یک مقام بلندپایه عربستان گفت، شاهزاده ولید بن طلال، میلیاردر سرشناس عربستانی که بالغ بر دو ماه است به بهانه کمپین مبارزه با فساد ولیعهد این کشور در بازداشت به سرمی‌برد همچنان در حال مذاکره بر سر امکان توافق با مقام‌های این کشور است اما تاکنون با شرایط اعلام شده موافق نبوده است.
کد خبر: ۵۵۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲ 14 January 2018

به گزارش «تابناک یزد»؛ یک مقام بلندپایه عربستان گفت، شاهزاده ولید بن طلال، میلیاردر سرشناس عربستانی که بالغ بر دو ماه است به بهانه کمپین مبارزه با فساد ولیعهد این کشور در بازداشت به سرمی‌برد همچنان در حال مذاکره بر سر امکان توافق با مقام‌های این کشور است اما تاکنون با شرایط اعلام شده موافق نبوده است.

شاهزاده ولید بن طلال که ارزش خالص دارایی‌هایش ۱۷ میلیارد دلار برآورد شده مالک و رئیس شرکت هلدینگ کینگدام است و یکی از برجسته‌ترین تجار عربستان محسوب می‌شود.

یک مقام عربستانی که نامش را فاش نکرد به رویترز گفت: او (ولید بن طلال) رقمی را پیشنهاد کرده اما این رقم آن چیزی نیست که از او خواسته شده و تاکنون نیز دادستان کل با آن موافقت نکرده است.

یک منبع دیگر نیز به رویترز اعلام کرد که ولید بن طلال پیشنهاد داده که اموالی را به دولت عربستان "ببخشد" و به این ترتیب از هرگونه پذیرفتن اشتباه خودداری کرده و بخشی از دارایی‌هایی را که خودش انتخاب کند، اعطا کند اما دولت از پذیرش این شرایط خودداری کرده است.

ولید بن طلال از اوایل ماه نوامبر به همراه ده‌ها عضو دیگر طبقه سیاسی و تجاری عربستان به بهانه کمپین مبارزه با فساد در هتل ریتز کارلتون ریاض در بازداشت بوده است و گفته شده که مقام‌های عربستان در تلاش برای رسیدن به توافق‌هایی با بازداشتی‌ها هستند.

مقام‌های عربستان مدعی‌اند، آنها به دنبال بازگرداندن مبلغ ۱۰۰ میلیارد دلار اعتباراتی هستند که به حق متعلق به دولت عربستان است.

محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که این کمپین را به راه انداخت، اعلام کرده که به دنبال بستن هرچه سریع‌تر پرونده‌های موجود بوده و توقع دارد که اکثر متهمان به یک توافق دست پیدا کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، روزنامه دیلی میل نیز نوشت، مقامات عربستان ولید بن طلال را بعد از اینکه با پرداخت ۷۲۸ میلیون لیره استرلینگ به دولت مخالفت کرد به بدنام‌ترین زندان خاورمیانه یعنی زندان الحائر منتقل کردند.

به نوشته این روزنامه، وضعیت این شاهزاده بعد از انتقالش از هتل به زندان مذکور بدتر شده است و این بدان معناست که فرصت‌های محاکمه او یا حتی دستیابی‌اش به توافق کمرنگ‌تر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار