علی علی پور مدیر مسئول و صاحب امتیاز سایت همای خبر و هفته نامه همای گیلان
کد خبر: ۵۶۴۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۵۶ 12 February 2018

تابناک / استان گیلان دارای استعداد فراوانی در بخش ورزش می باشد. بی شک این استان از قطب های فوتبال خیز کشور است.


در دنیای امروز٬ فوتبال فقط در ورزش خلاصه نمی شود. فوتبال دلخوشی ،سلامت ،توجیه اقتصادی، معرفی دست آوردهای استان، جریان بازار اقتصاد، تسریع در روند شناسایی استعدادها، جلوگیری از ناهنجارهای اجتماعی، پر کردن اوقات فراغت، ایجاد جنب و جوش در جوانان، فراهم نمودن همدلی ،اتحاد و هم زبانی و زمینه ریشه یابی در نقاط ضعف و قدرت ورزش منطقه را مهیا میکند.


وجود تیم های فوتبال در استان گیلان می تواند زمینه کنترل و سلامت نوجوانان و جوانان را فراهم نماید تا غرور کذایی که فوتبال بخصوص در شهر های بزرگ همچون تهران به جوانان می دهد٬ با نظارت خانواده ها در مسیر درست هدایت شود .
گیلان سرشار از استعدادهای فوتبال است فوتبال می تواند بسیاری از آرمانها را برای این سرزمین رقم بزند. فراخوان سرمایه گذاران و ورود ارز نمونه ای از امتیازات فوتبال است. اما فوتبال گیلان که سالهاست آسمان ابری دارد. ملوان و داماش امدند جوانان را به سمت سکوهای ورزشگاه هدایت کردند اما فراز و نشیب های فراوانی داشتند همین عوامل باعث شد که هر روز ورزش گیلان بیمارتر شود تا اینکه جرقه ارتش سرخ گیلان درخشید دوباره امیدها زنده شد. اما به نظر می رسد آن هم مقطعی باشد. انتخاب نامناسب مربی در رده لیگ برتر و تغییر در عرصه های مدیریتی و نگرانی در تامین مخارج باشگاه کم کم رخساره ارتش سرخ گیلان را زردتر کرد.
تا نوبت به مربی گری استوره فوتبال گیلان علی کریمی رسید.
هنوزکه هنوز است دریبل ها ،تکنیک های ناب ،زکاوت در ارسال پاسهای طلایی علی کریمی یادمان نرفته است. او با این ترفند دل هوادران قرمز و آبی را تسخیر کرد.
اما علی جان رفتارهایت در عرصه مربی گری ،تصمیم های زود هنگام و رک صحبت کردن هایت آدم را به حیرت وا می دارد که آیا این همان اعجوبه فوتبال است که در تیم های بزرگی همچون بایرن مونیخ بازی کرده است ؟در دنیای فوتبال حرفه ای صبر، تفکر عمیق ،جامعه شناسی و روانشناسی از بدیهیات است و این را علی کریمی خوب می داند. هر اندازه که کریمی در عرصه ورزشی خلاقیت داشت به همان اندازه در عرصه مربیگری ضعف دارد. عجله در مصاحبه در تیم نفت و سپیدرود و بیان پشیمانی زودهنگام در انتخاب اصلح در عرصه سیاسی ٬ همه و همه نشانگر این است که علی کریمی سعه صدر کمی دارد. جناب کریمی مصاحبه شما علیه مسئولین ورزش کشور چه گرهی از مشکلات سپیدرود را بازکرد ؟به غیراز به حاشیه بردن تیم ؟
علی جان همه ما می دانیم که فوتبال ایران فاقد سلامت است همه ما می دانیم که فوتبال ایران چه قربانی هایی داده است؟
برادر خوبم تصمیم استعفای شما گویا عاقلانه تر از مصاحبات جنجالی بود؛ چرا که بزرگ تیم موجب ارامش تیم است .وقتی خود به حاشیه می روید چه جای امیدواریست.
البته همه تقصیرات ماندن یا نماندن تیم سپیدرود در لیگ برتر به گردن شما نیست. چرا که شما نقشی در سقوط تیم های ملوان و داماش که نداشتید. آسمان ابری فوتبال گیلان ریشه در ضعف اقتصادی منطقه دارد. ریشه در عدم مدیریت صحیح دارد. ریشه در دخالت افراد سیاسی در امر ورزش دارد به قول سپهری “جای مردان سیاسی بنشانید درخت تا هوا تازه شود”
علی جان هوای تازه نیازمند درخت است و فوتبال سالم در سایه حل معضلات مذکور ٬ میسر.

 

علی علی پور مدیر مسئول و صاحب امتیاز سایت همای خبر و هفته نامه همای گیلان

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار