کد خبر: ۵۶۲۷۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۳ 06 February 2018

تابناک / تجهیزات پزشکی خریداری شده از محل موقوفه مرحوم موسی معتمد شریعت به ارزش 450میلیون ریال در بیمارستان 22آبان لاهیجان رونمایی شد.

به نقل از " ایرنا " عصر روز دوشنبه در راستای اجرای امینانه نیات واقفین مراسم رونمایی از تجهیزات پزشکی خریداری شده از موقوفه مرحوم موسی معتقد شریعت با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان ، رییس اداره اوقاف و امور خیریه لاهیجان و سیاهکل ، معاون عمرانی فرمانداری لاهیجان ، مسوولان بیمارستان 22آبان لاهیجان و جمعی از مردم انجام شد.

 

این دستگاههای خریداری شده از موقوفه مرحوم موسی معتمد شریعت شامل دستگاه رگ یاب دارای 16 دیود تولید کننده نور با کاربردسهولت رگ گیری نوزادان و اطفال در بخش های اطفال و NICU ، دستگاه بویلر استریل و ضد عفونی باسیستم بخار برقی و کاربرد در بخش های زنان ، زایمان ،اطفال و NICU ، دستگاه ساکشن دو شیشه برای تخلیه محل زخم و باز کردن راه های تنفسی با کاربرد در اتاق عمل و همه بخش های مراکز درمانی و بیمارستانی به استثنای بخش نوزدان ، دستگاه تصفیه و ضدعفونی هوا برای ضدعفونی سطح و هوادهنده با کاربرد در همه بخش ها به خصوص بخش های ویژه و اتاق عمل و لنز یورتروسکوپ و فورسپس برای سنگ شکنی و نمونه برداری مثانه در اختیار بیمارستان 22 آبان لاهیجان قرار داده شدند.

رییس بیمارستان 22آبان لاهیجان در این مراسم گفت: خریداری تجهیزات پزشکی از موقوفات ، زنده نگهداشتن سنت وقف و هدیه ای ابدی برای خدمت عمومی است که منفعت آن به جامعه می رسد.

 

دکتر محمد جواد ارشاد افزود:حضور واقفان و خیرین در بخش های درمانی و بیمارستانی نسبت به بقیه بخش ها کمرنگتر است و باید در این زمینه اطلاع رسانی عمومی بیشتری صورت گیرد و با برقراری ارتباطات بیشتر بتوان نظر آنان را به بخش درمان و بیمارستان ها بیشتر جلب کرد زیرا منفعت خدمت به این بخش ها به همه مردم خواهد رسید.

وی با اشاره به خدمات دهی بیمارستان 22آبان لاهیجان به بخش عمده ای از بیماران شرق گیلان اظهار داشت:تجهیزاتی نظیر لاپاراسکوپی جراحی عمومی،الکتروشوک، تخت عمل جراحی برای اتاق های عمل ، تخت ال .دی .آر( L.D.R ) از نیازهای ضروری این بیمارستان است که خیرین و واقفین می توانند با تهیه و وقف این تجهیزات به این بیمارستان کمک کنند.

حجت السلام سید حامد میرحسینی رییس اداره اوقاف شهرستان های لاهیجان و سیاهکل نیز گفت: این تجهیزات از محل نیت موقوفه های موسی معتمد شریعت برای تجهیز و نگهداری بیمارستان 22 آبان لاهیجان خریداری شده اند در سال گذشته 250 میلیون ریال ولی امسال بیش از 450 میلیون ریال می باشند.

 

وی با اشاره به اینکه شهر لاهیجان شهر پرموقوفه است اظهارداشت: موقوفات مرحوم موسی معتمد شریعت از سال 1327 نیت و وقف شده است و یکی از نیات آن خرید تجهیزات پزشکی برای بیمارستان 22آبان است که هر ساله اجرا می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان نیز در این مراسم اظهارداشت:یکی از وظایف اوقاف حفاظت امینانه از موقوفات و اجرای آن در راستای نیات وقف کننده ها می باشد.

 

ستار علیزاده خاطرنشان کرد: از سیاست های راهبری اوقاف ترویج فرهنگ وقف است که باید با شناسایی نیازهای روزانه جامعه که سلامت یکی از مهمترین بخش آن است به این سمت هدایت شود تا کسانی که می خواهند وقف کنند به بیمارستان ها توجه ویژه داشته باشند.

وی یادآورشد: دولت در یکی از جاهایی که با هدایت رهبری موفق بوده وقف در حوزه سلامت است که باید ادارات اوقاف در زمینه وقف و برآورد نیات امینانه واقفین شفاف سازی کنند تا مردم بیشتر تشویق به وقف شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان گفت: طی سال جاری دو میلیارد ریال موقوفات در استان گیلان در بخش سلامت هزینه شده است.

بیمارستان 22 آبان در سال 1350 به بهره برداری رسید و یکی از مهمترین مراکز درمانی و قطب درمانی شرق گیلان محسوب می شود. این بیمارستان 164تخت فعال دارد و دارای بخش آی سی یو. سی سی یو، و بخش های عمومی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار