کد خبر: ۵۳۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵ 09 December 2017
تابناک / عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه واردات بی‌رویه برنج، به خاطر منافع یک عده‌ای است که در دستگاه‌های دولتی نفوذ دارند گفت: وزیر یک کشور می‌خواهد از راه واردات کشور را اداره کند و من سخت به دنبال استیضاح وزیرم.

مهرداد لاهوتی امروز در نشست خبری بابیان اینکه واردات بی‌رویه برنج، به خاطر منافع یک عده‌ای است که در دستگاه‌های دولتی  نفوذ دارند اظهار کرد: در دستگاه‌های دولتی هم یک عده هستند که منافع آن‌ها را بر منافع ملی کشور می‌فروشند و این کارها خلاصه‌اش اتفاقات امروز برنج گیلان می‌شود.

وی افزود: هفته گذشته یک سؤالی را از وزیر جهاد کشاورزی پرسیدم که میزان برنجی را که نیاز داریم‌ چقدر است؟ و ایشان علی‌رغم این‌که همیشه بر اساس سرانه کشور می‌گفت ۳۶ کیلو اما این دفعه حرفش را عوض کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در دیدار وزیر جهاد کشاورزی، حسنی نماینده مردم  رشت هم حضور داشتند گفت:  من به وزیر گفتم که اصلاً در مورد دو میلیون ۸۰۰ هزار تن نمی‌خواهم بحث کنم و همان سه میلیون ۲۰۰ هزار تن شما که من اعتقاددارم عدد غلطی است و ما اعتقادداریم که دو میلیون ۴۰۰ هزار تن برنج تولید می‌شود اما وزیر به دو میلیون ۲۰۰ هزار اعتقاد دارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر ما همان یک‌میلیون تن برنج تولیدی را در کشور نظر بگیریم، شش‌ماهه سال گذشته ۶۰۸ هزار تن وزارت  و در هفت‌ماه امسال هم یک‌میلیون ۶۰ هزار تن برنج وارد کردند و با توجه به این مسئله الآن تکلیف چیست؟

وی بابیان اینکه وزیر برای ثبت سفارش محدد به وزارت بازرگانی نامه نوشته است گفت: یک‌میلیون تن تا پایان سال و با محاسبه یک‌میلیون تن قاچاق در جمع سه میلیون ‌تن می‌شود و این یعنی که وزیر یک کشور می‌خواهد از راه واردات کشور را اداره کند.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: من در جلسه با وزیر کشاورزی گفتم که اجازه دهید ما حداقل زمین‌هایمان را تغییر کاربری دهیم تا  دست از سر ما بردارید زیرا شما نیاز به کشاورزی ندارید و ما هم‌ نمی‌خواهیم‌ کشاورزی کنیم.

لاهوتی با اذعان به اینکه در آن جلسه وزیر کشاورزی به من گفت ما تحت‌فشار یک عده هستیم بیان کرد:  وزیر در آن جلسه گفت که من تحت‌فشار آقای جهانگیری هستم و یک‌بار دیگر هم گفته بودند ما تحت‌فشار آقای شریعتمداری هستیم.

وی بیان کرد: من فردای آن روز مصاحبه کردم که اگر  اقتصاد مقاومتی ما آقای جهانگیری قرار است بگویند ما درهرصورت در حق کشاورز ظلم کنیم من سراغ رهبری معظم انقلاب می‌روم و دست به دامن ایشان می‌شوم.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: بعدازاین اتفاقات  حجتی آمد و نامه نوشت به ‌وزارت صنعت معدن و تجارت که فعلاً واردات متوقف شود که خدا را شکر متوقف‌شده است و من انتقادات بسیاری از ایشان دارم و ازجمله نمایندگانی هستم که سخت دنبال استیضاح ایشان هستم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار