تابناک / مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: از رسالت‌های مهم اصحاب رسانه بیان و تبلیغ فرهنگ غنی دفاع مقدس است.
کد خبر: ۵۵۴۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴ 18 January 2018

تابناک / مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: از رسالت‌های مهم اصحاب رسانه بیان و تبلیغ فرهنگ غنی دفاع مقدس است.

مهندس حسن ظهیری، مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان در حاشیه برگزاری نمایشگاه عکس و کتاب راویان جنگ در سالن مارلیک مجتمع فرهنگی خاتم الانبیاء رشت اظهار کرد: هر عزت و آبرو و اقتداری که در دنیا داریم به برکت خون شهداست.

 

وی فرهنگ دفاع مقدس را بسیار غنی و سرشار از نکات ناگفته دانست و گفت: از رسالت‌های مهم اصحاب رسانه تبلیغ فرهنگ غنی دفاع مقدس و بیان همین نکات ناگفته است.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان اضافه کرد: مطالعه فرهنگ دفاع مقدس مختصاتی به انسان می‌دهد که همان مشخصه‌های سبک زندگی الهی و اسلامی است.

 

وی خاطرنشان ساخت: هر چه قدر در تبیین معارف حوزه دفاع مقدس و فرهنگ شهادت بخواهیم کار کنیم باز هم کم هست.

 

ظهیری با بیان اینکه وجود و حیات ما، امنیت و آسایش ما محصول جانفشانی شهداست، گفت: هر ملتی برای رسیدن به قله‌های افتخار و سربلندی ناگزیر از بازخوانی افتخارات تاریخی خود است.

 

وی اذعان کرد: در دفاع مقدس بیش از 50 کشور جهان به سرکردگی استکبار جهانی در مقابل رزمندگان انقلاب اسلامی صف آرایی کرده بودند و ما در این جنگ نابرابر به کمک ایمان و اطاعت از ولایت فقیه به پیروزی رسیدیم.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان یادآور شد: کشور برای پیروزی در جنگ اقتصادی و سیاسی امروز هم نیازمند سبک مقاومت شهدا و الگوی رفتاری مشابه فرهنگ دفاع مقدس است.

 

وی با بیان اینکه شرایط کنونی اقتضا می‌کند که از ابزار مختلف برای تبلیغ فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنیم، گفت: یکی از کارآمدترین ابزار تبلیغی، زبان هنر است.

 

ظهیری، زبان هنر را ابزار جاودانه کردن هر فرهنگی دانست و گفت: باید از ابزار توانمند هنری برای زنده نگه داشتن یاد و خاطره و سیره شهدا استفاده کنیم.

 

وی اعلام کرد: غرب برای جنگ‌های باطل و سراسر جنایت و کشتار خود با استفاده از ابزار هنر چهره‌ای تطهیر شده و حماسی می‌آفریند و درحالی که ما برای دفاع مقدس سراسر غرور و معنویت خود کارهای زیادی نکرده‌ایم.

 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان اظهار داشت: فعالیت‌های رسانه‌ای و هنری انجام شده برای تبلیغ دفاع مقدس کافی نیست و این فرهنگ نیاز به پرداخت بیشتر و هنرمندانه برای عرضه به نسل آینده دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار