کد خبر: ۵۵۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰ 20 January 2018

تابناک / معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه تا به امروز نسبت به پارسال حدود ۲۹ درصد طلاق در استان کاهش پیداکرده است گفت: در پنج سال گذشته گیلان رتبه سوم را در کشور دارا بود و برنامه‌ریزی‌هایی که امسال شده در این 9 ماه پنج هزار فقره طلاق داشتیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، احمد آقایی امروز در نشست خبری بابیان اینکه خانواده از منظر علمای دین یکی از مقدس‌ترین نهاد بعد از اسلام است اظهار کرد: خانواده در تمامی مکتب‌های اسلامی و غیر اسلامی و مذاهب از تقدس و احترام برخوردار است و مهم‌ترین عامل انحلال کیان و تحکیم خانواده بحث طلاق است.

وی با اشاره به اینکه بشر با ورود به هزاره سوم موفقیات فراوانی در حوزه‌های مختلف کسب کرد تصریح کرد: بشر توانست جهان هستی را در چنبره اراده خودش به‌ویژه در بحث کامپیوتر و ژنتیک داشته باشد اما در بحث اخلاق متأسفانه تلاش و ‌موفقیت خوبی نداشته بلکه سیر قهقرایی داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان گفت: پایبند نبودن به مباحث اخلاقی مهم‌ترین عاملی است که می‌تواند به خانواده آسیب برساند و آمار طلاق در جهان یک سیر صعودی و نگران‌کننده است.

آقایی بابیان اینکه کشور ما هم از آسیب طلاق ‌مستثنا نیست افزود: یکی از آسیب‌های چهارگانه ای‌که رهبر انقلاب به آن تأکید کرده و قوای حاکمیتی را مکلف کرده که در این خصوص برنامه‌ریزی داشته باشند بحث طلاق است.

وی با اذعان به اینکه در کشور و استان گیلان هم آمار طلاق نسبتاً سیر صعودی دارد بیان کرد: در گیلان ریاست کل دادگستری برنامه‌ریزی‌هایی داشتند که توانستیم با لطف الهی و همکاری سازمان‌ها نسبتاً وضعیت مطلوبی را در آمار طلاق داشته باشیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان بابیان اینکه آمار گیلان در بحث طلاق نسبت به سال گذشته یک آمار خوشحال‌کننده است خاطرنشان کرد: وضعیت گیلان وضعیت مطلوب و خوبی است و آماری که ثبت‌احوال اعلام کرده دقیق‌ترین آمار است.

آقایی با اشاره به اینکه آمار قضایی با آماری که ثبت‌احوال اعلام می‌کند قطعاً باهم تفاوت دارند خاطرنشان کرد: خیلی از طلاق‌هایی که دادگاه صادر می‌شود گاهی زوجین باهم مسامحه می‌کنند و بعد از اخذ طلاق به دفاتر ثبت، ازدواج و طلاق مراجعه می‌کنند که جدا نشوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با اشاره به اینکه تا به امروز نسبت به پارسال حدود ۲۹ درصد طلاق در استان کاهش پیداکرده است گفت: در پنج سال گذشته گیلان رتبه سوم را در کشور دارا بود و برنامه‌ریزی‌هایی که امسال شده و با جدیت دستگاه قضا‌یی، سازمان‌های بهزیستی، آموزش‌وپرورش، علوم پزشکی و تمامی نهادها و از همه مهم‌تر کمک مردم در این 9 ماه پنج هزار فقره طلاق داشتیم ولی باید خوش‌بین باشیم که یک‌روند رو‌به بهبودی جامعه دارد پیدا می‌کند.

آقایی با اشاره به اینکه در بحث‌ جدایی عواملی اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی بسیار مهم است گفت: در بحث فرهنگی بحث ماهواره‌ها امروزه آسیب به کانون خانواده می‌زند و خیانت‌هایی‌ که بین زوجین است و مهمانی‌ها و ‌پارتی‌هایی که دارند بدون اینکه حدود آن‌ها رعایت شود از همین ماهواره نشأت می‌گیرد.

وی بابیان اینکه خشونت‌ها، مسائل بیکاری، فقر، اعتیاد‌، عدم مسئولیت‌پذیری حاصل پایبند نبودن به مسائل اخلاق است گفت: در بحث مشاوره قبل از ازدواج مشاوره یک رویکرد پیشگیرانه دارد‌ و یک راهبرد ‌صیانتی است و مشورت کردن نشانه عقلانیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار