کد خبر: ۵۳۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۷ 09 December 2017
تابناک / عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از عملکرد وزیر جهاد کشاورزی در حوزه برنج گفت: هر چه بدبختی در حوزه کشاورزی ازجمله برنج‌کاری وجود دارد ناشی از مدیریت حجتی است.

به نقل از فارس، محمدصادق حسنی با اشاره به ممنوعیت واردات برنج طی شش ماه از سال اظهار کرد: با فشاری که در کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اعمال شد خوشبختانه 6 ماه از سال واردات برنج در فصل برداشت ممنوع شده است.

وی با انتقاد شدید از واردات بی‌رویه برنج در کشور افزود: برنج قاچاق وارد کشور من می‌شود اما هیچ‌کس پاسخگو نیست و وقتی دادوفریاد می‌زنیم نیز به ما می‌گویند شما از کجا می‌دانید و متوجه واردات قاچاق شده‌اید؟

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور حجتی، وزیر جهاد کشاورزی در کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: ما در کمیسیون کشاورزی وزیر جهاد کشاورزی را در رابطه با واردات بی‌رویه برنج تحت‌فشار قراردادم و حجتی راحت اعلام کرد که واردات برنج دستش نیست و مافیا آن‌قدر قوی هستند که می‌توانند به‌راحتی ورود کنند و همچنین اذعان داشت که شما از پشت پرده واردات خبر ندارید.

نماینده مردم رشت در خانه ملت با اشاره به انباشت برنج در کشور خاطرنشان کرد: برنج در کارخانه‌ها و برنج‌کوبی‌ها به حدی انباشت شده که هیچ فضایی برای انباشت مجدد آن وجود ندارد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نصب بنر تقدیر و تشکر اتحادیه تولیدکنندگان برنج گیلان از حجتی بابت دستور منع واردات برنج خارجی تصریح کرد: اتحادیه تولیدکنندگان برنج گیلان تحت عنوان چه چیزی برای وزیر جهاد کشاورزی بنر زده‌اند؟

حسنی با تأکید بر اینکه هر چه بدبختی در حوزه کشاورزی ازجمله برنج‌کاری وجود دارد ناشی از مدیریت حجتی است، گفت: به اتحادیه تولیدکنندگان برنج چه چیزی رسیده و چه کسی پشت پرده آن حضور دارد که آمده و چنین بنری را در سطح شهر نصب‌کرده است.

وی با ابراز تأسف از مدیرکل جهاد کشاورزی استان افزود: مدیرکل جهاد کشاورزی مگر چشم ندارد ببیند چه بلایی سر کشاورزان و تولیدکنندگان آمده است و من برای مدیرکل جهاد کشاورزی استان خودم متأسفم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه بسیاری از کارخانه‌داران و تولیدکنندگان برنج در مواجهه با من گریه می‌کنند و از واردات بی‌رویه برنج در بازار گله‌مندند، افزود: چگونه باوجود گله‌مندی‌ها و نارضایتی‌ها از وزارت جهاد کشاورزی در بهترین نقطه شهر بنری با تقدیر از وزیر جهاد کشاورزی بلند می‌شود؛ آیا مفهوم این بنر غیرازاین است که وزیر جهاد کشاورزی، کشاورزان و کارخانه‌داران را بدبخت کرده است؟

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه موضوع واردات برنج به‌هیچ‌وجه سیاسی نیست و من به‌عنوان حامی دولت و یک اصلاح‌طلب به نصب چنین بنری در شهر معترضم، تصریح کرد: در کجای دنیا سیاسی‌کاری به کشاورزان بدبخت ربط دارد که بعضی‌ها با سیاسی‌کاری‌ها با نان کشاورزان بازی می‌کنند؟

حسنی با اعلام اینکه یک‌میلیون و 60 هزار تن برنج خارجی وارد کشور شده است، افزود: ما 40 درصد برنج کشور را تولید می‌کنیم بعد با نصب بنر از واردات برنج خوشحال می‌شویم و از وزیری که وظیفه خود را دیر هم انجام داده تشکر می‌کنیم؟

وی بابیان اینکه من در بطن کشاورزان و کارخانه‌داران حضور دارم و می‌دانم هیچ‌کسی از عملکرد وزیر خرسند نیست، خاطرنشان کرد: بنر نصب‌شده به‌هیچ‌وجه از زبان کارخانه‌داران و کشاورزان نیست و اگر کسی هم نسبت به موضع من شک دارد می‌تواند به کارخانه‌دارها و یا به کشاورزان مراجعه کند و از کم و کیف آن‌ها بپرسد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اعضای اتحادیه تولیدکنندگان برنج باید اعلام کنند که چه چیزی گیرشان آمده که کشاورزان را به آن می‌فروشند، افزود: حتماً پشت پرده نصب چنین بنرهایی در شهر رشت علتی وجود دارد که اتحادیه از وزیر این‌چنین حمایت کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به قدرت‌نمایی مافیای برنج گفت: مافیای برنج باقدرت خود دست به چنین کاری می‌زنند اما من از شهرداری و فرمانداری توقع ندارم که در هر نقطه‌ای از شهر چنین بنری نصب‌شده باشد و امنیت کشاورزان استانم را به خطر بیندازد.

حسنی با تأکید بر اینکه هیچ توجیهی ندارد که برخی‌ها برای حجتی بنر بزنند، گفت: کسری برنج در کشور نیم میلیون است اما در حال حاضر یک‌میلیون و 60 هزار تن برنج وارد کشور شده است که نتیجه آن بدبخت شدن کامل کشاورزان استان است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه وقتی ما می‌توانیم تمام کسری برنج کشور را با تولید جبران کنیم چرا با واردات میلیونی ارز را از کشور خارج می‌کنند، افزود: با تمام بدبختی‌هایی که وزیر برای ما به ارمغان آورده چرا برخی‌ها از حجتی تشکر هم می‌کنند؟

حسنی با تأکید بر اینکه نصب کنندگان بنر باید انسانیت و وجدان خود را قاضی قرار دهند و از کار خود پشیمان شوند، خاطرنشان کرد: برای جامعه‌ای که وقتی کشاورزان ما نداشته باشند بخورند و کارخانه‌داران و تولیدکنندگان در اسفبارترین وضعیت قرار دارند خنده‌دار و مضحک بار است که بخواهند در چنین وضعیتی از وزیر متبوعه تشکر و قدردانی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار