وی با بیان اینکه سوال این است که چرا جلوی واردات کالاهایی که در داخل کشور به قدر کفایت تولید می شود، گرفته نمی شود، افزود: ولی امر مسلمین چندین مرتبه فتوایی مبنی بر اینکه واردات کالاهایی که در داخل تولید می شوند، حرام شرعی است، صادر فرمودند، اما ظاهرا آقایان گوش شنوایی ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به مضرات واردات برای اقتصاد داخلی تصریح کرد: واردات باعث تعطیلی کارخانجات، کارگاهها و تولیدات می شود که اولین ضرر آن به نیروی کار و بیکار شدن آنها بر می گردد.

کریمی قدوسی خطاب به محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: آقای وزیر هر روز بیشتر از روز قبل شاهد تعطیل شدن کارگاهها و کارخانجاتی هستیم که علت اصلی آن واردات کالاهای دارای مشابه داخلی است و این موضوع در مقابل چشمان دولت و ملت اتفاق می افتد اما کوچکترین اقدامی در راستای مقابله با این معضل دیده نمی شود.

وی تاکید کرد: امروزه در هر شهر و استانی شاهد تعطیلی کارخانه ها و تعدیل نیروها هستیم و یا از حداقل و کمترین ظرفیت کارخانه استفاده می شود و نیروهایی که از قبل در آنجا مشغول بکار بودند، الان بیکارند و برای اشتغال بکار به دفاتر نمایندگان مراجعه می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با طرح این سوال که چه ارتباط بین مافیای واردات و کارشناسان و مدیران این حوزه وجود دارد، افزود: در همین زمینه اینجانب سوالی از وزیر مطرح کردم که وی باید با حضور در مجلس پاسخگوی آن باشد.