تابناک گزارش می دهد ؛
تابناک / طی هفته گذشته موضوعی با عنوان جذب و بکارگیری برخی از جوانان نزدیک به دولت در بخشداری های استان سوژه رسانه های محلی شد.
کد خبر: ۵۶۱۷۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵ 05 February 2018

تابناک / طی هفته گذشته موضوعی با عنوان جذب و بکارگیری برخی از جوانان نزدیک به دولت در بخشداری های استان سوژه رسانه های محلی شد.

در یکی از این گزارش های رسانه تابناک آمده بود:

امام خمینی در اندیشه خود بردوگونه تبعیض تأکید بیشتری داشت؛ نخست تبعیض سیاسی - اقتصادی که آن را حاصل سرمایه داری و حذف بعد معنوی دانسته و دیگری تبعیض نژادی که نتیجه سلطه استکبار بر ملت های ستمدیده عنوان می کرد.

تبعیض در اصطلاح عام به معنای ترجیح دادن کسی یا چیزی را به طور ناعادلانه بر دیگری (انوری، 1610) است. از منظر علوم اجتماعی تبعیض عبارت است از وضع محدودیت هایی توسط قانون، آداب، رسوم و یا قرارداد غیررسمی علیه یک گروه خاص یا شخص خاص مانند یک گروه مذهبی، یا نژادی (بابایی، 164) به عبارتی هنگامی که شرایط مساوی و استحقاق های همسان میان چیزی حاصل نشده و فرق گذاشته شود تبعض صورت گرفته است (مطهری، مجموعه آثار، 1/125)

تبعیض نژادی نیز برتری دانستن افراد یک نژاد نسبت به نژاد دیگر از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را گویند (آشوری، 256) وجود تبعیض و مبارزه با آن از دغدغه های اساسی اولیه بشر است که گاهی به صورت کم رنگ و گاهی به صورت پررنگ نمود داشته است. در اسلام این موضوع از دید قرآن و سنت پنهان نمانده و تأکید شده که هیچگونه تبعیض میان انسان ها وجود ندارد آنچه که ملاک برتری است تقواست (آل عمران، 92) پیش از اسلام آشکارترین اصل، سنت قبیله ای یا آداب و رسوم پدران و اجداد بود (ایزوتسو، مفاهیم اخلاقی دینی، 87)

 

دلخوش از کدام خلط مبحث می گوید!؟ / آیا قرار است مشکل بیکاری برخی از جوانان خاص با بخشدار شدن آنها حل شود؟ / معیار انتصابات برخی از جوانان در گیلان چه بود؟

 

و اما ماجرا...

نماینده صومعه سرا با اشاره به این که در مورد مواضع اخیرش در قبال برخی انتصاب ها خلط مبحث صورت گرفته است ابراز داشت: در جلسه ی غیرعلنی نمایندگان و تذکر به وزیر کشور من نسبت به عملکرد وزیر کشور نقد داشتم و طرح سوال هم کردم. این که وزیر نتوانست به وظیفه خود عمل کند، در جلسه ای غیرعلنی و محرمانه دو سه نقد را بیان کردیم. وی در مورد انتقاداتش از وزیر کشور گفت: انتقادات من در مورد خواسته های مردم خصوصا در مورد ایام دهه فجر بود همچنین در مورد پروژه ها نقدهایی مطرح شد و این که چرا وزارت کشور نیروهایی را به کار می گیرد که تجربه و سابقه لازم را ندارند.

 

گفتنی است که دلخوش بیش از این توضیح نداد که توانایی این افراد در چه چیزی بوده و کجا اثبات شده است!؟ و آیا  قرار بر این است که استاندار گیلان مشکل بیکاری برخی از جوانان خاص را با بخشدار شدن آنها حل کند؟ و این نکته نیز همچنان بی پاسخ ماند که معیار انتصابات برخی از جوانان در گیلان چه بوده است؟

 

این همه داستان نبود

رییس ستاد فعالان اقتصادی دکتر روحانی در گیلان طی یادداشتی ؛
برخی یادشان رفته که تا دیروز می‌خواستند همه باهم استاندار شوند! / تیم استانداری از گذشته تا امروز عملکرد مناسبی در حوزه جوانان نداشته‌است / جوانان و بانوان، در استان هیچ جایگاهی در حوزه تصمیم‌گیری ندارند / با این تصمیماتی که گرفته‌اید، باید پاسخگو باشید

 

برخی یادشان رفته که تا دیروز می‌خواستند همه باهم استاندار شوند یا هیچ کدام استاندار نشوند !! و در آخر به مشاور بودن قناعت می‌کنند!

و بعد از آن به دنبالِ لابی کردن برای خود و پسرانشان و دامادهایشان و برادر زنان‌شان و ….. هستند !! و هر کجا که نتیجه نگرفتند شروع به مصاحبه بر علیه این و آن می‌کنند و فریاد بر می‌آورند و در میانِ فریادهایشان، از جوانان – بانوان و حقوق‌شهروندی می‌گویند و بعد از مدتی سکوت اختیار می‌کنند.

و بعد ….

آری این‌چنین می‌شد سرنوشتِ جوانان حامی دولت با جریان دولت، زمانی که استاندار صحبت از جوان‌گرایی می‌کنند، که شاهد هستیم بعضی از مدیران با جوانان جلسه برگزار می‌کنند یا خبر انتصاب جوانی را به‌عنوان مشاور می‌دهند !!!!

 

کمال لشگری و اظهارات قابل انتظار


منتقدان چرا زمان استخدام‌های فله‌ای سکوت کرده بودند!!

دبیر حزب مردم سالاری گیلان با تاکید بر لزوم حمایت از انتصاب‌جوانان و بانوان در سمت‌های مدیریتی گیلان گفت: آقایانی که بر این‌کار خرده می‌گیرند، چرا در زمان دولت قبل که فله‌ای تعدادی را وارد ادارات کردند، موضع‌گیری نمی‌کردند؟

کمال لشکری درباره انتصاب جوانان در سمت های مدیریتی گیلان اظهار داشت: من به عنوان یک فعال سیاسی اصلاح طلب سالیان زیادی است در تشکیلات قانونی و در چارچوب قانون اساسی در احزاب فعالیت کرده ام و هرگز در مسیر فعالیت های سیاسی رنگ عوض نکرده ام.

 

دفاع بدون چون و چرای لشگری از جوانگرایی خاص استاندار گیلان و بخشدار شدن برخی از نورچشمی ها! / پای احمدی نژاد به این ماجرا هم باز شد!

 

وی با بیان اینکه می‌توانم به جرات عنوان کنم اولین حزب اصلاح طلبی بودیم که از سالاری حمایت همه جانبه کردیم؛ دلیل این حمایت را جوان بودن و برنامه‌های خوب استاندار گیلان از جمله توجه ویژه به جوانان و بانوان عنوان کرد.

بها ندادن به جوانان ظلم به جامعه است

لشکری با اشاره به انتصاب مدیران جوان توسط استاندار گیلان خاطرنشان کرد: سالاری در مورد انتصاب زنان و جوانان کار بسیار درستی انجام داد زیرا رکن اساسی یک جامعه را جوانان آن جامعه تشکیل می‌دهند.

دبیر حزب مردم سالاری گیلان با تاکید بر اینکه در جامعه ای که به جوانان بها داده نشود ظلم به آن جامعه صورت گرفته است، گفت: بکارگیری جوانان یعنی بها دادن به آنها، نمی‌شود تمام ادارات را با نیروهای بازنشسته و یا در حال بازنشستگی اداره کرد.

استاندار گیلان در حال کادرسازی از نسل جوان است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه استاندار گیلان در حال کادر سازی از نسل جوان است و برنامه خوبی در این زمینه دارد، گفت: به عنوان دبیر یک حزب اصلاح‌طلب که همیشه شعار جوانگرایی و توجه به بانوان را در برنامه های فعالیتی خودش داشته؛ از آقای دکتر سالاری تشکر می کنم.

دبیر حزب مردم سالاری گیلان با اشاره به اینکه شعار استاندار گیلان توجه ویژه به جوانان و بانوان بود، گفت: اگر به این شعار و گفته ها عمل نمی‌شد ما برنامه ها و عملکرد وی را نقد می کردیم.

لزوم حمایت از استاندار گیلان برای بکارگیری جوانان و بانوان

لشکری با بیان اینکه ایمان داریم که کشور را باید با جوانان اداره کرد، گفت: از استاندار همه جانبه حمایت خواهیم کرد و می‌دانیم قطعا برخی افراد به جوانگرایی استاندار گیلان روی خوشی نشان نمی‌دهند.

دبیر حزب مردم سالاری با انتقاد از افرادی که با انتصاب مدیران جوان مخالف‌اند، اظهار داشت: آقایانی که امروز بر این‌کار درست استاندار گیلان خرده می‌گیرند، چرا در زمان احمدی‌نژاد که فله‌ای تعدادی را وارد ادارات کردند موضع‌گیری نمی‌کردند؟

وی با بیان اینکه در آن زمان که تعدادی از آقایان نماینده مجلس بودند و یا در راس ادارات بودند مهر سکوت بر لب خود زده بودند، گفت: یکی از بهترین کارهای دولت آقای روحانی همین بود که آن جوانان را از ادارات بیرون نکرد بلکه همه آنها استخدام هم شدند.

دبیر حزب مردم سالاری گیلان در پایان خاطرنشان کرد: ما باید استاندار گیلان را به ادامه این روند تشویق کنیم تا بکارگیری از جوانان و بانوان همچنان تداوم داشته باشد.

 

در پاسخ به اظهارات لشگری طی روزهای آینده مصاحبه و گزارش هایی از طریق همین رسانه منتشر خواهد شد.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار