کد خبر: ۵۵۶۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۰ 25 January 2018

تابناک / جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان لاهیجان، به ریاست مهندس امیر جانبازی سرپرست فرمانداری و با حضور دکتر کیوان محمدی رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه استان گیلان، در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

مهندس امیر جانبازی سرپرست فرمانداری لاهیجان در ابتدای این جلسه با بیان اینکه لاهیجان به لحاظ گردشگری، کشاورزی، درمانی، اقتصادی، آموزشی، فرهنگی و ورزشی دارای ظرفیت های بسیار بالایی است، تصریح کرد: پتانسیل های موجود در این شهرستان متعلق به همه استان است و باید انتظاراتی ویژه از مسئولین و مدیران ارشد در خصوص اختصاص اعتباراتی شایسته جایگاه واقعی لاهیجان داشته باشیم.

 

سرپرست فرمانداری لاهیجان خاطرنشان کرد: اگر فقط به دنبال جذب اعتبارات استانی باشیم، با وجود محدودیت های موجود در این حوزه، روند پیشبرد امور بر اساس سیاست های سازمانی کمی کند و بطعی خواهد بود. بنابراین باید پیگیری های کشوری نیز صورت گیرد که جهت این امر از سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان گیلان برای جذب اعتبارات یاری می طلبیم.

مهندس جانبازی گفت: امید است با کمک سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان جهت تکمیل پروژه های نیمه تمام در سطح شهرستان گام برداشته و به اهداف سازمانی در این حوزه برسیم و تنها در صورت تحقق این امر قادر به ایجاد رشد جهشی و شاهد دستیابی به توسعه و پیشرفت شهرستان خواهیم بود.

وی ادامه داد: برای تحقق این هدف باید از تمامی ظرفیت های موجود به ویژه نماینده لاهیجان در مجلس شورای اسلامی، مدیران محترم استانی و روابط کشوری استفاده کنیم.

سرپرست فرمانداری لاهیجان خطاب به روسای ادارات شهرستان تأکید کرد: لازم است با برقراری ارتباطات مثبت و تعامل سازنده با مدیران کل، روسای سازمان ها و مجموعه استانی متبوع خود، از محل اعتبارات ملی که در اختیار آن مجموعه هست برای تکمیل طرح ها و حتی شروع پروژه های جدید بهره بگیرند.

وی با اشاره به اهمیت محیط زیست و مسائل زیست محیطی در سیاست های سازمان مدیریت برنامه و بودجه استان گیلان تصریح کرد: نگاه ما در شهرستان لاهیجان به محیط زیست نگاهی ویژه، خاص و بااهمیت بوده، به گونه ای که تاکنون پروژه ها پیوست زیست محیطی داشتند و زین پس نیز تمامی پروژه هایی که برای این شهرستان تعریف می شوند باید از این پیوست برخوردار باشند.

 

مهندس امیر جانبازی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 92 درصدی پروژه بیمارستان 220 تختخوابی لاهیجان تصریح کرد: برای این پروژه با احتساب تجهیزات، تاکنون بیش از 40 میلیارد تومان هزینه شده است و برای سال جاری بیش از 9 میلیارد اعتبار مصوب شده که تا به حال 5.5 میلیارد آن تخصیص یافته است.

وی در ادامه اظهار کرد: پروژه زندان لاهیجان از دیگر طرح های شاخص این شهرستان است که تا کنون به علت عدم تخصیص اعتبار آغاز نشده است و در این حوزه نیازمند اعتبار هستیم.

نماینده عالی دولت در لاهیجان پروژه محل دفن زباله در روستای تموشل را از دیگر طرح های نیازمند تخصیص اعتبار دانست و گفت: این پروژه در 11 کیلومتری این شهرستان و با وسعت 13 هکتار شروع به کار کرده که با گذشت زمان و کاهش فضای دفن زباله شهرداری اقدام به خرید زمین های مجاور نموده است ولی به علت رعایت حریم زندان، امکان استفاده از تمامی فضا ممکن نیست.

وی در ادامه افزود: ضمناً برای راه اندازی تصفیه خانه مبلغ 100 میلیون تومان برآورد شده بود که 85 میلیون تومان تخصیص پیدا کرده ولی متاسفانه تاکنون واریزی نداشتیم. و این پروژه 5 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مهندس امیرجانبازی با اشاره به پیشرفت 72 درصدی پروژه احداث مجتمع فرهنگی لاهیجان و لزوم تکمیل آن با توجه به پیشینه فرهنگی و تاریخی شهرستان یادآور شد: این پروژه از سال 1380 شروع به کار کرده و در سال جاری مبلغ 3 میلیاردو 300 میلیون تومان برای تکمیل آن مصوب شد، ولی تاکنون مبلغ 1 میلیاردو 100 میلیون تومان به آن تخصیص پیدا کرده است.

وی با پراهمیت خواندن پروژه تقاطع غیرهمسطح میدان گیل، اجرای آن را از اولویت بالایی برای لاهیجان برخوردار دانست و گفت: اعتبار مصوب در سال جاری برای این پروژه 4 میلیارد تومان بوده که عملیات شمع کوبی و فونداسیون پایه ها به شکلی بسیار کند در حال انجام بوده و تاکنون 12 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مهندس امیر جانبازی در خصوص تأسیسات فاضلاب شهرستان لاهیجان گفت: در این مقوله اعتبار هزینه شده تا پایان سال 95 حدود 35 میلیارد تومان بوده که به 115 میلیارد تومان دیگر نیز نیاز می باشد.

سرپرست فرمانداری لاهیجان ادامه داد: خطوط شبکه جمع آوری بر اساس قرارداد منعقد شده 154 کیلومتر بوده که 44 کیلومتر آن اجرایی شده است. خطوط اصلی و خط انتقال نیز 22 کیلومتر بوده که 8.8 آن اجرایی شده و برای بخش های اجرا نشده در صورت تأمین اعتبار مناقصه برگزار می شود.

وی ادامه داد: ظرفیت تصفیه خانه لاهیجان 26 هزار مترمکعب در شبانه روز بوده، که 5 هزار مترمکعب در شبانه روز اجرایی شده است و از سه باب ایستگاه پمپاژ اصلی که قرار بود انجام شود، تنها یک باب به اجرا رسیده است.

سرپرست فرمانداری لاهیجان با اشاره به اینکه تلمبه خانه حاجی آباد در حال بهره برداری است، تصریح کرد: در همین راستا، تلمبه خانه نخجیری در دست احداث بوده و تلمبه خانه کیاموسوی نیز در مرحله خرید زمین قرار دارد. همچنین قرار به اجرای یک باب ایستگاه پمپاژ فرعی بوده که تاکنون 50 درصد آن پیشرفت فیزیکی داشته است.

مهندس امیر جانبازی جمع کل اعتبارات شهرستان لاهیجان را 34 میلیارد و 30 میلیون تومان ذکر کرد و افزود: 7 میلیارد و 980 میلیون تومان از محل اعتبارات تملک دارایی ها، 1 میلیارد و 850 میلیون تومان از محل اعتبارات 3 درصد نفت و گاز، 1 میلیارد و 830 از محل توازن و 22 میلیارد و 370 میلیون تومان هم از محل جزء 48 تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: از محل اعتبارات تملک و دارایی ها چیزی بیش از 51 درصد، از محل اعتبارات 3 درصد نفت و گاز 39.5 درصد، از محل اعتبارات جزء 180، بیش از 51 درصد و از محل اعتبارات جزء 48 هم 29.33 درصد تخصیص دادیم.

سرپرست فرمانداری لاهیجان در پایان تصریح کرد: از همه روسای ادارات و اعضای کمیته برنامه ریزی درخواست می کنم، با تلاش ویژه ای که از خود به خرج می دهند میزان تخصیص اعتبارات بیشتری در مقایسه با متوسط استانی برای شهرستان لاهیجان جذب کنند.

در ادامه این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان گفت: فرآیند فرهنگ پذیری اینگونه است که فرزندان ما بیش از اینکه حرف های ما را الگو قرار دهند رفتار ها و عمل ما را الگو قرار می دهند، نمی توانیم از تقوا صحبت کنیم اما بیاییم تهمت بزنیم و عدد و رقم دروغ بگوییم، آیا این مصداق فتنه نیست که با دادن عدد و رقم نادرست در مدرسه، دانشگاه، مسجد، راهپیمایی و … بخواهیم موجب وهن نظام شویم؟

 

به گزارش " لاهیگ " به نقل از بامردم کیوان محمدی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان لاهیجان خطاب به مدیران و مسئولین، اظهار داشت: شما مدیران کسانی هستید که داخل گود هستید و تمام فشار ها و مسائلی که چه از ناحیه دشمنان خارجی و چه از ناحیه دشمنان و نادانان داخلی به کشور تحمیل می گردد، فشار آن متوجه شما نیز می شود.

وی با بیان اینکه کار مدیریتی ساعت و شبانه روز نمی شناسد، افزود: دغدغه رفع خواسته ها، مشکلات مردم و خدمت در همه ایام ذهن را مشغول می کند و در همه شرایط به همراه خواهد بود.

رییس سازمان برنامه و بودجه استان گیلان در ادامه با ارائه آماری از بودجه های شهرستان لاهیجان از ابتدای احیا این سازمان، خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۴ اعتبارات شهرستان لاهیجان بیش از ۲۳۰ میلیارد ریال بود اما شرایط سخت اقتصادی آن سال موجب شد که تخصیص بیش از ۱۱ درصد نباشد و در سال گذشته بیش از ۳۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای شهرستان در نظر گرفته شد که تخصیص به حدود ۱۵ درصد رسید.

این مقام مسئول عنوان کرد: تخصیص این مبالغ به معنای سختی، مشقت و نیازهایی است که نتوانسته ایم رفع کنیم ولی امسال حدود ۳۶۰ میلیارد ریال بودجه لاهیجان بوده که تاکنون بیش از ۱۳۰ میلیارد ریال این اعتبارات که حدود ۳۷ درصد است، تخصیص داده شده که نشان دهنده روندی رو به جلو است اما راضی کننده نیست.

محمدی اضافه کرد: تلاش همه ما به عنوان مدیر، این است که بیشترین امکانات را برای مردم فراهم کنیم ولی اقتضائاتی در کشور وجود دارد که اگر عملیاتی و موانع با تدبیر و درایت کنار زده شود، وضعیت بهتری می توان برای استان فراهم کرد.

همه چیز گل و بلبل و راضی کننده نیست اما روند رو به جلو است

وی روند تخصیص بودجه در شهرستان لاهیجان را روند رو به رشد عنوان کرد و گفت: همه چیز گل و بلبل و راضی کننده نیست اما روند رو به جلو است که هر سال در اعتبارات افزایش داشته است.

محمدی با بیان اینکه قسمت عمده و اصلی بودجه کشور در پایتخت و در وزارت خانه ها می باشد، تصریح کرد: کتابچه ای از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان شامل مشخص شدن بودجه لوایح مختلف تهیه شده و این کتابچه در اختیار نمایندگان استان در خانه ملت و مدیران اجرایی قرار گرفته تا پیگیری های لازم برای اخذ حداکثر امتیازات جذب شود.

عدم پاسخگویی ما به نیازهای مردم به حساب یک شخص خاص یا جناح خاص نوشته نمی شود

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان خاطرنشان کرد: امکانات و بضاعت کشور محدود است، طوری نشود که در پشت تریبون ها توقعاتی ایجاد شود که نتوانیم پاسخگوی آن باشیم، عدم پاسخگویی ما به نیازهای مردم به حساب یک شخص خاص یا جناح خاص نوشته نمی شود این را به نام نظام می نویسند.

وی ادامه داد: از هر حزب، جناح و گروهی که باشیم این را باید بدانیم که اینطور نیست که بر علیه دیگری شعار دهیم به نفع آن یکی تمام شود، همه ما مدیران اجرایی سرنشینان یک کشتی هستیم، اگر رو به رشد و به سمت توسعه حرکت کنیم همه تکریم خواهیم شد اما اگر درگیر مسائلی دیگر شویم مردم می گویند این ها به فکر مسائل خود هستند پس به فکر مردم نیستند، بنا براین اینگونه مسائل به همه آسیب خواهد زد.

 

دولت با منتقدانی رو به رو است که ظالمانه حتی دستاوردهای مثبت را نیز زیر سوال می برند

وی با بیان اینکه بعد از انقلاب دولتی به مظلومیت دولت آقای روحانی نداشته ایم، ادامه داد: متاسفانه این دولت با منتقدانی رو به رو است که ظالمانه حتی دستاوردها و عملکردهای مثبت دولت را نیز، زیر سوال می برند.

محمدی ادامه داد: از برخی تریبون ها اعلام می شود که تورم و گرانی مردم را دارد بیچاره می کند و …، آن موقع که تورم ۴۰ درصد بود شما صدایتان در نیامد، اما حال که مراکز رسمی این مملکت همچون مرکز مطالعات مجلس اعلام می کند که در دی ماه امسال تورم زیر ۹ درصد رفته است، حداقل ایرادی که می خواهید بگیرید یک ایرادی باشد که آدم باورش شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: زمانی که قیمت پراید از ۶ میلیون تومان سه الی چهار برابر شد، دلار یک شبه از هزار تومان ۳ الی چهار هزار تومان شد، قیمت بنزین از ۸۰ تومان به ۳۰۰ تومان، ۷۰۰ تومان و هزار تومان رسید در آن دوره کسی درد مردم نداشت بیاید مشکلات را مطرح کند، اما حالا که ۵ سال است این دولت بر سر کار است و حامل های انرژی و بسیاری از موارد دیگر تقریبا با ثبات مانده است را ببینید.

دولت روحانی با منتقدانی رو به رو است که با جهان عدد و رقم بیگانه هستند

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان تصریح کرد: اینکه می خواهید خودتان را مردم دار نشان دهید یا در انتخابات رای بیاورید و .. نباید با منافع ملی و امنیت ملی این کشور بازی کنید، دولت روحانی با منتقدانی رو به رو است که با جهان عدد و رقم بیگانه هستند، اخیرا نیز داشته ایم کسی که یک درصد گیری ساده و یا از رو خواندن اعداد را بلد نیست آنوقت در مورد لایحه بودجه ۹۷ اظهار نظر و قلم فرسایی می کند.

برخی با ارائه ارقام نادرست با منافع ملی و امنیت ملی کشور بازی می کنند

محمدی اظهار داشت: برخی با ارائه ارقام نادرست و مقایسه شرایط با کشورهای دیگر، با منافع ملی و امنیت ملی کشور بازی می کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان گفت: افرادی که از تریبون های مختلف عدد و رقمی را اعلام می کنند از آن ها یک خواهش داریم، خوب است قبل از این، از طریق سازمان های ذیربط صحت ارقام را بررسی کنند و بخش مربوطه را مورد مطالعه قرار دهند.

نمی توانیم از تقوا صحبت کنیم اما بیاییم تهمت بزنیم | آیا این مصداق فتنه نیست که با دادن عدد و رقم نادرست بخواهیم موجب وهن نظام شویم؟

وی افزود: فرآیند فرهنگ پذیری اینگونه است که فرزندان ما بیش از اینکه حرف های ما را الگو قرار دهند رفتار ها و عمل ما را الگو قرار می دهند، نمی توانیم از تقوا صحبت کنیم اما بیاییم تهمت بزنیم و عدد و رقم دروغ بگوییم، آیا این مصداق فتنه نیست که با دادن عدد و رقم نادرست در مدرسه، دانشگاه، مسجد، راهپیمایی و … بخواهیم موجب وهن نظام شویم؟

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: خواهش و درخواست ما این است که نقد ها با تحقیق، جست و جو، دقت، بررسی و با رعایت موازین شرعی و قانونی باشد، شما نمی توانید بیایید به رییس جمهور مملکت هرچه دلتان خواست بگویید و بگویید تو دروغ گو هستی، بار شرعی کنار این ها بار حقوقی دارند آیا می توانید این گفته های خودتان را اثبات کنید؟

کیوان محمدی افزود: منتقدان ظالمی این دولت دارد که در این مملکت هر طلبه و دانشجوی فقه خودش را مجاز می داند که از عرش تا فرش کبریایی را زیر سوال ببرد و بحث کند، به رییس جمهوی که از قبل از انقلاب مجتهد بوده و از ابتدای انقلاب در مجلس خبرگان است به او می گوید تو راجب فقه نظر نده!

سیاست خارجی دولت گذشته محدود به سه الی چهار کشور می شد که ما را اسکناس می دیدند

وی ادامه داد: منتقدان ظالمی دارد این دولت که در شرایطی که سیاست خارجی دولت گذشته محدود به سه الی چهار کشور می شد که نه به خاطر آرمان ها و اهداف بلکه ما را اسکناس می دیدند را عزت می داند ولی دولتی که بیش از ۱۰۰ کشور در مراسم تحلیف آن شرکت می کند این را مورد خطاب قرار می دهد که چرا مردم را ذلیل می کنید، چه کسی مردم را ذلیل کرده است؟ مردم ایران عزیز ترین و محترم ترین مردم روی کره زمین هستند و این عزت و احترام را از این دولت و این نظام داریم.

منتقدان ظالمی این دولت دارد که همراه و همگام با ترامپ با برجام مخالفند

محمدی تصریح کرد: منتقدان ظالمی این دولت دارد که همراه و همگام با ترامپ با برجام مخالفند، بروید ببینید چه کسانی در خارج با برجام مخالفند اسرائیل است، ترامپ است و … اما می بینید در داخل نیز یک عده هم صدای با آن ها می شوند، می گویند اگر برجام اتفاق نمی افتاد چه می شد؟ شما بهتر می دانید چه اتفاقی می افتاد حتی حقوق پرسنل خود را نداشتیم بدهیم، برجام اکسیر جاودانی نیست ولی مرهمی برای التیام مشکلاتی بود که ملت داشت تحمل می کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان گفت: به اعتقاد بنده مشکل و مسئله ما منتقدان ظالم نظام نیستند چون آن ها را مردم و همه می شناسند، اما گاهی از تریبون هایی که دوست هستند یا ادعای دوستی دارند صحبت هایی شنیده می شود که همگام با آن ها است.

محمدی اظهار داشت: دولت با اقتدار کامل و با تعامل و هماهنگی با همه و زیر سایه رهبری معظم انقلاب، در مقابل مشکلات ایستاده و برای رفع آنها اهتمام دارد و کوتاه نمی آید.

دولت منکر نارسایی ها نیست

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان بیان داشت: دولت منکر نارسایی ها نیست، ولی با کمک مردم بر همه مشکلات فائق خواهد آمد.

وی تاکید کرد: امیدواری ما این است که با وفاق، دوستی و انسجام، بتوانیم مشکلات را رفع کنیم و اعتقاد داریم با هماهنگی، مشکلات بهتر حل می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار