کد خبر: ۵۵۰۳۴۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸ 10 January 2018

تابناک / رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه طی ۵۰ سال گذشته هیچ بیمارستانی جامعی در مرکز استان ساخته نشده است ، گفت: شهر رشت تنها مرکز استان فاقد بیمارستان جامع درکشور است.

شاهرخ یوسف زاده صبح چهارشنبه در نشست خبری در دانشگاه علوم پزشگی گیلان به وضعیت حوزه بهداشت و درمان استان اشاره و اظهار کرد: ۱۵ هزار نیروی انسانی در حوزه های مختلف دانشگاه علوم پزشکی گیلان مشغول به فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان دارای هفت معاونت، ۲۶ بیمارستان، ۹۶ مرکز جامع روستایی، ۹۴ مرکز جامع شهری و ۹۶۰ خانه بهداشت است افزود : در حال حاضر براساسا آمار پنج هزار دانشجو در رشته های مختلف در دانشگاه علوم پزشکی گیلان تحصیل می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه این دانشگاه در سال ۶۴ در استان تأسیس شده است، تصریح کرد: متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی گیلان با سه چالش مهم روبه رو است.

وی وجود بیمارستان های فرسوده در مرکز استان را یکی از این چالش ها برشمرد و خاطرنشان کرد: یکیک از مهم ترین نیازهای حال حاضر دانشگاه علوم پزشکی گیلان داشتن یک بیمارستان جامع در شهر رشت به عنوان مرکز استان است.

یوسف زاده با تأکید براینکه رشت تنها مرکز استان در کشور می باشد که فاقد یک بیمارستان جامع است، افزود: نقشه جامع درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان تدوین شده است.

وی با بیان اینکه متاسفانه در ۵۰ ساله گذشته هیچ بیمارستان جدیدی در شهر رشت ساخته نشده است، ادامه داد: فعالیت پنج هزار نیروی انسانی قراردادی یکی دیگر از مشکلاتی است که این دانشگاه با آن مواجه است.

به گفته این مسئول جذب بی رویه نیروی انسانی در سال های گذشته سبب که ماهانه ۱۰ میلیارد تومان از درآمد دانشگاه صرف پرداخت حقوق این پرسنل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار