عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، از بالا بودن قیمت گوشت قرمز در بازار با وجود واردات دام به کشور انتقاد کرد.
کد خبر: ۵۵۵۳۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱ 21 January 2018


تابناک فارس به نقل از خانه ملت:سیدعلاءالدین خادم  درباره واردات دام گفت:باید معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی گزارشی درباره میزان دقیق واردات دام به کشور ارائه کند همچنین این موضوع باید شفاف شود که واردات مذکور بصورت قانونی انجام شده یاغیرقانونی صورت گرفته است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی افزود:اگر واردات دام بصورت قانونی به کشور انجام شده است باید این موضوع مشخص شود چرا واردات در راستای تنظیم بازار انجام نشده است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:باید مسئولان ذی ربط پاسخگو باشند که چرا با وجود واردات دام و کاهش قیمت دام زنده، همچنان نرخ گوشت قرمز در بازار تغییری نکرده است.

وزارت جهادکشاورزی پاسخگوی گرانی اقلام خوراکی باشد

خادم در ادامه ی گفت و گوی خود با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت افزود:باید ستاد تنظیم بازار اجازه ندهد قیمت کالاهای اساسی با گرانی کاذب روبرو شود چرا که اقتصاد خانوارها نمی تواند گرانی ها جدید را تحمل کند.اینکه واردات دام به کشور انجام شود و دامداران از بابت واردات مذکور، با زیان روبرو شوند اما همچنان به واسطه فعالیت های دلالی کاذب، مردم مجبور باشند گوشت قرمز را با قیمت بالا خریداری کنند بیانگر این است مدیریت و نظارت ها در این حوزه ضعیف است.

خادم در تشریح راهکارهای ایجاد تعادل در بازار ادامه داد:برای تنظیم قیمت بازار گوشت قرمز باید از فعالیت دلالان جلوگیری شود و کشتارگاه ها تحت نظارت باشند و همچنین تدابیری برای مهار قیمت نهاده های دامی اتخاذ شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:وزارت جهادکشاروزی باید پاسخگوی نمایندگان و جامعه باشد چرا که وضعیت قیمت مواد خوراکی در بازار مناسب نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار