در نشست فرهنگی چرام مطرح شد:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی : باید برای ساخت فرهنگ سرا ردیف بودجه و اعتبار در نظر گرفت و این قطعا باید در کمیته برنامه ریزی مصوب شود و با اعتبارات حداقلی نمی شود چنین پروژه ی بزرگی را احداث کرد و کاری نیست که در مدت زمان یک یا دوساله به پایان برسد.
کد خبر: ۵۴۱۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۲ 22 December 2017
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، نشست هم اندیشی اصحاب فرهنگ و هنر,رسانه و معتمدین شهر چرام با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در چرام برگزار شد که در این نشست مهمترین دغدغه های مربوط به حوزه ی فرهنگ و رسانه مورد بررسی قرار گرفت.
در ابتدای مراسم برخی از اصحاب رسانه و فعالان فرهنگی به بیان دغدغه ها و مشکلات فرهنگی و موضوعاتی که اصحاب رسانه با آ درگیر هستند پرداختند.
مهمترین دغدغه های فرهنگی شهرستان چرام نبود فرهنگسرا ، مشکلات عدیده خبرنگاران خصوصا واکنش های برخی مدیران به نقدهای رسانه ای ، از جمله مسائل مطرح شده در این نشست بود.
مدیرانی که با اولین نقد تلفن می زنند!
علی یاری زاده فعال رسانه ای شهرستان چرام با اشاره به اینکه نقد رسانه ها بعضا واکنشی هایی در پی دارد و صاحبان قدرت و مدیران نگران هستند بیان کرد:نقد جزاصلی رسانه های توسعه مدار است و از این رو مدیران و صاحبان قدرت در جامعه همیشه از چنین رسانه هایی در نقد منافع آنها هراس دارند اما رسانه های مخرب یا مداحی می کنند و یا نق می زنند که نفی هم بخشی از عملکرد رسانه های مخرب است.
 
چرام 
 
وی با اشاره به پتانسیل خوب فعالان رسانه فرزندان شهرستان چرام گفت:نکته ای که قابل توجه است هرگاه مشکلی در رسانه ها مطرح می شود یا نقد عملکرد مدیران رسانه ای شود آن وقت مدیران دست به زنگ می شوند و به جای پاسخگویی انتظار دارند خبر برداشته شود و یا به دلخواه انتشاریابد.
یاری زاده در پایان با اشاره به فعالیت رسانه ای باشگاه خبرنگاران چرام و توجه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به خبرنگاران چرام گفت:در اولین اقدام باشگاه خبرنگاران چرام رسما تشکیل شد و مراحل ثبت آن در حال انجام است و با توجه به تاکید مدیرکل محترم ارشاد استان و معاون مطبوعاتی به ثبت نام. و عضویت خبرنگاران در خانه مطبوعات استان ,۶نفراز خبرنگاران فعال چرام عضو خانه مطبوعات استان هستند. 
 دولت به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد
رضا دهبانی پور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان در این نشست هم اندیشی پای حرف های برخی از اهالی فرهنگ و هنر و رسانه چرام نشست و اظهار داشت:در کارهای فرهنگی دولت به تنهایی نمی تواند کارکند و باید با مشارکت مردم باشد.
وی افزود:کارهای فرهنگی ,جنس و ماهیت آن مردمی است و دیکته از بالا خروجی مناسبی ندارد.
دهبانی پور با اشاره به بخشی که به وی محول شده تصریح کرد:من که نمی گویم معجزه می کنم و جاده و پل می سازم بلکه من مدیر یک دستگاهی هستم که رسالت فرهنگی دارد.
وی بیان کرد:اگر چه منابع محدود است اما باید به گونه ای تقسیم کنیم که سهم سرانه همه مناطق دیده شود.
 
چرام 
 
چرام شهر پر پتانسیل استان
چرام با تاریخی درخشان و قدمتی بزرگ از شهرستان های پر پتانسیل استان است و وجود شاعران،نویسندگان و هنرمندان بزرگی دال بر این نکته است.
دهبانی پور افزود: هرچند چرام به لحاظ عمر شهرستانی و شهرستان شدن تاریخ طولانی ندارد اما به فرهنگی و هنری تاریخ بلند و روشنی دارد.
وی با اشاره به شهیدان هنرمند چرام گفت:دو شهید عزیز نعمتی که در سال ۶۵ و در کربلای ۵شهید شدند در دوران نوجوانی هنری کارکردند که در کشور مورد پذیرش و برگزیده شد که نشان از قدمت فرهنگی این شهرستان در هنر نمایش است.
فرهنگ سرای چرام شاید وقتی دیگر
دهبانی پور در مورد دغدغه ی اهالی فرهنگ و هنر چرام در مورد ساخت و احداث فرهنگ سرا گفت : ساخت واحداث فرهنگ سرا حق چرام است اما این پروژه نیاز به اعتبارات زیادی دارد و کاری نیست که در مدت زمان یک یا دوساله به پایان برسد.
وی ادامه داد : باید برای ساخت فرهنگ سرا ردیف بودجه و اعتبار در نظر گرفت واین قطعا باید در کمیته برنامه ریزی مصوب شود و با اعتبارات حداقلی نمی شود چنین پروژه ی بزرگی را احداث کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت : اگر زمین و موافقت نامه زمین ، برای واگذاری از طرف راه و شهرسازی انجام شود ما هم تلاش می کنیم که با همکاری مسئولان شهرستان این فرهنگ سرا احداث شود.
نخبگان چرامی وتشکیل انجمن اهل قلم
دهبانی پور گفت : البته ما به صورت شفاهی با مقامات وزارت ارشاد تفاهم کردیم که در صورتی که امکان داشته باشد از ساختمان های مازاد آموزش وپرورش محلی را برای فرهنگ سرا در نظر گرفت که در آن صورت قول تجهیز آن را به مردم خوب چرام می دهم.
مدیرکل ارشاد اسلامی چرام در ادامه گفت : یکی از انجمن های که باید در چرام شکل بگیرد و به جد حمایت میکنیم انجمن اهل قلم است که با توجه به اینکه چرام نخبگان خوبی در این زمینه دارد سعی کنید از همه ی گرایشات مختلف و متنوع برای راه اندازی این انجمن استفاده کنید که قطعا ما از این انجمن حمایت خواهیم کرد.
وی بیان کرد:انشاالله در برنامه های آتی شاهد تفاوتی با گذشته در جلسات هم اندیشی چرام باشیم.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار