کد خبر: ۵۳۹۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲ 17 December 2017
تابناک /رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها گفت: اقدام دولت برای افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی برخلاف منافع ملی بوده و مجلس باید با قاطعیت در برابر آن بایستد.

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت: با توجه به شرایط اقتصادی مردم که با تصمیمات دولت، روز به روز بغرنج‌تر می‌شود مجلس باید قاطعیت بیشتری در مورد افزایش قیمت سوخت از خود نشان دهد.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها خاطرنشان کرد: اقدام دولت برای افزایش قیمت بنزین و حامل‌های انرژی نه تنها به ضرر اقشار ضعیف جامعه است بلکه برخلاف منافع و مصالح ملی است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین هیچ توجیهی برای دولت ندارد زیرا دولت با این افزایش قیمت‌ها عملاً از یک طرف از جیب مردم برداشت می‌کند و از طرف دیگر ادعا می‌کند که دچار کسری است.

وی افزود: در بحث هدفمندی یارانه‌ها دولت می‌بایست آمارهای شفافی از نحوه هزینه‌کردهای خود ارائه دهد و اینکه این مبالغ چگونه و در چه بخش‌هایی هزینه شده است و تا زمانی که این کار را انجام نداده نمایندگان مجلس حق رای دادن به این لایحه را ندارند.

کوچکی نژاد ابراز داشت: دولت برای پرداخت یارانه‌ها در سال 97 بودجه 27 هزار میلیارد تومانی را در نظر گرفته که در مقایسه با بودجه 46 هزار میلیارد تومانی سال قبل با کاهش محسوسی مواجه است و این به معنای حذف بیش از 30 میلیون نفر از دریافت یارانه است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: با تمام این مواردی که دولت بر اجرای آن‌ها تاکید دارد از طرفی دیگر ادعا می‌کند که قصد افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بنزین لیتری 1500 تومانی را دارد در حالی که با اعمال چنین تصمیماتی مردم متحمل فشارهای بیشتری می‌شوند.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: دولت بیش از 30 هزار میلیارد تومانی را که می‌بایست از شرکت پخش فرآورده های نفتی می‌گرفت را نگرفته و در همانجا هزینه کرده است که این خلاف قانون بوده و باید پاسخ روشنی در این مورد ارائه دهد.

وی از عدم توجه کافی به اقشار کم درآمد توسط دولت اشاره کرد و گفت: طبق قانون دولت موظف است درآمدهای حاصل از افزایش قیمت‌ها را در بخش‌های زیرساخت و در پرداخت یارانه به اقشار ضعیف اختصاص دهد اما آیا عملاً شاهد این بازپرداخت‌ها در زندگی مردم هستیم.

کوچکی‌نژاد خاطرنشان کرد: از سوی دیگر دولت همچنان معتقد است مبلغی را که به‌‌عنوان یارانه در ماه به مردم می‌پردازد را از جیب مردم برداشت نمی‌کند در صورتی که با قاطعیت و به جرأت می‌توانم بگویم که چنین چیزی حقیقت نداشته و این گفته آنان خلاف واقع است.

نماینده مردم رشت در مجلس ابراز داشت: در حالی که شاهد کاهش بودجه بخش‌های مختلف در لایحه بودجه 97 هستیم افزایش چند هزار میلیارد تومانی بودجه دولت واقعاً چه معنایی می‌دهد در صورتی که طبق وعده‌ای که داده بودند باید بودجه بخش عمران را افزایش می‌دادند.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص از سازمان هدفمندی یارانه‌ها افزود: شاید آقایان ادعا کنند فشار افزایش قیمت سوخت بیشتر متوجه افراد پردرآمد است ولی این حقیقت ندارد زیرا در تورم و افزایش قیمت‌ها متمولان جامعه سود می‌برند در حالی‌که همه بار روی دوش قشر ضعیف است.

کوچکی‌نژاد به مشکلات عدیده اقتصادی مردم اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر مردم به‌شدت دچار مشکلات اقتصادی هستند به‌طوری که افزایش قیمت نه تنها سودی برای مردم نداشته و به کم رنگ کردن سفره آنان منجر می‌شود بلکه کمرشان زیر بار این تصمیمات غلط دولت می‌شکند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار