یک عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: گفت‌وگوی امشب رئیس‌جمهور نسبت به گفت‌وگوهای قبلی ایشان تا اندازه‌ای متفاوت و امیدبخش بود. امیدواریم صداوسیما در قبال سایر قوا و بقیه مسئولین نیز چنین شیوه‌ای را در پیش گیرد و این آغاز تحولی در شیوه پاسخگویی مسئولان باشد. برای تداوم روند کنونی شفاف‌سازی یک ضرورت است.
کد خبر: ۵۵۶۰۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۴ 23 January 2018

به گزارش تابناک : پروانه مافی درخصوص گفت‌وگوی تلویزیونی رئیس‌جمهور بیان کرد: این گفت‌وگو تا اندازه‌ای متفاوت و امیدبخش بود. مجری برنامه نیز بحث‌های روز جامعه را مطرح کرد. البته علاوه بر رئیس‌جمهور کسانی دیگر هم هستند که باید به این مسائل پاسخگو باشند. رئیس‌جمهور درخصوص بافت فرسوده به نکاتی اشاره کردند. ان‌شاءالله دولت توفیق پیدا کند و در دو سال آینده طبق قولی که آقای آخوندی داده‌اند و رئیس‌جمهور نیز براساس صحبت‌های وزرا این موضوع را مطرح کردند این مساله را به سرانجام برساند. یکی از اقدامات بزرگ کشور در سال آتی این کار باشد و با انجام این کار ناکارآمدی‌ای که در حوزه مسکن در چند سال اخیر وجود داشت، اصلاح شود.

وی در ادامه گفت: همان‌طور که رئیس‌جمهور اشاره کردند مساله ریزگردها از طریق انجام اقداماتی توأم در چند حوزه رفع خواهد شد. برای رسیدگی به ریزگردها حوزه سیاست خارجه و بودجه و زیست‌محیطی و عمران باید کارهای موثری را در بلندمدت انجام دهند. اقداماتی که دولت مطرح کرده اگر اجرایی شود آینده خوبی را خواهد داشت. در مورد آلودگی هوا نیز که امروز یکی از معضلات مهم و درجه یک کلانشهرها است و کم کم به شهرهای دیگر دارد گسترش پیدا می‌کند باید اقداماتی انجام شود. از قبیل افزایش کیفیت بنزین و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده کارهای مهمی می‌تواند باشد که در اولویت قرار گیرد. البته این کارها تنها می‌تواند نقش مسکن را داشته باشد و مشکل را به طور جدی برطرف نمی‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: از نظر من برای حل معضل آلودگی هوا به طور جدی باید جسارتی وجود داشته باشد. تا زمانی که با استفاده از سیاست‌گذاری‌های صحیح نرخ استفاده از خودروهای شخصی را افزایش ندهیم این مشکل پابرجاست. با افزایش تدریجی هزینه‌های استفاده از خودرو شخصی می‌توان انگیزه استفاده از خودروهای شخصی را کم کنیم. در کنار آن توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی و افزایش کیفیت آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون مشترک درآمدهای پایدار شهرداری‌ها در مجلس بیان کرد: زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی باید توسعه یابد تا انگیزه برای استفاده از آنها بالا رود. امروز 80 درصد مشکل آلودگی هوا به خاطر سوخت حمل‌ونقل وسایل نقلیه اعم از وسایل سنگین و وسایل سبک است. این 80 درصد نقش بسزایی را در آلودگی هوا ایفا می‌کنند. در بودجه امسال نیز تلاش شده برای موتورهای برقی اعتباری در نظر گرفته شود. این موارد نکاتی است که دولت باید به طور جدی بر روی آنها سرمایه‌گذاری کند تا بشود با آلودگی هوا مبارزه کرد.

وی افزود: درخصوص صندوق‌های اعتباری موسسات مالی نیز اعتراض‌هایی وجود دارد چراکه به شکل جبران‌ناپذیری اعتماد مردم را نسبت به نظام خدشه‌دار کرده است و این صندوق‌ها سرمایه اجتماعی ما را هدف گرفته‌اند. همانطور که آقای روحانی اشاره کردند دولت به این موضوع وارد شده و مشکلات بزرگتر حل شده اما هنوز بخشی از مشکلات باقی است. برای حل این مشکلات اقدام سریعی لازم است. سایر قوا نیز باید همکاری‌های لازم را داشته باشند. قوه قضاییه باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشد. امروز بین سه قوه همکاری مناسبی شکل گرفته است و مواردی که در جلسات این سه قوه مطرح می‌شود باید سریع‌تر عملیاتی شود.

مافی با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور درخصوص بودجه 97 خاطرنشان کرد: مجلس به دنبال آن است که خروجی بودجه سال 97 شرایط زندگی را برای مردم بهتر کند و تحقق این امر به اعتماد بین دولت و مجلس و همکاری آنها وابسته است. نمایندگان باید در بررسی لایحه بودجه بر روی حفظ منافع مردم توجه داشته باشند و همچنین به این نکته توجه کنند که دولت در ادامه راهش با مشکل مواجه نشود و نهایتاً بودجه‌ای از مجلس بیرون آید که شرایط زندگی مردم را بهبود بخشد.

وی درخصوص فضای مجازی بیان کرد: ما انتظار داشتیم دولت راهکارهای سلبی را در حوزه فضای مجازی در پیش نگیرد اما با توجه به اتفاقاتی که رخ داد شاهد این مساله بودیم. اما ما همچنان انتظار داریم فعالیت‌های پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی به گشایشی در استفاده از سایر شبکه‌های اجتماعی در آینده‌ای نزدیک منجر شود و دولت به ایجاد شبکه‌ها و ابزارهای ارتباطی پیام‌رسان توجه کند و برای آنها بودجه در نظر گیرد و مجلس نیز به این مساله توجه داشته باشد.

 

 

 

منبع : ایسنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار