کد خبر: ۵۳۸۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۱ 16 December 2017
تابناک / نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه ۱۰ درصد غذای کشور توسط کشاورزان گیلانی تهیه می شود گفت: گیلان ۴۰ درصد برنج کشور را تولید می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، محمدعلی جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی امروز (۲۲ آذر)در مراسم گرامیداشت میرزا کوچک جنگلی اظهار کرد: میرزا کوچک جنگلی از افتخارات گیلان است.

 

وی با بیان اینکه گیلان دارای 8 هزار شهید و 22 هزار جانباز و آزاده است گفت: گیلان دیار غیور مردانی است که همواره در دفاع از سرزمین و اسلام گام های ارزنده ای برداشته اند.

 

جعفرزاده اذعان کرد: اگر ترامپ یا تروریست ها به فکر تجاوز به وطن بیفتند شک نکنید که مردمان دیار میرزا در خط اول دفاع از خاک قرار دارند.

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به عقب ماندگی راه آهن گیلان نسبت به استان های دیگر اشاره و خاطر نشان کرد: گیلان نخستین استان احداث راه آهن در کشور بود که اکنون متاسفانه در رده آخرین استان ها قرار دارد.

 

جعفرزاده ادامه داد: این حق گیلان نیست با وجود طبیعت بکر و ظرفیت های بالای گردشگری در صف آخر راه آهن قرار داشته باشد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه گیلان 10درصد غذای کشور را تهیه و تولید می کند افزود: گیلان دارای 54 رودخانه آب شرب شیرین است که به دریا منتهی می شود.

 

جعفرزاده با اشاره به مشکل زباله سراوان تصریح کرد: برنج گیلان بهترین برنج دنیاست و  40 درصد برنج کشور را گیلان تولید می کند.

 

وی گفت: باید جلوی واردات برنج گرفته شود.

 

محمد حسین قربانی، نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: میرزا کوچک یک تفکر انقلابی و استکبارستیزی داشت.

 

وی با بیان اینکه میرزا کوچک اندیشه بسیجی داشت گفت: گیلان دارای 8هزار شهید استد که در دوران دفاع مقدس در دفاع از وطن در مقابل دشمن بعثی جنگید.

 

قربانی اذعان کرد:وحدت و هم دلی رمز موفقیت توسعه و پیشرفت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار