تابناک / مدیرعامل توزیع برق گیلان پس از بارش برف سال گذشته در گزارشی اعلام کرد : از عمر بیشتر از نصف شبکه های برق گیلان بیش از ۲۵سال گذشته است و به همین دلیل تعویض پایه های فرسوده برق و سیم های فرسوده را در اولویت کارهای شرکت توزیع برق استان قرار داده ایم.
کد خبر: ۵۶۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۶ 02 February 2018

تابناک / مدیرعامل توزیع برق گیلان پس از بارش برف سال گذشته در گزارشی اعلام کرد : از عمر بیشتر از نصف شبکه های برق گیلان بیش از ۲۵سال گذشته است و به همین دلیل تعویض پایه های فرسوده برق و سیم های فرسوده را در اولویت کارهای شرکت توزیع برق استان قرار داده ایم.


و در جلسه ای که در اردیبهشت ۱۳۹۶ با حضور انجم شعاع معاون پارلمانی وزیر نیرو ، حاج رسولیها مدیر عامل شرکت منابع آب ایران و هیات همراه از وزارت نیرو، مدیران عامل شرکت‌های‌ صنعت آب و برق استان و مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد ٬ جمشید طالبی یکی ازبرنامه های شرکت توزیع برق را در سال ۹۶ جایگزین کردن هزار کیلومتر شبکه‌های مسی و فرسوده برق با کابل خودنگهدار عنوان کرد.


اما خودمانیم اگر بر فرض مثال پس از هر بحران برفی همین مقدار از شبکه های فرسوده برق گیلان بازسازی می شد امروز دیگر نگرانی ای بابت برف چهل سانتی نداشتیم !


جالب تر از این موضوع٬ برخی مدیران ٬عملکرد اکیپ های برق را خوب توصیف می کنند که به نظر می رسد از اصل موضوع فاصله دارند ! چرا که کسی منکر تلاش کسانی نیست که در سرمای سوزان بر بالای تیرهای برق مشغول خدمت رسانی هستند٬ بلکه سوال اینجاست هر سال خبر از ترمیم و بازسازی شبکه های فرسوده برق می رسد. اما فرسودگی نیمی از شبکه های برق٬ ادم را به این فکر وا می دارد که خدای ناکرده این انقلاب هیچ خدمتی طی چهل سال در خصوص فرسودگی برق انجام نداده است ؟! چرا که مقامات استانی عمر مفید شبکه های برقی را ۲۵سال عنوان می کنند با این حساب چرا باید نیمی از شبکه های برق فرسوده باقی مانده باشد ؟ضمن انکه یکی از خدمات انقلاب٬ توسعه برق به نقاط دوردست و بخصوص روستاها می باشد که نباید عمر مفید این شبکه ها از ۱۵ سال تجاوز کند. انچه به نظرمی رسد سطحی نگری و مهندسی نبودن شبکه های برق از جمله عوامل فرسودگی زودرس می باشد ضمن انکه مطالبات مقامات استانی در سالیان ماضی اندک بوده است .اما موضوع دیگری که توسط برخی از مدیران دیگر عنوان می شود قطعی برق چهار هزار و ۵۰۰ خانوار روستاهای گیلان به دلیل قطر زیاد برف در خطوط سیم های برق می باشد ٬ این در حالیست که جمشید طالبی در ۲۵ بهمن سال ۹۵، قطر یخ‌زدگی در خطوط سیم‌های برق را از بی‌سابقه‌ترین فرآیند این بارش در استان برشمرد و گفت: قطر یخ زدگی در خطوط سیم‌های برق در بحران برف اخیر در گیلان به بیش از ۲۵ سانتی متر رسید.
نکته قابل توجه دیگر اینکه حکمتˈ مدیر روابط عمومی توزیع برق استان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت: “به دنبال بارش شدید برف، برق ۷۰ روستا در کل گیلان قطع شده بود”این درحالیست که براساس تحقیقات به عمل آمده در شهرستان لاهیجان و پرسش از ستاد بحران ٬برق ۸۰ روستا فقط در این شهرستان قطع گردیده بود!

علی علی پور مدیر مسئول و صاحب امتیاز سایت همای خبر و هفته نامه همای گیلان

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار