کد خبر: ۵۳۵۳۱۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۹ 08 December 2017
تابناک / محمدحسین قربانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت، محمدحسین قربانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ، بیان داشت: توقع داریم دولت با اتخاذ تصمیم های اصولی و با تدابیری جدی و راهگشا برای رفع کردن موانع موجود نسبت به اعمال هر چه خوب تر طرح دگرگونی نظام تندرستی در کشور، مساعدت کرده و آن را به خوب ترین نحو اداره کند.

نایب ریاست کمیسیون بهداشت و معالجه مجلس با اشاره به انتقادات موجود در نحوه اعمال این طرح اضافه کرد: طرح دگرگونی نظام تندرستی یک طرح ملی در کشور هست که با رضایتمندی دولت، مجلس و با تاکیدات مخصوص و رهنمودهای مقام معظم رهبری در کشور اجرا گردید و در اصل وجودی اعمال آن خدشه‌ای وارد نیست.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه این طرح از افتخارها جمهوری اسلامی هست بیان کرد: اعمال طرح دگرگونی تندرستی به طور مستمر رضایتمندی بسیاری را برای همه اقشار مردم داشته هست و دولت لازم هست با اجراء اداره در تخصیص مراجع و با جلوگیری از هزینه‌های غیرضروری به اعمال خوب تر این طرح مساعدت کند.

 

 نایب ریاست کمیسیون بهداشت و معالجه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عدم وجود تدابیر لازم و در دیدگاه نگرفتن مراجع و مصارف اعمال طرح دگرگونی تندرستی از سوی دولت، اعمال طرح را با چالش‌هایی رو به رو کرده اما تدبیر وزارت بهداشت نیز برای خلاصی از این چالش‌ها لازم هست طبق قانون صورت پذیرد.

قربانی به بحث وجود قاچاق دوا در کشور اشاره کرد و اضافه کرد: در حال حاضر معضلی به اسم قاچاق دوا در کشور به آن صورت وجود ندارد و زیاد قسمت ناچیزی دارد زیرا الزاماً ورود هرگونه دوا به کشور صرفا از مسیر سازمان غذا و دوا امکان پذیر بوده و از این مسیر می‌تواند مجوز پخش در داروخانه را اخذ کند.

نایب ریاست کمیسیون بهداشت، معالجه و تعلیم دکتری مجلس افزود: الان توزیع داروهای مورد احتیاج در کشور، صرفاً از طریق داروخانه‌ها انجام می‌شود به‌طوری که دیگر شاهد سوداگری دوا در بازار مشهور ناصر خسرو نیستیم اما برای محافظت و ترقی شرایط همان طور کنترل‌های لازم لازم هست اجراء گردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار