استاندار البرز با بیان اینکه در استان البرز ۹۰۰ هزار حاشیه‌نشین به ویژه در کرج و فردیس وجود دارد، گفت: باید در استان اشتغال ایجاد شود.
کد خبر: ۵۵۵۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۰ 21 January 2018
به گزارش تابناک : محمدعلی نجفی در مراسم تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی استان البرز که صبح امروز در سالن همایش علوم دامی برگزار شد، با اشاره به اینکه در استان البرز بخشهای گوناگون تحقیقاتی در زمینه کشاورزی وجود دارد، اظهار داشت: استان البرز در بخش کشاورزی پیشتاز است و علم نوین کشاورزی کشور و دانشگاه آن در استان البرز بوده است.
 
استاندار البرز با بیان اینکه بیش از 10 مرکز تحقیقاتی علمی کشاورزی در استان البرز وجود دارد، ادامه داد: بحث اشتغال در کشور اهمیت فراوان دارد و در البرز به آن پرداخته شده است.
 
وی با اشاره به سفر معاون اول رئیس‌جمهور و وزرا به استان البرز در روز گذشته، بیان کرد: دیروز افتتاح های خوبی به ویژه در بخش دارویی که البرز رقم بالایی در صادرات آن دارد، انجام شد.
 
نجفی با بیان اینکه در استان البرز 587 میلیون دلار صرفه جویی ارزی در یکی از بخشهای دارویی در سال جاری اتفاق افتاده، اضافه کرد: استان البرز در بخش باغی، گلخانه‌ای و زراعی توان خوبی دارد.
 
وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی البرز علی‌رغم اینکه در بحث‌های ملی و استانی شاخص‌های خوبی دارد اما به سبب محدودیت زمینها و مشکلات منابع آبی اشتغال کمی در آن وجود دارد، عنوان کرد: تغییر نوع کشت سبب صرفه جویی در آب می‌شود که کشت گلخانه‌ای یکی از راهکارهای آن است. 
 
نجفی با بیان اینکه مشکلات بخش کشاورزی و تولیدکنندگان باید برطرف شود و این تولیدکنندگان بسیار مظلوم هستند، افزود: در 4 ماه گذشته بیش از 33 هزار نفر اشتغال در استان ثبت شده است.
 
استاندار البرز با اشاره به اینکه فضای مجازی و اینترنت باید در خدمت بخش فناوری، صنعت و کشاورزی قرار گیرد و باید در تولید، بهره‌وری و دانش بنیان نمودن آن مدنظر باشد، گفت: باید فرصت حضور جوانان در عرصه فراهم شود.
 
وی با بیان اینکه در استان البرز 900 هزار حاشیه نشین به ویژه در کرج و فردیس وجود دارد، اضافه کرد: باید در استان اشتغال ایجاد شود.
 
نجفی با بیان اینکه در استان هنوز امکانات در بحث  پایانه صادرات کشاورزی فراهم نشده است، اضافه کرد: باید فرصت فرودگاه پیام در این زمینه در خدمت بخش کشاورزی قرار گیرد.
 
 
 
 
منبع : شهرفردا 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار