کد خبر: ۵۳۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۰ 06 December 2017
تابناک / مدیرکل هواشناسی استان گیلان از کاهش دما، وزش باد و بارندگی از شب چهارشنبه خبر داد.

بهمن کمانگر دقایقی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره وضعیت آب‌وهوای گیلان طی روزهای آتی اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه بارشی از بامداد چهارشنبه به منطقه است.

وی افزود: با تقویت این توده‌هوای سرد در روز پنجشنبه، کاهش محسوس دما 10 تا 15 درجه سلسیوس، وزش باد و بارندگی خیلی شدید، احتمال رعدوبرق و تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

 مدیرکل هواشناسی استان گیلان بابیان اینکه احتمال بارش برف در ارتفاعات وجود دارد گفت: برای پنج‌شنبه‌شب و جمعه، بارش برف برای ارتفاعات و دامنه‌های استان پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از روز پنج‌شنبه تا جمعه دریا مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود افزود: مردم استان با توجه به آب‌گرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از استقرار در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها جدا خودداری کنند.

مدیرکل هواشناسی استان گیلان با اشاره به اینکه احتمال اختلال در تردد محورهای کوهستانی وجود دارد گفت: رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی رادارند حتماً تجهیزات زمستانه همراه داشته زیرا احتمال اختلال در تردد خودروها در محورهای کوهستانی وجود دارد.

کمانگر بابیان اینکه این توده‌هوا به‌تدریج طی صبح جمعه تضعیف خواهد شد گفت: با حرکت این توده‌هوای سرد از روز جمعه به سمت شرق، کاهش ابر در غرب استان پدید خواهد آمد و همچنین پس از خروج این سامانه شرایط برای یخبندان در ارتفاعات و دامنه‌ها به‌ویژه محورهای کوهستانی پیش‌بینی می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان اقدامات لازم را برای مقابله با مشکلات به عمل‌آورند بیان کرد: با توجه به‌احتمال خسارات، بخش‌های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، مدیریت منابع آب و برق، مدیریت منابع طبیعی و کشاورزی، سازمان آتش‌نشانی، سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، فرودگاه، سازمان بنادر و دریانوردی، مدیریت حمل‌ونقل، پلیس‌راه و راهور، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اقدامات لازم را به عمل‌آورند.

کمانگر بابیان اینکه هرگونه تغییر در نقشه‌های هواشناسی اطلاع‌رسانی خواهد شد گفت: مسئولان با توجه به اخطاریه صادره، تمهیدات لازم را برای به حداقل رساندن خسارت‌های احتمالی به عمل‌آورده و توصیه‌های کارشناسی را صادر نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار