تابناک / قریب به سه ماه از انتصاب نصرتی به‌عنوان شهردار رشت می‌گذرد. سه ماهی که گویا هنوز هم برای جلب‌توجه منتقدان شهری زمان زیادی به‌حساب نمی‌آید و بسیاری سکون و خمودگی این روزهای شهر را به امید روزهای بهتر به نظاره نشسته‌اند.
کد خبر: ۵۴۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۴ 18 December 2017
تابناک / قریب به سه ماه از انتصاب نصرتی به‌عنوان شهردار رشت می‌گذرد. سه ماهی که گویا هنوز هم برای جلب‌توجه منتقدان شهری زمان زیادی به‌حساب نمی‌آید و بسیاری سکون و خمودگی این روزهای شهر را به امید روزهای بهتر به نظاره نشسته‌اند.

نصرتی از زمان روی کار آمدنش تاکنون، به‌جز رویه ثابت تمام شهرداران پیشین تقریباً هیچ فعالیت ملموس و چشمگیری نداشته است. نشست با مدیران مختلف دستگاه‌های اجرایی و وعده اصلاح مشکلاتی که در پیاده راه و بی آر تی و ... وجود دارد، تقریباً اکثر فعالیت‌های شهردار رشت در این روزهای بعد از انتصاب بوده است. نه تلاش فزاینده‌ای در امور عمرانی به چشم می‌خورد و نه تغییر محسوس در اصلاح وضعیت رودخانه‌ها و آسفالت. البته تمام این‌ها هنوز زیر سایه مدت‌زمان کم انتصاب نصرتی به‌عنوان شهردار رشت قرار دارد و بسیاری امیدوارانه چشم به‌روزهای آتی دوخته‌اند تا شاید شهردار قزوینی رشت بتواند شهر اولین‌ها را به‌روزهای اوجش برگرداند.

بااین‌حال از فعالیت این روزهای نصرتی می‌توان تا حد زیادی پی به اولویت‌هایی که در سیاست کاری شهردار رشت وجود دارد، برد. اصرار بر کوبیدن بر طبل توخالی یونسکو از طریق برجسته سازی ثبت رشت به‌عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی، بحثی است که اگرچه عمر چندان زیادی ندارد اما بودجه فراوانی را از شهرداری بدهکار رشت در این ماه‌های اخیر مکیده و گویا شهردار جدید رشت هم از طرفداران پروپا قرص آن است. طرحی که اگرچه هدف از آن جذب گردشگر عنوان‌شده اما به نظر می‌رسد بیش از آن‌که گردشگر جذب کند، مسئولان شهرداری را در قالب گردشگر به کشورهای دیگر فرستاده است. سفر مدیر روابط عمومی شهرداری رشت به تایلند، کره جنوبی، سوئد، ایتالیا، اسپانیا و ... تنها بخشی از هزینه‌هایی است که از کالبد نیمه‌جان شهرداری رشت برای ثبت در یونسکو به مصرف رسیده است.

واقعاً ثبت رشت به‌عنوان شهر خلاق خوراک‌شناسی در یونسکو چند گردشگر به این شهر آورده است؟! آیا برای جذب یک گردشگر اول نباید بهسازی ابتدایی‌ترین زیرساخت‌ها را ازجمله اسکان مناسب، حل مشکل ترافیک، اصلاح وضعیت اسفناک رودخانه‌ها، احیای میراث فرهنگی و آثار باستانی و ... را در اولویت قرارداد؟ اینکه رشت به‌عنوان شهر خلاق در یونسکو به ثبت برسد، پایان کار نیست! چرا قبل از ثبت رشت به‌عنوان شهر خلاق خوراک، ابتدا تلاشی برای اصلاح وضعیت رودخانه‌ها که نقش مستقیم در آلودگی سفره‌های آب زیرزمینی ایفا می‌کند، صورت نگرفته است؟ البته برای نجات رودخانه‌های رشت نیازی به سفر به قلب اروپا نبوده!

بی‌تردید شهردار رشت می‌داند صرفاً ثبت‌نام رشت در یونسکو هیچ گردشگری را به‌سوی شهر روانه نخواهد کرد. نصرتی به‌خوبی می‌داند مشکل زباله به بحران تبدیل‌شده و ترافیک در نخستین ساعات شب به مرز انفجار می‌رسد. مطمئناً شهردار رشت می‌بایست قبل از پیگیری برای شرکت مسئولان شهرداری در برنامه‌های یونسکو که تاکنون هیچ دستاوردی برای شهر نداشته، به فکر حل مشکلات شهری باشد.

قابل‌تأمل آن‌که شهردار رشت امروز در اینستاگرام خود ویدیویی از نشست خود با انجمنی تحت عنوان "انجمن همکاری با یونسکو" منتشر کرده است که نشان‌دهنده ادامه روند "یونسکو دوستی" در شهرداری رشت است. نشستی که در آن پای یک تفاهم‌نامه در میان است و می‌توان احتمال داد بازهم قرار است مبلغی از سبد بیت‌المال شهرداری صرف نام یونسکو شود. قابل‌تأمل آن‌که این "انجمن همکاری با یونسکو" به‌هیچ‌عنوان نماینده یونسکو در کشور محسوب نمی‌شود و صرفاً انجمنی است که توسط برخی افراد با این نام به ثبت رسیده است و کلا متفاوت از "کمیسیون ملی یونسکو " می‌باشد. نکته‌ای که بعید است مدیره روابط عمومی شهرداری رشت پس از بارها سفر خارجی تحت نام یونسکو از آن بی‌اطلاع باشد!

كمیسیون ملی یونسکو نهاد رابط جمهوری اسلامی ایران با مقر یونسكو در پاریس و دفاتر منطقه‌ای مربوط به آن است که پس از پذیرش عضویت ایران در یونسکو، با تصویب مجلس شورای ملی وقت، در سال ۱۳۲۷ تشکیل‌شده و کاملاً متفاوت با انجمن همکاری با یونسکو می‌باشد.
برچسب ها: شهرداری رشت
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Romania
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۳۰
البته بايد به ان شورا بي خاصيت تاسف خوردكه يه ادم خنثي رو اوردند شهردار كردندتا هرجور دلشان مخواد رفتار كنند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار