کد خبر: ۵۴۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۸ 04 January 2018

تابناک / عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه و امور حقوقی شورای شهر رشت با اشاره به اینکه آبفا برای رفع مشکلاتش از اعتبارات دولتی استفاده کند گفت: مخالف پول گرفتن از مردم رشت به بهانه انجام پروژه‌های عمرانی شرکت آبفا هستم.

فاطمه شیرزاد در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رشت، با ابراز نارضایتی از تصویب کلیات لایحه افزایش هزینه آب‌بهای مصرفی در کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا اظهار کرد: بحث تبصره ۳ و ماده ۷ چند سالی است که در کشور مطرح‌شده است و متأسفانه شهر رشت در این خصوص تجربه‌خوبی ندارد.

وی با اشاره به اینکه در سال ۹۲ با درخواست شرکت آبفا این لایحه در صحن شورا بررسی و مورد تصویب قرار گرفت تصریح کرد: در سال ۹۲ شرکت آبفای گیلان به بهانه اجرای پروژه‌های عمرانی آب و فاضلاب برای شهروندان رشت تقاضای اجرای تبصره ۳ و افزایش آب‌بهای مصرفی شهروندان رشت را نمود و قرار بود هر سه ماه یک‌بار گزارش عملکردی در خصوص اقدامات انجام‌شده از سوی این شرکت به صحن شورا ارسال شود.

شیرزاد بیان کرد: متأسفانه بعد از تصویب این تبصره در سال ۹۲ عملاً هیچ اقدام مؤثری در خصوص پروژه‌های آب و فاضلاب مشترکین رشت انجام نشد و در مناطقی که قرار بود هزینه شود نیز خروجی مناسبی ندیدیم.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا افزود: در سال ۹۴ مجدداً شرکت آبفای گیلان لایحه افزایش آب‌بهای مصرفی مشترکین رشت را به‌منظور ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه آب شهری به صحن شورا ارسال نمود که مورد مخالفت اعضای شورای چهارم قرار گرفت.

شیرزاد با اذعان به اینکه اعضای شورا نمایندگان مردم رشت هستند گفت: شرکت آبفای گیلان در مباحثی همچون ساماندهی رودخانه‌های گوهررود و زرجوب نیز به‌خوبی عمل‌نکرده است و پس از اختصاص سه میلیارد تومان از کل اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی به‌منظور ساماندهی رودخانه‌های رشت به این شرکت، عملاً هیچ اقدامی در این حوزه مشاهده نشد.

وی افزود: پس از واریز سه میلیارد تومان اعتبار دولتی به‌حساب شرکت آب و فاضلاب گیلان به‌منظور ساماندهی دو رودخانه‌های رشت، حساب مذکور مسدود و مبلغ اختصاص‌یافته بابت بدهی‌های آن شرکت توقیف شد.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا گفت: همیشه هر لایحه‌ای که محاسبات مالی دارد باید آنالیز بودجه‌ای در خصوص آن به‌طور دقیق توسط شرکت متقاضی انجام شود که این مهم در خصوص لایحه مذکور انجام‌ نشده است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا گفت: چه تضمینی وجود دارد مبلغی که قرار است مجدداً به هزینه آب‌بهای مصرفی شهروندان رشت افزوده شود برای بدهی‌های معوقه شرکت آب و فاضلاب هزینه نشود.

شیرزاد با بیان اینکه سازمان خدمات رسان بابت رفع مشکلات مالی خود نباید به مردم فشار تحمیل کند تصریح کرد: شرکت آبفا اعلام کرده افزایش مجدد هزینه آب‌بهای مصرفی مشترکین رشت در راستای اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه می‌شود و تا امروز بازخورد مناسبی از اجرای پروژه‌های آب و فاضلاب در سطح رشت مشاهده نکردیم.

وی افزود: تصویب این لایحه به ضرر و زیان مردم است و به گفته احمد رمضان پور عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورا شرکت آبفا به‌جای اینکه برای اجرای پروژه‌های عمرانی‌اش دست در جیب مردم ببرد بهتر است نسبت به جذب اعتبارات دولتی تلاشش را افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات به‌منظور خرید هزینه انشعاب آب راه‌حلی به‌منظور رفع مشکلات است تصریح کرد: آلودگی رودخانه‌های رشت روزبه‌روز شدت می‌گیرد اما شرکت آبفا هیچ اقدامی نمی‌کند و هرچند سال یک‌بار با آوردن لایحه افزایش آب‌بهای مصرفی مشترکین رشت در تلاش برای رفع مشکلات شرکت با تحمیل فشار به مردم است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت در خاتمه بیان کرد: احمد رمضان پور، فرهام زاهد و حامد عبداللهی سه عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت با لایحه افزایش هزینه آب‌بهای مصرفی در جلسه امروز کمیسیون موافقت کردند.

به گزارش فارس فاطمه شیرزاد عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای رشت در اعتراض به تصویب کلیات لایحه هزینه آب‌بهای مصرفی مشترکین رشت صحن جلسه را ترک کرد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار