کد خبر: ۵۳۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱ 08 December 2017
تابناک / بابک نوری هریس، دانشجوی ارشد دانشگاه تهران به جای ادامه تحصیل، به سوریه رفت و شهید شد.

تعدادی از دانشجویان ۱۶ آذر ۱۳۳۲ و ۴ ماه پس از کودتای ۲۸ مرداد، به ورود نیکسون نماینده آمریکا به ایران که قرار بود به او دکترای افتخاری داده شود، اعتراض کردند و با بصیرت بالا و روحیه مقابله با استکبار و آمریکا، به میدان آمدند و ۳ نفر از دانشجویان نیز به شهادت رسیدند. پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم بسیاری از جوانان و دانشجویان به میدان آمده و در دوران هشت سال دفاع مقدس با ۲۰۰ هزار شهید در راه مبارزه با استکبار که نماینده آن عراق بود، خون خود را نثار کردند.

 

اکنون هم شهدای مدافع حرم در مقابل داعش که دست‌پرورده آمریکاست، جنگیدند و تاکنون بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ شهید مدافع حرم در راه دفاع از حرم اهل بیت (علیهم السلام) و مبارزه با استکبار، جان خود را فدا کردند که تعدادی از این شهدا را دانشجویان تشکیل می‌دهند.

 

قشر دانشجو به صورت آگاهانه وظیفه خود دانستند تا در جبهه مقاومت در قالب مدافعان حرم حضور داشته باشند و برای ادای دین خویش به اسلام، حضرت زینب (سلام‌الله‌علیها) و انقلاب این سنگر را انتخاب کردند.

 

حضور دانشجویان برای دفاع از حرم چراغ راهی برای آیندگان است تا اگر کسی می‌خواهد با فضای جوانان ما در دانشگاه‌ها آشنا شود به این عزیزان نگاه کند و به این نکته برسد که نسل حاضر فعالانه تر از نسل اول انقلاب رفتار می‌کند.

 

در این بین شهید بابک نوری هریس، شهید 25 ساله گیلانی که دانشجوی ارشد دانشگاه تهران بود، از این قافله باز نماند و خود را به جمع مدافعان حرم در سوریه رساند و در دفاع از حرم آل‌الله به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

نماز اول وقت، ولایت مداری، کمک به هم نوعان و حل مشکلات مردم از خصوصیات بارز این شهید والامقام بود؛ چه خوب است که دانشجویان در روزی که به نام روز دانشجو عنوان شده است در مراسمات خود از شهدای دانشجوی مدافع حرم کشور و استان گیلان یادی کنند، شهدایی که می‌توانستند مانند هم کلاسی‌های خود بنشینند و پله‌های ترقی علمی را طی کنند، اما ترجیح دادند در جبهه مقاومت حضور یابند و به درجه رفیع شهادت نائل آیند.

 

 اکنون نیز جا دارد که همچون ۱۶ آذر، روزی به نام روز شهدای مدافع حرم نامگذاری شود تا شاید بتوان گوشه‌ای از فداکاری‌ها و استکبارستیزی‌های این عزیزان را قدردانی کرد.

 

این روحیه فداکاری، از جان گذشتگی و استکبارستیزی با یاد و خاطره شهدای دانشجوی مدافع حرم می‌تواند در بین نسل امروز و دانشجویان تاثیر بسزایی داشته باشد.

یادداشت/مائده فلاحتکار ضیابری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار