تابناک / احمد رمضان پور نرگسی عضو شورای پنجم شهر رشت از تعیین اولویت های توسعه شهر رشت خبر داد و گفت: در ابتدا تشکر میکنم از دیارمیرزا که در تنویر افکار عمومی و در راه شفاف سازی مسائل جامعه قلم میزند و پلی مطمئن و با صداقت میان مردم و مسئولین است.
کد خبر: ۵۶۳۷۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵ 09 February 2018

تابناک / احمد رمضانپور نرگسی عضو شورای پنجم شهر رشت از تعیین اولویت های توسعه شهر رشت خبر داد و گفت: در ابتدا تشکر میکنم از دیارمیرزا که در تنویر افکار عمومی و در راه شفاف سازی مسائل جامعه قلم میزند و پلی مطمئن و با صداقت میان مردم و مسئولین است.

رمضانپور با اشاره به اینکه شهر رشت دارای اولویت‌های مهمی برای توسعه است، یادآور شد: مردم از شعار دادن‌ها خسته شده‌اند و باید مسئولان و کسانی که به پشتوانه رای مردم توفیق خدمت پیدا کردند با همه وجود برای تحقق خواسته‌های شهروندان اقدام کنند.

وی در مورد مشکلات شهر رشت نیز گفت: مسائل زیست محیطی از دغدغه‌های مردم و مسئولان این شهر است دو رودخانه زرجوب و گوهر رود باید اقدامات لازم در جهت پاکسازی آن صورت گیرد. همچنین آزاد کردن حریم و دیوار گذاری نیز از نکاتی است که باید درباره دو رودخانه انجام شود.

رمضانپور ادامه داد: مهمترین مسئله در مورد این دو روخانه جلوگیری از ریخته شدن فاضلاب خانگی است که برای این مورد از طرح ساماندهی فاضلاب‌ها که از بانک جهانی وام دریافت شده است باید خیلی سریعتر در ساماندهی فاضلاب خانگی، صنعتی و بیمارستانی اقدام کنیم.

وی از دیگر مشکلات زیست محیطی در شهر رشت را سراوان عنوان کرد و افزود: تاکنون برای حل مشکل سراوان مطالعات زیادی صورت گرفته است اما به علت نبود بودجه هنوز اقدام مناسبی انجام نشده است.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه روزانه هزار و ۱۰۰تن زباله در سراوان تخلیه می‌شود، گفت: این زباله ها تنها برای شهر رشت نیست و چندین شهر به این مکان برای دفن زباله استفاده می کنند.

شهرداری هیچ دخالتی در انتخاب سراوان نداشت/هر کس در زمان مسئولیتش برای این شهر زحمت کشیده است

شهردار اسبق رشت در ادامه گفتگو با دیارمیرزا در مورد اینکه چطور این مکان به عنوان زباله انتخاب شده است، نیز اظهار کرد: در سالهای ۶۳ قبل از اینکه بنده به عنوان شهردار رشت منصوب شوم در دو محل زباله شهری دفن می‌شد که منطقه اصلی سپیدرود بود و منطقه دوم سراوان که البته باید بگوییم بیشترین زباله در آن زمان در سپیدرود ریخته می‌شد.

وی با بیان اینکه به علت ایجاد آلودگی در منطقه سپیدرود، شورای تامین در آن زمان یعنی قبل از شهردار شدنم کارگروهی را به جهت شناسایی محل مناسب تخلیه زباله تشکیل داد، خاطر نشان کرد: به دستور مستقیم رئیس شورای تامین آن زمان سراوان به عنوان تخلیه نهایی زباله انتخاب شد.

شهردار اسبق رشت افزود: زمانی که بنده شهردار شده بودم زباله های ریخته شده در سپیدرود تا قسمت ورودی رشت _ تهران روبروی پاسگاه راهنمایی و رانندگی سابق رشت _ قزوین آمده بود.

رمضانپور گفت: با دستور مستقیم شورای تامین به شهرداری، ریختن هرگونه زباله در سپیدرود قدغن شد و باید شهرداری زباله‌ها را به سراوان حمل می‌کرد که البته اسناد این تصمیم گیری موجود است.

شهردار اسبق رشت با بیان اینکه سالها برای معضل زباله در این شهر زحمت کشیدم، اذعان کرد: شهرداری هیچ دخالتی در انتخاب سراوان نداشت و شورای تامین تصمیم گرفته بودند که این مکان به عنوان محل جمع زباله انتخاب شود و زباله ها از سپیدرود به این مکان منتقل گردد.

رمضانپور افزود: در آن زمان تصمیم گرفتم که کارخانه کمپوست را راه اندازی کنم و همین اتفاق نیز افتاد و در زمینی که شهردار قبل از من در منطقه لاکان خریداری کرده بود این کارخانه را راه اندازی کردم، اما متاسفانه جنگ و مسایل داخلی در کشور سبب شد که این مسئله عقب بماند.

عضو شورای شهر رشت با بیان اینکه هر کس در زمان مسئولیت خود و با میزان اعتبارات و اختیاراتی که داشت برای این شهر زحمت کشیده است، گفت: شورای چهارم و شهردار قبل سعی کردند که این مشکل را در سراوان برطرف کنند و امروز هم شورای پنجم همین کار را در اولویت کارهای خود قرار داده است.

وی در مورد سایر اولویت های شهر رشت نیز اظهار کرد: ترافیک شهر از دیگر اولویت‌های رشت است که با اقداماتی چون بازگشایی معابر، کمربندی، احداث پارکینگ ها، راه اندازی قطار شهری امید داریم که این مشکل نیز حل شود.

رمضانپور در پایان گفت: در بحث گردشگری نیز امید داریم بتوانیم با تاسیس هتل و مهمانپذیرهای مناسب، زیباسازی منظر شهری و ایجاد جاذبه های گردشگری در شهر رشت مانند پل طبیعت، صنعت گردشگری را در این شهر توسعه دهیم./دیارمیرزا

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار