کد خبر: ۵۵۰۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۷ 10 January 2018
هفته نوزدهم لیگ برتر فوتبال طی امروز و فردا برگزار می‌شود و در تهران استقلال به مصاف تیم سایپا می‌رود و پرسپولیس در شهر مشهد میهمان تیم سیاه‌جامگان است.

دیدارهای هفته نوزدهم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود. جدا از تقابل دایی با استقلال و پرسپولیس با سیاه جامگان این هفته شاهد دربی تیم‌های اصفهانی و دیدارهای سخت خارج از خانه تیم‌های دوم و سوم جدول یعنی فولاد خوزستان و پارس جنوبی به ترتیب برابر گسترش فولاد و نفت آبادان خواهیم بود. در ذیل نگاهی به مهمترین بازی‌های این هفته می‌اندازیم:
نفت تهران - تراکتورسازی تبریز؛
بازگشت آرامش به تیم یحیی؟
نفت با یک امتیازی که از پرسپولیس گرفت خود را در رده چهاردهم جدول لیگ حفظ کرد. مالکان جدید باشگاه نفت به دنبال اعتمادسازی نزد بازیکنان شان هستند تا آنها بیش از گذشته برای موفقیت تیم تلاش کنند. اما تراکتورسازی هواداران پرشوری دارد و وضعیتش در جدول لیگ هم نابسامان است. بنابراین قرمزپوشان تبریزی هم مثل نفت به 3 امتیاز این بازی نیازدارند. البته رابطه یحیی گل‌محمدی با مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی شکرآب شده با این حال یحیی تلاش می‌کند با پیروزی در این مسابقه هم به وضعیت تیمش سامانی بدهد و هم رابطه بهتری با مدیران باشگاه پیدا کند.
سیاه‌جامگان - پرسپولیس؛ تیم برانکو بدون مهندس!
برخورد صدر و قعر جدول لیگ همیشه جذاب است زیرا یک تیم برای نباختن و یک تیم برای پیروز شدن بازی می‌کند! پرسپولیس در این فصل مقابل تیم‌های قعر جدول معمولا کار سختی پیش رو داشته است. بخصوص اینکه سیاه‌جامگان در نیم فصل دوم هنوز شکست نخورده و رضا عنایتی مربی تازه‌کار فوتبال در نیم فصل دوم با این تیم خوب نتیجه گرفته است. پرسپولیس در این بازی دو بازیکن اصلی خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد. شجاع خلیل‌زاده مدافع و محسن مسلمان مهندس گل‌ساز پرسپولیس در این بازی 3 اخطاره و محروم هستند. بنابراین برانکو مجبور است که تغییراتی در ترکیب تیم ایجاد کند البته منشا و احمدزاده بعد از یک جلسه محرومیت انضباطی از سوی برانکو به ترکیب پرسپولیس برمی‌گردند. به هر حال اگر عنایتی بتواند از پرسپولیس امتیاز بگیرد نقطه عطفی در کارنامه مربیگری‌اش ایجاد کرده است. عنایتی گلزن کهنه فوتبال ایران اکنون به یکی از جوانترین مربیان لیگ تبدیل شده است که باید مقابل پرسپولیس قرار بگیرد شاید در این بازی هواداران استقلال در مشهد حامی شاگردان عنایتی باشند. پرسپولیس با 7 گل خورده قویترین خط دفاع لیگ را دارد و گل زدن به این تیم کار آسانی نخواهد بود.
سپاهان - ذوب‌آهن؛ دربی اصفهان
دربی اصفهان جذابیت‌های زیادی دارد. امیر قلعه‌نویی مجبور است مقابل تیم سابقش سپاهان قرار بگیرد او همیشه گفته خاطرات خوبی در سپاهان داشته اما این مرتبه باید زردپوشان اصفهانی را شکست بدهد. ذوب‌آهن 10 امتیاز از 4 مسابقه اخیرش کسب کرده و وضعیت خوبی در جدول لیگ به دست آورده است با این حال قرار گرفتن روی پله هفتم جدول مدیران ذوب‌آهن را راضی نمی‌کند. سپاهان در رده دوازدهم است و برای دفاع از اعتبارش در این فصل بازی می‌کند زیرا شاگردان کرانچار در این فصل نه جز مدعیان قهرمانی هستند نه شانسی برای گرفتن سهمیه آسیایی دارند. آنها هفته گذشته نیز مقابل پارس جنوبی 2 امتیاز دیگر از دست دادند با این حال سپاهان هنوز هم پر افتخارترین تیم لیگ برتر است.
استقلال - سایپا؛ آبی پوشان بدون جباروف
استقلال شفر به هیچ عنوان قابل مقایسه با استقلال منصوریان نیست. آبی‌پوشان 788 دقیقه است که گلی نخورده اند و اگر سیدحسین حسینی بتواند در این بازی هم گل نخورد یک رکورد بی‌نظیر از خود در فوتبال ایران به‌جا می‌گذارد. او سیدمهدی رحمتی کاپیتان استقلال را تبدیل به ذخیره ثابت کرده است. آبی‌پوشان در اوج آمادگی هستند هرچند هفته گذشته 2 امتیاز در تبریز از دست دادند اما آبی‌پوشان اکنون فوتبال با برنامه‌ای ارایه می‌دهند و بازی زیبا و شناور این تیم در کنار نتیجه‌گیری خوب باعث محبوبیت شفر نزد هواداران شده و استقلالی‌ها بیش از گذشته به تیمشان افتخار می‌کنند.
علی دایی کار سختی مقابل این استقلال آماده دارد. نکته جالب اینکه نقص هر دو تیم نداشتن گلزن تمام‌عیار است و هر دو تیم هم 27 امتیاز دارند. استقلال برای ماندن در رتبه چهارم تلاش می‌کند ولی اگر در این بازی بازنده شود ممکن است شاگردان دایی جانشین آنها شوند. نبرد این دو تیم تهرانی برای رتبه چهارمی است. البته باید دید استقلال می‌تواند مقابل تیم آقای گل جهان رکورد گل نخوردنش را جاودانه کند یا این تیم سایپا است که در این بازی شرایط را تغییر می‌دهد. محرومیت جباروف بزرگترین لطمه برای استقلال است و باید دید آبی‌پوشان در غیاب او این مرتبه چگونه بازی خواهند کرد.  نارنجی‌پوشان سایپا هم از بدقولی مدیران این باشگاه ناراحتی و گلایه‌مند هستند اما بعید است در ۹۰ دقیقه بازی به مطالباتشان فکر کنند.سایپا در بازی رفت یک بر صفر پیروز شد.
برنامه کامل مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر به این شرح است:
پنجشنبه 21 دی ماه 96
* پیکان تهران - سپیدرود رشت (ورزشگاه شهدا شهر قدس- ساعت 15)
* نفت تهران - تراکتورسازی تبریز( ورزشگاه تختی تهران- ساعت 15)
* استقلال خوزستان - پدیده خراسان(ورزشگاه غدیر اهواز- ساعت 15)
جمعه 22 دی ماه 96
* سپاهان - ذوب‌آهن اصفهان(‌ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت 15)
* استقلال تهران - سایپا تهران(ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 16:35)
*صنعت نفت آبادان -پارس جنوبی جم(ورزشگاه تختی آبادان- ساعت 17)
*گسترش فولاد تبریز - فولاد خوزستان (ورزشگاه بنیان دیزل تبریز- ساعت 14:30)
*سیاه جامگان مشهد- پرسپولیس(ورزشگاه ثامن مشهد- ساعت 14:30)
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار