایین شود که در نتیجه آن یک عصر یخبندان با دوره زمانی کوتاه بر روی زمین ایجاد می‌شود. دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، زمان کاهش انرژی خورشید موسوم به را بسیار نزدیک و تا سال ۲۰۵۰ اعلام کرده اند. کارشناسان آخرین بار وقوع رخدادی مشابه را در نیمه قرن هفدهم میلادی اعلام کرده اند که سبب کاهش دمای بسیار شدید در قاره اروپا شده است و حتی در بسیاری از نقاشی‌ها و متن‌های برجای مانده از مردان آن دوران درباره سرمای بیش از اندازه و طولانی شدن زمستان سخن گفته شده است. محققان اظهار نگرانی کرده اند که دوره یخبندان آینده امکان دارد بسیار سردتر از دوره های قبلی باشد و ساکنان زمین کمترین انرژی را از خورشید دریافت کنند. بررسی ۲۰ ساله توفان‌های خورشیدی به وسیله دانشمندان نشان می‌دهند در فاصله چند سال آینده خورشید حدود ۷ درصد از انرژی گرمایشی خود را از دست می‌دهد که این سبب نازک شدن لایه اوزون استراتوسفر و به دنبال آن بروز دگرگونی‌های فراوان در آب و هوای کره زمین و وضعیت باد‌ها می‌شود. البته در قرن ۱۷ میلادی کشور‌های قاره اروپا سرد و در عوض کشورهایی همچون آلاسکا و گرینلند جنوبی گرم شده اند. برخی کارشناسان اعتقاد دارند خنک شدن ستاره خورشید می‌تواند اثر‌های خطرناک گرمایش کره زمین را کاهش دهد، اما گروهی دیگر اعتقاد دارند دگرگونی قطعی در وضعیت آب و هوای کره زمین رخ نمی‌دهد، اما سرد شدن خورشید بر آن اثر گذار است. کارشناسان تخمین می‌زنند در بازه زمانی شروع پدیده کاهش نور خورشید در فاصله سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۷۰ دمای کره زمین حدود ۲۵ صدم درصد کاهش پیدا کند و این می‌تواند تا حدی سبب توقف گرمایش کره زمین شود.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار