تابناک / شهردار رشت با انتقاد از عدم رسیدگی مناسب به بناهای تاریخی توسط دولت و برخی نهادهای ذی‌ربط گفت: تخریب آثار تاریخی به امری عادی تبدیل شده است.
کد خبر: ۵۳۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۵ 13 December 2017
تابناک / شهردار رشت با انتقاد از عدم رسیدگی مناسب به بناهای تاریخی توسط دولت و برخی نهادهای ذی‌ربط گفت: تخریب آثار تاریخی به امری عادی تبدیل شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، مسعود نصرتی صبح امروز در نشست خبری در رشت اظهار داشت: داشتن هویت و ریشه تاریخی برای مردم شهری که ساکن آن هستند افتخار محسوب می‌شود.

شهردار رشت تصریح کرد: شهروندانی که در شهرهای تاریخی با بناهای تاریخی ارزشمند زندگی می‌کنند جایگاه ویژه‌ای در حوزه مدنیت نسبت به ساکنان شهرهای دیگر دارند.

وی با انتقاد از عدم رسیدگی مناسب به بناهای تاریخی توسط دولت و برخی نهادهای ذی‌ربط تاکید کرد: متاسفانه مشاهده این آثار تاریخی برای ما عادی شده است و حتی گاهی اقدام به تخریب آنان نیز می‌کنیم.

نصرتی با تاکید بر لزوم استفاده مفید از بناهای تاریخی ابراز داشت: متاسفانه مدیران شهری شرایط را برای استفاده از بناهای تاریخی به وجود نیاورده‌اند تا بتوانیم از آنان برای بهره‌برداری‌های اقتصادی استفاده کنیم.

وی با اشاره به تجربیات اجرا شده در شهر کاشان در راستای احیای بناهای تاریخی عنوان داشت: در شهر کاشان 800 خانه ارزشمند تاریخی شناسایی شده و تاکنون از میان آنها 400 خانه توسط بخش خصوصی مرمت و بازسازی شده است.

شهردار رشت به اقدامات خود در شهر قزوین در راستای احیاء بازار سعدالسلطنه اشاره کرد و افزود: در شهر قزوین 18 رشته قنات وجود داشت که 8 رشته از آن مرمت و مورد بهره برداری فضای سبز قرار گرفت.

نصرتی با تاکید بر لزوم اجرای پژوهش درست پیرامون ایجاد شرایط انگیزشی و اقتصادی مناسب برای بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران به جهت احیاء بافت‌های قدیمی گفت: شهرداری‌ها و دولت‌ها موظف به ایجاد این شرایط هستند.

شهردار رشت با بیان اینکه مسئولان ذی‌ربط شهر رشت در حوزه بناهای تاریخی به سادگی از کنار داشته‌های این شهر می‌گذرند تصریح کرد: بسیاری از شهرهای بزرگ کشور آرزوی داشتن بافتی تاریخی مانند رشت را دارند.

وی با تاکید بر اینکه شهر رشت داشته‌های بسیاری مانند کاروانسراها و اماکن تاریخی دارد ابراز داشت: امروز باید بررسی کنیم که چقدر به داشته‌هایمان پرداخته‌ایم و چقدر توانسته‌ایم از ظرفیت بخش خصوصی و 36 میلیون گردشگری استفاده کنیم.

شهردار رشت با اعلام اینکه میراث فرهنگی جایگزینی ندارند خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم تا بر اساس توسعه پایدار علاوه بر حفظ میراث با ارزش فرهنگی و تاریخی، آنها را همچون امانت به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

نصرتی با اشاره به تلاش کشورهای چین و کره در راستای ثبت مسیر جاده ابریشم به نام خود اظهار داشت: ظرفیت جاده ابریشم ظرفیتی است که نباید به سادگی از آن گذشت زیرا تاثیر بسیاری بر صنعت گردشگری دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار