تابناک / به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، چهارمین محموله صنایع دستی تولیدی هنر مندان صنایع دستی این منطقه به کشور امارات متحده عربی صادر شد.
کد خبر: ۵۳۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲ 10 December 2017
تابناک / به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، چهارمین محموله صنایع دستی تولیدی هنر مندان صنایع دستی  این منطقه به کشور امارات متحده عربی صادر شد.
 
بنا بر این گزارش در راستای اجرای  سیاست های اقتصاد مقاومتی و بهره گیری از ظرفیت های موجود در مشاغل خانگی منطقه، تعداد 24 هزار قطعه صنایع دستی تولید شده از سوی هنرمندان این منطقه به ارزش 250 میلیون ریال به کشور امارات صادر گردید و از سال گذشته تا کنون با حمایت واحد صنایع دستی سازمان منطقه آزاد انزلی در چهار مرحله  محصولات تولیدی صنایع دستی منطقه به این کشور صادر شده که تداوم این امر بیان گر  استقبال بازار مصرف امارات و کیفیت محصولات تولیدی هنرمندان منطقه است.
 
مجموع میزان صادرات صنایع دستی صورت گرفته از منطقه آزاد انزلی طی این مدت 1 میلیارد و 210 میلیون ریال بوده که در اولین مرحله 39 هزار قطعه به ارزش 380 میلیون ریال، در دومین مرحله 37 هزار قطعه محصول به ارزش 350 میلیون ریال و در مرحله سوم نیز 22 هزار قطعه که 230 میلیون ریال ارزش ریالی آن بود به مقصد امارات متحده عربی صادر شد.
براساس این گزارش عمده محصولات تولیدی صادراتی صنایع دستی از جنس حصیر است و تنوع محصولات تولیدی را می توان حول صادرات سفره، زنبیل، کیف، کلاه، جارو و زیر قابلمه ای حصیری عنوان نمود.
لازم به ذکر است حمایت از مشاغل خانگی بومی منطقه، ایجاد ارزش افزوده در کسب و کار محلی، نگاهداشت ذخیره های فرهنگی منطقه در حوزه صنایع دستی و ایجاد اشتغال از طریق درآمد زایی ریالی و ارزی مهمترین دلایل حمایت این سازمان از صادرات محصولات صنایع دستی منطقه می باشد.
گفتنی است طی چهار سال گذشته به منظور حمایت از فعالان صنایع دستی منطقه، واحد صنایع دستی این سازمان اقدام به برگزاری دوره های آموزشی حصیر بافی ، رشتی دوزی ، گلیم بافی و فرش بافی با بهره گیری از توان هنرمندان صنایع دستی ، معرفی فعالین صنایع دستی منطقه به صندوق کارآفرینی امید کشور براساس تفاهم نامه فی ما بین و عرضه محصولات تولیدی فعالان صنایع دستی این منطقه در نمایشگاه های داخلی و خارجی نموده؛ و از سوی دیگر بزرگترین پردیس صنایع دستی شمال کشور توسط سازمان منطقه آزاد انزلی در جهت آموزش، عرضه و صادرات محصولات صنایع دستی منطقه و کشور در حال احداث است که با بهره برداری از آن تحول بزرگی در تولید و صادرات صنایع دستی منطقه و استان فرآهم می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار