کد خبر: ۵۳۵۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸ 08 December 2017
تابناک / مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برپایی نمایشگاه کتاب در استان را از مطالبات عمومی مردم دانست و تاکید کرد : برپایی این نمایشگاه با توجه به وجهه فرهنگی گیلان در کشور حتی در سخت ترین شرایط باید پایدار باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فیروز فاضلی روز پنجشنبه در آئین گشایش سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان با بیان اینکه کتاب زندگی ساز است، افزود: برپایی این نمایشگاه ضمن تبادل اندیشه در میان ناشران، موجب واگویه مشکلات این قشر شده و همچنین فرهنگساز فرهنگ مطالعه است .
 
وی با بیان اینکه هیچ چیز جایگزین کتاب نخواهد بود،اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی یکی از ضروریات اصلی جامعه است و کتاب از قدیم مبنایی برای انتقال تفکر بوده و با کاربردی کردن فرهنگ مطالعه در جامعه می توان شاهد افزایش شور و نشاط بود.
وی ادامه داد: نمایشگاه کتاب گیلان با هدف تحقق اهداف یادشده بزرگترین اتفاق فرهنگی استان است و تلاش می شود در این راستا از زبده ترین ناشران کشور بهره گرفته شود.
فاضلی بیان کرد: مطالعه و کتابخوانی از چنان اهمیتی برخوردار است که از کتاب به عنوان حافظه تاریخ بشری می توان یاد کرد، لذا وظیفه متولیان امر در حوزه تولید و نشر کتاب سنگین و بسیار حیاتی است و این کار بزرگ فرهنگی جز با همگرایی دستگاه های دخیل در این حوزه امکان پذیر نیست.
وی توضیح داد: از 158 ناشر دارای مجوز در گیلان 33 ناشر فعال و 107کتابخانه و 132کتاب فروشی در استان فعال هستند.
مطابق برنامه ریزی های انجام شده همزمان با آئین سیصد و چهل و پنجمین نمایشگاه کتاب استانی کشور و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان خادمان نشر گیلان نیز تجلیل شدند.
نمایشگاه کتاب گیلان، با 350 ناشر استانی و کشوری و با 30 درصد تخفیف از 16 تا 21 آذرماه به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و با همکاری معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران در محل دائمی نمایشگاه های استان واقع در کیلومتر پنج جاده رشت - تهران دایر شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار