کد خبر: ۵۶۳۹۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۲ 10 February 2018
تابناک / پرونده هفته بيست و سوم ليگ برتر روز گذشته با برگزاري چهار ديدار به پايان رسيد، آن‌هم در حالي‌که پنج‌شنبه نيز دو ديدار حساس و جنجالي برگزار شده بود.
 
پرونده هفته بيست و سوم ليگ برتر روز گذشته با برگزاري چهار ديدار به پايان رسيد، آن‌هم در حالي‌که پنج‌شنبه نيز دو ديدار حساس و جنجالي برگزار شده بود. مصاف استقلال و سپيدرود رشت در آزادي و ديدار ياران دايي و قلعه‌نويي در کرج. 
  
برد استقلال و استعفاي کريمي
 
شفر جبران کرد. او پس از باخت به ذوب‌آهن با پيروزي 3 بر صفر مقابل سپيدرود رشت در آزادي توانست جبران مافات کند، اما فاصله با صدر جدول هنوز زياد است، هرچند که تعداد بردهاي استقلال روز به روز بيشتر مي‌شود، اما آنها فاصله‌اي 19 امتيازي با صدر جدول دارند. با اين حال پيروزي پرگل اين تيم برابر سپيدرود رشت، استقلال را به راه يافتن به جمع سه تيم بالاي جدول اميدوارتر کرده است، جداي از اين برد 3 بر صفر مقابل نماينده رشت، روحيه ياران شفر را براي استارت بازي‌هاي آسيايي بالا برده است، روحيه‌اي که حرف اول را براي موفقيت در رقابت‌هاي آسيايي مي‌زند. خصوصاً که آبي‌پوشان تهراني در نخستين بازي نيز بايد خارج از خانه و برابر الريان قطر به ميدان بروند و راهي شدن به اين رقابت‌ها بعد از يک پيروزي پرگل و اميدوارکننده مي‌تواند کمک زيادي براي شفر و شاگردانش باشد. البته مرد موسفيد نيمکت استقلال مي‌گويد که تيمش هنوز هم براي بهتر شدن جا دارد و اين نشان مي‌دهد که او به اين چند برد قانع نيست: «بازيکنانم بعد از بازي قبلي (شکست برابر ذوب) و پيش از اين بازي گفته بودند که مي‌خواهند يک بازگشت خوب داشته باشند و به قول خود نيز عمل کردند، اما هنوز هم براي بهتر شدن جا داريم و بايد همچنان تلاش کنيم»، اما برخلاف استقلال و شفر، علي کريمي و سپيدرود رشت يکي از بدترين روزهاي خود را پشت سر گذاشتند، به طوري‌که بعد از اين شکست کريمي گفت که به‌خاطر سپيدرود از اين تيم کناره‌گيري مي‌کند و نامه استعفايش را تحويل داد با اين اميد که جدايي او بتواند شوکي مثبت به نماينده رشت براي نتيجه‌گيري بهتر وارد كند. کريمي در شش ديداري که روي نيمکت سپيدرود نشسته بود، يک پيروزي ( 2 بر يك سپاهان)، سه شکست ( 3 بر صفر استقلال)، (2 بر يك گسترش فولاد) و ( 3 بر صفر صنعت نفت آبادان) و دو تساوي (يك – يك استقلال خوزستان) و (صفر – صفر پيکان) کسب کرده که در پي آخرين شکست، تصميم به کناره‌گيري گرفت تا دومين تجربه مربيگري‌اش نيز نافرجام باشد: «هميشه خواستن توانستن نيست. من مسئوليت تيم شهرم را به اميد تغييرات مثبت قبول کردم و تا حدودي هم با حمايت‌هاي همه‌جانبه مسئولان، هواداران و مردم شهرم موفق بودم، اما گاهي اتفاقات فوتبالي و غيرفوتبالي مسير رسيدن به هدف را ناهموار مي‌کند، اينجاست که احساس مي‌کني رفتن مؤثرتر از ماندن است. به همين دليل شايد رفتن من شوک مثبتي براي تيم باشد. من که هميشه اصرار به احقاق حقم را داشته و دارم، امروز اين حق را براي باشگاه سپيدرود و مالک محترمش قائلم که براي بهبود شرايط تيمش هر تصميم و تغييري كه مي‌خواهد در خصوص کادر فني تيم اتخاذ کند. طبيعي است که به عنوان مسئول فني تيم تابع تصميم باشگاه خواهم بود، اما بدون شک تنها راه موفقيت و حفظ تيم ادامه همين حمايت‌ها از کادر فني است.» البته سخنگوي باشگاه سپيدرود رشت مي‌گويد که استعفاي کريمي از سوي مديريت باشگاه پذيرفته نشده، اما خيلي هم دور از انتظار و بعيد نيست که برد شفر به منزله پايان کار کريمي در سپيدرود رشت باشد که در اين صورت، رويارويي کريمي و دايي يک‌بار ديگر منتفي مي‌شود. بعد از به دست گرفتن سکان هدايت نفتي‌هاي تهران، همه نگاه‌ها به بازي تيم دايي و کريمي و تقابل اين دو ستاره سابق فوتبال ايران بود که طي سال‌هاي اخير با چالش‌هاي زيادي رو‌به‌رو بوده‌اند که کناره‌گيري کريمي از نفت، مانع از اين رويارويي شد.
 
اولين برد دايي برابر قلعه‌نويي 
 
در ديگر بازي روز پنج‌شنبه سايپا با حساب پرگل ۴ بر ۲ ذوب‌آهن اوج گرفته را شکست داد تا اولين برد دايي مقابل قلعه‌نويي رقم بخورد، اما پرونده هفته بیست‌و‌سوم روز گذشته با برگزاري چهار ديدار باقيمانده بسته شد. پارس جنوبي با پيروزي 2 بر يک مقابل پديده، اجازه نداد صعود يک پله‌اي استقلال بيش از 24 ساعت به طول بينجامد و بار ديگر اين تيم را به زير کشيد و خود را بالا کشيد. فولاد اما همانند بازي با نفتي‌هاي آبادان، برابر استقلالي‌هاي خوزستان نيز به تساوي رضايت داد. البته اين‌بار تساوي بدون گل تا همچنان جايگاهش در رده سوم جدول متزلزل باشد. پيکان 2 بر يک مشكي‌پوشان را شکست داد و  بازی سپاهان- نفت نيز با نتيجه مساوی بدون گل به پايان رسيد. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار