تابناک / رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان اقتصاد کشور را نیازمند یک جراحی بزرگ دانست و گفت: بودجه ۹۷ آغازی بر این جراحی بزرگ است.
کد خبر: ۵۴۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۳۱ 21 December 2017
تابناک / رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان اقتصاد کشور را نیازمند یک جراحی بزرگ دانست و گفت: بودجه ۹۷ آغازی بر این جراحی بزرگ است.

نشست خبری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان در مورد بودجه سال ۹۷ گیلان ظهر امروز چهارشنبه ۲۹ آذر در سازمان برنامه و بودجه استان گیلان برگزار شد.

کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان استان ویژیگی های مثبت بودجه ۹۷ را در ارائه به موقع به مجلس، شفافیت بودجه و تبلور وعده های دولت دانست.

او سپس در مورد بودجه ریزی عملیاتی گفت: هر سال ۲۰ درصد بودجه براساس عملکرد خواهد بود تا بودجه ریزی سنتی تغییر کند.

محمدی با بیان اینکه تعداد ردیف بودجه کاهش پیدا کرده است گفت: افزایش بودجه استان‌ها از ۴ درصد به ۲۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان همچنین نفت را بشکه ۵۵ دلار در بودجه عنوان کرد و گفت: البته سازمان‌های بین المللی عدد بیشتری را پیش بینی کردند که این سبب می‌شود کسری بودجه نداشته باشیم.

او کل درآمدهای مالیاتی را ۱۰۵ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: که ۶. ۷ درصد افزایش نسبت به سال گذشته را نشان می‌دهد. البته نمی‌توانیم در این زمینه زیاد به مردم فشار بیاوریم.

محمدی سپس به کاهش تعداد نفراتی که از یارانه استفاده می‌کنند اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با افرادی روبرو هستیم که بدون نیاز در حال استفاده از یارانه نقدی هستند.

۶۸ درصد بودجه کشور در دست سازمان‌های نیمه دولتی

او ۳۲ درصد بودجه کل کشور را در اختیار دولت و ۶۸ درصد را در دست سازمان‌های نیمه دولتی عنوان کرد.

محمدی سپس به نسبت بودجه عمرانی و جاری اشاره کرد و گفت: از بودجه عمومی دولت ۲۵ درصد صرف امور عمرانی و ۷۵ درصد هزینه‌های جاری می‌شود موضوعی که  نشان دهنده این امر است که اقتصاد کشور سالم نیست که برای دولت نیز راضی کننده نیست.

محمدی کل بودجه استان گیلان در بودجه ۹۷ را دو هزار و ۸۱ میلیارد تومان پیش بینی کرد و گفت بعد از تصویب در مجلس در شورای برنامه ریزی استان سهم بخش‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی مشخص می‌شود.

محمدی با بیان اینکه معمولا بین بودجه مصوب و تخصیص یافته فاصله وجود دارد توضیح داد:  در بودجه ریزی براساس عملکرد بین تصویب و تخصیص فاصله کاهش پیدا کند در واقع در نظر داریم تا به آن عدد واقعی نزدیک بشویم.

او سپس با اشاره به تخصیص بودجه در دو سال اخیر گفت: بودجه سال ۹۵ ما شاهد ۲۵/۶ تخصیص بودیم و امسال نیز در چهار ردیف اصلی ۶۳ درصد تخصیص داشتیم و کل بودجه با ۳۸ درصد تخصیص

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان ۷ هزار میلیارد تومان را برای کاهش فقر و ۶۷۴ هزار میلیارد ریال را برای ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: البته دولت هیچ وقت مسئول خوبی برای ایجاد اشتغال نبود و نخواهد بود دولت باید زیربنای ایجاد اشتغال را ایجاد کند.

بودجه ریزی تمام دستگاه‌های استان برمبنای عملکرد صورت می گیرد

رحمانیان معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان هم در این نشست با بیان اینکه شفاف سازی به ارتقای بهره وری منجر می‌شود گفت: با وجود این امر در یک دوره ۸۷ تا ۹۱ کاملا با بحث شفافیت و مغایرت داشت.

او ادامه داد: در برنامه ششم تکلیف شده است از سال برنامه هرسال ۲۰ درصد اعتبارات را بر مبنای عملکرد باشد و در پیوست بودجه سازمان‌هایی اعتباراتشان براساس عملکرد است معرفی شدند.

رحمانیان با بیان اینکه بودجه ریزی تمام دستگاه‌ها در استان برمبنای عملکرد خواهد بود گفت: ۲۴ دستگاه هدف گذاری شدند ۱۰ انجام شده و بقیه تا زمان ابلاغ انجام خواهد شد. ۵۳ درصد کل کشور منابع متاثر از درآمدها است که که ۷ درصد از مالیات وصول خواهد شد


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار