کد خبر: ۵۵۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶ 19 January 2018

تابناک / سید رضا به شهید شهرام حسین زاده بچه‌محل و دوست خود قول داده بوده که باهم شهید شوند و در غیر این صورت هیچ‌یک از آن‌ها به محل برنگردد و شهید سید رضا رضایی سرانجام همراه با دوست صمیمی خود در سال 1366 در منطقه ماووت عراق در عملیات نصر چهار به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

دو دوست که قول شهادت به هم داده بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، شهید سید رضا رضایی در سال 1349 در روستای شیخ محله از توابع شهرستان صومعه‌سرا در خانواده‌ای مذهبی دیده به جهان گشود.

وی دوران ابتدایی را در مدرسه عمار شیخ محله و دوران راهنمایی را در مدرسه میر لوحی هند خاله به پایان رساند و از سن 15 سالگی به‌عنوان یک بسیجی در پایگاه مقاومت محله خود فعالیت می‌کرد.

سید وقتی‌که قصد عزیمت به جبهه‌ها را کرد چون سنش کم بود یک سال به سن خود اضافه کرد و به جبهه رفت و با توجه به اینکه پدرش می‌گفت به جبهه نرود ولی او می‌گفت که باید بروم دیگر وقت ماندن در خانه نیست جبهه‌ها به ما نیاز دارند.

او وقتی‌که به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد یک‌بار مجروح شد و دو هفته در بیمارستان مشهد بستری شد ولی به خانواده خود اطلاع نداد که مبادا خانواده وی دوباره از رفتنش به جبهه ممانعت کنند.

وی وقتی‌که به خانه برگشت بعد از مدت کوتاهی استراحت، دوباره عازم جبهه شد و در حین رفتن به منطقه، عطری را به مادرش هدیه داد و چند روز که از رفتنش گذشت مادرش در خواب می‌بیند که جلوی یک رودخانه سیلابی ایستاده است و مردم همه سیاه‌پوش اطراف این رودخانه ایستاده‌اند که با دیدن این خواب به مادرش الهام می‌شود که سید رضا رضایی به شهادت رسیده است.

سید رضا همیشه به خانواده می‌گفت من باید شهید شوم و به شهید شهرام حسین زاده بچه‌محل و دوست خود قول داده بوده که باهم شهید شوند و در غیر این صورت هیچ‌یک از آن‌ها به محل برنگردد.

شهید سید رضا رضایی سرانجام همراه با دوست صمیمی خود در سال 1366 در منطقه ماووت عراق در عملیات نصر چهار به درجه رفیع شهادت نائل آمد و آسمانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار