کد خبر: ۵۳۴۷۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹ 06 December 2017
تابناک / رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان با بیان افزایش مصدومان حادثه زلزله در گیلان به ۳۰ نفر گفت: اغلب مصدومان زلزله به‌صورت سرپایی مداوا شده‌اند و تنها ۶ نفر در مراکز درمانی بستری هستند که حال آن‌ها خوب است.

پیمان اسدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت، با ارائه آخرین آمار مصدومان زلزله استان گیلان اظهار داشت: آمار مصدومان حادثه زلزله گیلان تا این لحظه به 30 نفر افزایش پیدا کرده است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان اعلام کرد: مصدومان شامل 4 مرد و 9 زن در بیمارستان امینی لنگرود، 3 مرد در بیمارستان نیکوکار املش و 2 مرد و 1 زن در بیمارستان شهید انصاری رودسر بستری و مورد مداوا قرار گرفتند.

اسدی دیگر مصدومان حادثه زلزله گیلان را عنوان کرد و بیان داشت: تعداد 1 مرد و 7 زن در بیمارستان سیدالشهدا(ع) لاهیجان، تعداد 2 نفر شامل یک مرد و یک زن در بیمارستان شفای لاهیجان و 1 نفر زن هم در بیمارستان کوثر آستانه اشرفیه بستری و مداوا شدند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گیلان عنوان کرد: کم سن ترین مصدوم در میان مصدومان زلزله اخیر گیلان که به مراکز درمانی مراجعه کرده است  18 ساله و مسن ترین آن‌ها نیز یک زن 80 ساله بوده است.

وی در مورد وضعیت مصدومان بستری شده در بیمارستان‌ها خاطرنشان کرد: اغلب مصدومان زلزله به‌صورت سرپایی مداوا شده‌اند و تنها 6 نفر از این تعداد در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها بستری هستند که حال عمومی آن‌ها خوب است.   

اسدی با بیان اینکه کل نیروهای اورژانس گیلان در آماده باش کامل هستند اظهار داشت: از لحظه نخست وقوع این زلزله کل نیروها به‌همراه 61 پایگاه شهری و جاده‌ای با تمام تجهیزات خود در آماده باش کامل قرار گرفتند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان گیلان عنوان کرد: در شب وقوع حادثه زلزله نیز ریاست مرکز فوریت‌های پزشکی از پایگاه‌های لنگرود و اورژانس بیمارستان شهید امینی لنگرود بازدید کردند.

وی ضمن توصیه به مردم در زمان وقوع چنین حوادثی گفت: از مردم تقاضا داریم در زمان وقوع چنین حوادثی برای خروج از منزل عجله و شتاب نکنند زیرا بیشترین علت وقوع حادثه برای مصدومان زلزله اخیر پیچ خوردگی مچ پاها و صدمه به اندام‌های تحتانی بوده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار