رئیس خانه احزاب خراسان رضوی گفت: مصاحبه‌ شب گذشته رئیس جمهور مصاحبه‌ای که بیانگر اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی دولت و راه‌های حل مشکلات کشور باشد، نبود.
کد خبر: ۵۵۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۹ 23 January 2018

به گزارش تابناک رضوی؛ جواد آرین‌منش، در خصوص مصاحبه تلویزیونی شب گذشته رئیس جمهور با مردم، اظهار کرد: زمانی که گفت‌وگو شروع شد مجری جدید برنامه، آقای رشیدپور به طور مکرر اعلام کردند که قرار است گفت‌وگو خاص و متفاوت باشد اما اینگونه نشد. مصاحبه‌ای جامع و مانع و مصاحبه‌ای که بیانگر اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی دولت و راه‌های حل مشکلات کشور باشد، نبود.
وی افزود: مسائل پر اهمیتی  که در کشور وجود دارد مثل حوادث اخیری که اتفاق افتاد و منجر به کشته شدن جمعی از شهروندان شد، اغتشاشات و اعتراضات مدنی که صورت گرفت، مسائل مهم کشور مثل بحث بودجه که فضای کشور را دربر گرفت و انتقادات بسیار جدی که به لایحه بودجه مطرح شد در مصاحبه رئیس جمهور اشاره‌ای به آنها نشد.
دبیر حزب موتلفه اسلامی در خراسان رضوی با بیان اینکه در مصاحبه‌های 60 دقیقه‌ای باید تلاش شود که تمام مسائل داخلی، خارجی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در بر گرفته شود و به تمام سوالات مردم پاسخ داده شود، عنوان کرد: این مصاحبه تک بعدی بود و مصاحبه با سوالات کش‌دار، تکراری و طولانی به دو مساله کشتی نفت‌کش و زلزله اختصاص پیدا کرد. 
وی ادامه داد:در این موارد نکات جدیدی که گفته نشده باشد وجود نداشت. مردم در جریان بودند و اطلاعات جدیدی در این مصاحبه به مردم ارائه نشد، تنها یک نکته جدید مطرح شد که این کشتی متعلق به سازمان تامین اجتماعی است در حالی که سال‌ها تاکید شده دولت باید این موارد را خصوصی سازی کند و وقتی چنین اتفاقی می‌افتد یعنی این کار صورت نگرفته است. چرا باید تامین اجتماعی مالک کشتی باشد؟ بنابراین مجری باید در خصوص این موارد سوال می‌کرد.
آرین‌منش گفت: در حوزه آموزش، فرهنگ، آموزش عالی، تحقیقات، مسائل هسته‌ای، سیاست خارجی، تجاوز اخیر ترکیه به سوریه، سیاست‌های تحریکی ترامپ سوالی  مطرح نشد. آیا این موارد و اقعا مسائل مهم کشور نبود؟  گفت‌وگو خاص و متفاوت نبود تنها مورد خاص و متفاوت مجری برنامه بود که سعی داشت چالشی برخوردکند اما در پایان مصاحبه مورد جدیدی دست مردم را نگرفت تا بین کسانی که مصاحبه را دیدند و کسانی که نشنیدند تفاوتی وجود داشته باشد. تمام این اطلاعات قبلا ازطریق رسانه‌ها در برنامه‌های مختلف خبری شنیده شده است.
رئیس خانه احزاب خراسان رضوی با اشاره به اینکه ارتباط مردم و مسئولین در نظام‌های دموکراتیک و مردم سالار یک ضرورت جدی است، تصریح کرد: این ارتباطات باید واقعی، جدی، صمیمیانه، به دور از تشریفات و کلیشه‌ای عمل کردن باشد. بیشتر این گفت‌وگوها به عنوان رفع تکلیف و حرکتی کلیشه‌‌ای است. حضور مسئولین تنها در تلویزیون نیست بلکه می‌تواند با سفرهای استانی و حضور در بین مردم و دیدن مسائل مردم از نزدیک تحقق پیدا کند.

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار