کد خبر: ۵۶۲۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۷ 06 February 2018

 

رئیس فیفا 10 اسفند ماه در تهران


جانی اینفانتینو رئیس فدراسیون جهانی فوتبال فیفا با دعوت فدراسیون فوتبال ایران به تهران سفر می‌کند. اینفانتینو که پیش از این و قبل از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون جهانی فوتبال به تهران سفر کرده بود، این بار اولین سفر خود به ایران به عنوان رئیس فیفا را تجربه می‌کند. این سفر در روزهای 9 یا 10 اسفند ماه برگزار می‌شود و اینفانتینو در سال منتهی به جام جهانی در تهران حاضر خواهد شد.این خبر از سوی فدراسیون فوتبال تایید شده و به نظر می‌رسد سفر اینفانتینو به تهران می‌تواند کمک زیادی به حل مشکلات بین‌المللی ایران در مواجهه با عربستان و در AFC داشته باشد.فدراسیون فوتبال ایران در ماه‌های گذشته در پرونده میزبانی از نمایندگان عربستان با مشکلات زیادی رو به رو بود و در نهایت AFC نیز نتوانست این معضل را حل کند تا همچنان معضل سال‌های گذشته برای باشگاه‌های ایرانی وجود داشته باشد و این سفر می‌تواند کمک زیادی به فوتبال ایران در این مسیر داشته باشد.
احضار کریمی به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، مربی تیم سپیدرود رشت را احضار کرد.‏ علی کریمی مربی تیم سپیدرود رشت به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ‏احضار و مراتب جهت آگاهی و ابلاغ به وی برای باشگاه سپیدرود رشت ارسال شده است.‏علی کریمی در روزها و هفته‌های گذشته انتقادات بسیار زیادی از فدراسیون فوتبال کرده است.
آی‌تی‌سی مهاجم استقلال از یوونتوس رسید
مامه تیام مهاجم سنگالی که روز دوشنبه وارد ایران شده بود و کسی امیدی به صدور آی‌تی‌سی او تا زمان مقرر ادیت لیست آسیای استقلال نداشت، عصر دیروز مجوز بازی‌اش از سوی فدراسیون فوتبال ایتالیا صادر شد تا آبی‌ها با نفرات کامل در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند. پیش از این استقلال در جذب هافبک و مهاجم خارجی ناکام بود اما در نهایت با پیگیری‌های شبانه روزی وینفرد شفر بویان و تیام به ایران آمدند و در ساعات پایانی ادیت لیست آسیایی استقلال آی‌تی‌سی هر دو صادر شد تا آبی‌ها با 2 بازیکن خارجی جدید خود را آماده آغاز دور گروهی لیگ قهرمانان کنند.آخرین باشگاهی که مامه تیام در آن بازی می‌کرد یوونتوس ایتالیا است که دیروز پیگیری روابط بین‌الملل این باشگاه نتیجه داد و با صدور آی‌تی‌سی این بازیکن، آبی‌ها با یک مهاجم با کیفیت در لیگ قهرمانان آسیا شرکت می‌کنند. بویان که برای حضور در استقلال کارنامه نسبتا ضعیفی دارد، گفته می‌شود قرار است به عنوان یک بازیکن ذخیره برای سرور چپاروف در این تیم فعالیت کند اما مامه تیام با سابقه حضور در اینتر و یوونتوس با حضور در جمع آبی‌ها خیال شفر را از حضور یک مهاجم تمام کننده راحت کرده است.استقلال در نهایت توانست در ساعات پایانی ITC کارت دو بازیکن خارجی خود را با رایزنی مسئول کمیته بین الملل این باشگاه دریافت کند و این کمیته نام این دو بازیکن را به لیست آسیایی اضافه کند تا به این ترتیب آبی‌ها حضور بهتری در لیگ قهرمانان داشته باشند.
مومنی هشتمین سرمربی صبا
مسئولان صبای قم محمد مومنی بازیکن اسبق استقلال را به عنوان سرمربی خود انتخاب کردند.تیم صبای قم که در این فصل رکورد تعویض مربی را زده است، محمد مومنی بازیکن اسبق استقلال را به عنوان هشتمین سرمربی خود در این فصل معرفی کرد. پس از کناره‌گیری مسعود راشکی از هدایت صبای قم، محمد مومنی، بازیکن پیشین تیم‌های استقلال و سایپا، هدایت صبا را بر عهده گرفت. سهراب بختیاری‌زاده، اسماعیل اسماعیلی، ناصر بختیاری‌زاده، هومن افاضلى، سلمان تاجدار، علی فلاح‌دار و مسعود راشکی، مربیان صبا در این فصل بودند که یا برکنار شدند یا استعفا کردند. در حال حاضر صبای قم با کسب 10 امتیاز در رتبه هفدهم جدول لیگ دسته اول قرار دارد و از کاندیداهای اصلی سقوط به حساب می‌آید.
بعد از کریمی، عنایتی هم محروم شد!
مسئول برگزاری رقابت‌های لیگ برتر در خصوص حضور علی کریمی در نشست خبری بازی با استقلال توضیحاتی ارائه داد.
دیروز به نقل از سازمان لیگ و سعید فتاحی خبری مبنی بر ممنوعیت حضور علی کریمی، مربی تیم سپیدرود رشت در نشست خبری بازی با استقلال منتشر شد و واکنش تند کریمی را هم به دنبال داشت. سعید فتاحی، مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر در این خصوص گفت: سرمربیان تیم‌های لیگ برتری موظفند در نشست خبری قبل و بعد بازی شرکت کنند و در صورت عدم حضور، 3 میلیون تومان دفعه اول و 5 میلیون در دفعات بعدی جریمه می‌شوند. این قانون فیفا، AFC و کل دنیاست. البته در دنیا فقط سرمربی را به رسمیت می‌شناسند؛ اما ما به دلایل مختلف مثل ساعت پرواز تیم‌ها، یا مساعد نبودن حال سرمربیان، اجازه دادیم دستیارها نیز در نشست حاضر شوند؛ اما نباید این اتفاق همیشگی شود. درباره آقای کریمی این نکته مهم است که من هفته اولی که او به سپیدرود آمده بود، شخصا به او تلفنی گفتم که شما مربی تیم هستی و سرمربی علیرضا امامی‌فر است و طبق قانون او باید در نشست حاضر شود. اگر مشکلی پیش آمد، شما هم می‌توانی بروی؛ اما نباید اساس کار بر حضور مربی در کنفرانس‌ها باشد. او افزود: نکته مهم بعدی این است که سرمربیان تیم‌ها باید در خصوص مسائل فنی در نشست‌ها صحبت کنند. ما موارد مشابهی را در سال‌های گذشته داشتیم و حتی به مربیانی مثل علی دایی، منصوریان یا برانکو هم تذکر داده‌ایم که باید درباره مسائل فنی مسابقه حرف بزنند و نه موضوعات دیگر. آقای کریمی می‌تواند در هر جایی که خواست کنفرانس بگذارد و درباره هر مسئله‌ای صحبت کند اما کنفرانس قبل و بعد بازی فقط برای مطرح شدن مسائل فنی است.
فتاحی در ادامه خاطرنشان کرد: این آیین‌نامه فدراسیون است. بحث ما شخص علی کریمی نیست و ما امروز نگفتیم که علی کریمی می‌تواند به نشست بیاید یا نمی‌تواند. ما گفتیم که بر اساس قانون سرمربی باید در نشست خبری حاضر شود و علی کریمی سرمربی تیمش نیست. کارت صادر شده برای علی کریمی به نام مربی است و اسم امامی‌فر به عنوان سرمربی سپیدرود ثبت شده است. درباره رضا عنایتی هم شرایط همین است و به دلیل اینکه عنایتی سرمربی تیم سیاه‌جامگان نیست، نمی‌تواند در هر شرایطی در نشست به جای سرمربی شرکت کند. در آسیا و فیفا هم ماجرا همین است و اصلا اتفاق عجیبی نیست. بدین ترتیب به نظر می‌رسد در شرایطی که سرمربیان سپیدرود و سیاه‌جامگان بتوانند در کنفرانس‌ها حاضر شوند، حضور علی کریمی و رضا عنایتی در این نشست‌ها باعث جریمه مالی باشگاه‌هایشان خواهد شد.
چمنیان: هر چند اردو یک بار به ما لباس می‌دهند
سرمربی تیم نوجوانان می‌گوید بازیکنانش بعد از چهار، پنج اردو، یک دست لباس جدید از فدراسیون می‌گیرند و تا به حال لباسی پس گرفته نشده است. عباس چمنیان درباره خبر پس گرفتن البسه تیم ملی جوانان از بازیکنان این تیم در نمازخانه گفت: در جریان این قضیه نبودم. این موضوع مربوط به زمانی است که از مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا از اردن بازگشتند. در یک سال و چند ماهی که در تیم ملی هستم، چنین اتفاقی نیفتاده است. لباس‌ها در اختیار بازیکنان است و تا چند اردو از همین لباس‌ها استفاده می‌کنند. برای هر اردو به بازیکنان لباس نمی‌دهند. حداقل در رده‌های پایه این طور نیست. بعد از چند اردو، به بازیکنان لباس جدید می‌دهند اما این که لباس‌ها را از بازیکنان بگیرند، تاکنون شاهد نبوده‌ام.
کومان به عنوان سرمربی هلند انتخاب شد
شبکه اسکای اسپورت مدعی شد که فدراسیون فوتبال هلند رونالد کومان، سرمربی سابق اورتون را به عنوان سرمربی جدیدش انتخاب کرده است و امروز رسما کومان به عنوان سرمربی لاله‌های نارنجی معرفی می‌شود. کومان پس از اخراجش از اورتون هدایت تیمی را برعهده نگرفته است. کومان در زمان بازیگری‌اش برای هلند ۷۸ بازی انجام داده است و این مدت ۱۷ گل برای لاله‌های نارنجی به ثمر رسانده است. کومان در سال ۱۹۹۸ نیز به عنوان دستیار سرمربی هلند در کنار گاس هیدینک فعالیت می‌کرد.
آذری: استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی
تمام مطالباتشان را گرفته‌اند
عضو هیئت رئیسه سازمان لیگ گفت: تمام باشگاه‌های لیگ برتر از فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ انتظار دریافت پول و مطالباتشان را دارند. سعید آذری در مورد اعتراض باشگاه‌ها برای دریافت مطالبات خود بابت تبلیغات محیطی و حق پخش تلویزیونی اظهار داشت: من به عنوان نماینده باشگاه‌ها به عضویت هیئت رئیسه سازمان لیگ فوتبال درآمده‌ام و پیگیر حق و حقوق باشگاه‌ها هستم و بارها در این زمینه با مهدی تاج رئیس فدراسیون و حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ صحبت کرده‌ام. باشگاه‌ها هم از من انتظار دارند که به عنوان نماینده آنها در هیئت رئیسه پیگیر مطالباتشان باشم و من هم برای دریافت حق و حقوق باشگاه‌ها از فدراسیون و سازمان لیگ تلاش می‌کنم. وی افزود: امروز برای آخرین بار این پیام را به جناب بهاروند و آقای تاج می‌دهم که باشگاه‌ها منتظر دریافت پول و مطالباتشان هستند، ۲۲ هفته از لیگ برتر گذشته و سال هم رو به پایان است، باشگاه‌ها انتظار دریافت مطالبات و تزریق پول دارند، بی‌پولی باشگاه‌ها را به آستانه نابودی کشانده است. آذری با اشاره به وضعیت ۳ باشگاه دیگر لیگ گفت: به جز استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی که اسپانسر می‌گوید تمام مطالباتشان را گرفته‌اند و حتی به سازمان لیگ بدهکارند سایر باشگاه‌ها از سازمان لیگ پول طلب دارند، من به عنوان نماینده باشگاه‌ها در هیئت رئیسه پیگیر این مسئله هستم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار