معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: مرز ریمدان در محدوده دشتیاری مهمترین فرصت برای اشتغال مرزنشینان، توسعه و رونق این شهرستان است.
کد خبر: ۵۴۴۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶ 28 December 2017

 

ایوب درویشی اظهار داشت: دولت در سال گذشته برای توسعه و پیشرفت چابهار مرز ریمدان را به عنوان مرز رسمی برای جابه جایی کالا و مسافر به پاکستان مشخص کرده است.
وی افزود: فیبر نوری به نقطه صفر مرزی رسیده و زیرساخت های لازم درخصوص اینترنت برای صادرات و واردات کالا در مرز ریمدان چابهار تا 20 روز آینده آماده می شود.
وی تصریح کرد: مدیران کل مخابرات، برق، گمرک، محیط زیست، پایانه های حمل و نقل، بازارچه های مرزی، صنعت، معدن و تجارت، آب و فاضلاب روستایی اقدامات لازم برای آماده سازی زیرساخت ها در بازارچه مرزی ریمدان را هر چه سریعتر انجام دهند.
وی تصریح کرد: اراضی مرز ریمدان در سال های گذشته به عنوان زیستگاه گاندو ثبت شده و نیاز است تا سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری های لازم برای واگذاری زمین مورد نیاز برای ایجاد زیرساخت های این مرز را انجام دهد.
وی ادامه داد: ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان طی 2 هفته نسبت به آغاز عملیات اجرایی پایانه حمل و نقل مسافر و کالا در مرز ریمدان اقدامات لازم را انجام دهد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان دارای هفت بازارچه مرزی شامل بازارچه های مرزی گمشاد و میلک در شهرستان هیرمند، بازارچه مرزی میرجاوه، بازارچه مرزی کوهک و جالق شهرستان سراوان، بازارچه مرزی پیشین شهرستان سرباز و بازارچه مرزی ریمدان شهرستان چابهار است.
شهرستان چابهار براساس سرشماری آبان سال 1395 با جمعیت 283 هزار و 204 نفر و 48 هزار و 147 خانوار از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به شهر کنارک متصل است.
چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، شش دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
سیستان و بلوچستان افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با 2 کشور افغانستان و پاکستان دارد که بیش از 900 کیلومتر آن با ایالت بلوچستان پاکستان هم مرز است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار