معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم با بیان اینکه بالاترین نعمت انقلاب اسلامی غرور ملی و خود باوری است، تصریح کرد: مسوولین موظفند فضای جامعه را از اختلاف طبقاتی پاک کنند.
کد خبر: ۵۶۲۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶ 07 February 2018

به گزارش تابناک قم،حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا آخوندزاده در خصوص ورود به چهلمین سال پیروزی انقلاب و چشم انداز آن و وظیفه ای که در حفظ آن وجود دارد، عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران شروعش با مردم بوده و ادامه و حفظ آن نیز با همان مردم است.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم ، ادامه داد: انقلاب اسلامی با درایت و رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری تا امروز راه خود را با صلابت پیموده است که این افتخاری برای یک نظام شیعی به شمار می‌رود؛ اینکه توانسته از یک فضای دینی، یک اتفاق سیاسی را بوجود آورد و این انقلاب سیاسی-مذهبی را با ملاک های معنوی رقم بزند، اتفاقی است که در انقلاب های دیگر سابقه ندارد.

وی افزود: طبیعتا برای حفظ این انقلاب باید ملاک های دینی-مذهبی پررنگ و قوی باشد و دست اندر کاران انقلاب بر سر مواضعشان ایستاده و عقب نشینی نکنند و در زمان های مختلف شعارهایشان تغییر نکند و ثابت قدم بمانند.

وی، همچنین درمورد انتقال ارزش های انقلاب به نسل جدید با توجه به فاصله ای که پس از گذشت 40سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایجاد شده است، اظهار داشت: برای انتقال این مفاهیم باید عین آنها منتقل شود؛ یا به صورت تاریخ شفاهی و یا مکتوب؛ برای مثال می بینیم که مقام معظم رهبری بعضی کتاب ها را با یادداشتی که بر جلد آنها می نویسند، تایید می کنند، مانند "پایی که جا ماند" یا "دا" که این کتاب‌ها عین شرایط را منتقل می کنند.

آخوندزاده اضافه کرد: متاسفانه مجموعه هنری و هنرمندان در این مسیر از انتقال مفاهیم انقلاب اسلامی جا مانده‌اند، چرا که برای انتقال تاریخ انقلاب به زبان ساده، به اشتباه فضای انقلاب را ساده نشان داده اند؛ برای مثال در برنامه‌های کودک نشان می دهند که یک بچه ی 10-12 ساله می تواند ساواک دوره ی شاه را بازی دهد در حالی که کسانی که آن زمان را درک کرده اند می دانند شرایط واقعا خفقان مطلق بود.

وی گفت: نسل جدید با اینکه امام را ندیده‌اند مومن به امام و انقلاب هستند و نمی توان گفت فاصله‌ای هست زیرا از اول انقلاب هم همیشه یک بخشی فعال بودند و یک بخشی به دنبال زندگی و منافعشان؛ یک عده همیشه هستند که به وظیفه عمل می کنند و هر لحظه ای کشور تهدید شود یک عده ای از جوان های پاک و خالص به میدان میایند.

معاون دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان قم، تصریح کرد: برای اینکه مسیر انقلاب اسلامی ماندگار باشد باید فضایی آرام و امن ایجاد شود و مردم احساس کنند مسئولین به فکر خدمت رسانی به مردم هستند.

آخوندزاده در مورد اعتراضات به حق مردم در مورد مسائل معیشتی و رویکردی که مسوولان باید در این فضا داشته باشند، افزود: مردم مشکل معیشتی دارند، اما ناراحتیشان نسبت به اختلاف طبقاتی موجود است لذا مسئولین جامعه موظفند از نگاه بالایی که دارند این فضا را جهت از بین بردن فاصله طبقاتی مدیریت کنند.

وی اظهار داشت: اگر در جامعه ما فاصله‌ی طبقاتی بوجود بیاید و مردم از قشری که دم از ولایت علی(ع) و حکومت علوی می‌زنند این تفاوت‌ها را ببینند خدایی نکرده شرایطی بوجود می‌آید که غیر قابل پیش بینی است.

معاون نهاد رهبری استان در مورد فضای نقدی که امروز وجود دارد، گفت: مردم در زمان قبل از انقلاب هیچ نوع آزادی نداشتند و یکی از چیزهایی که انقلاب برای ما به ارمغان آورد و ارزشمند بود و همه به آن افتخار می کنیم و نباید کمرنگ شود، غرور ملی و خود باوری است؛ این بالاترین نعمتی است که انقلاب برای ما آورد و باور کردیم که یک ایرانی می تواند.

وی افزود: نباید بواسطه دلبستگی برخی به مثلا محصولات خارجی یا ارتباط برقرار کردن با مسئولین خارجی این غرور ملی شکسته شود و این خود باوری از بین برود و دوباره به یک مصرف کننده صرف که هیچ اراده ای از خودش ندارد تبدیل شویم که هر روزی که اجازه دادند وارد شود و هر روزی که اجازه ندادند منتظر بشیند تا اجازه از کدخدا صادر شود؛ لذا در کنار آزادی بیان که قطعا هست و در گذشته اصلا چنین چیزی نبوده است غرور ملی و خود باوری است که باید جدی گرفته شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار