کد خبر: ۵۳۴۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۹ 05 December 2017
تابناک / سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از کاهش بین 10 تا 15 درجه دما ، وزش باد و بارندگی شدید در استان طی 2 روز پیش رو خبر داد.

مازیار غلامی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: نقشه های هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه بارشی از چهارشنبه شب به منطقه است که با تقویت این توده هوا در روز پنجشنبه، کاهش محسوس دما ( بین 10 تا 15 درجه سلسیوس) ، وزش باد و بارندگی (گاهی شدید/خیلی شدید)، احتمال رعدوبرق و تگرگ مورد انتظار می باشد.
وی با بیان اینکه بارش ها در ارتفاعات و دامنه ها بصورت برف پیش بینی شده، افزود: این توده هوا بتدریج طی صبح جمعه تضعیف شده و ضمن حرکت شرق سو، از سمت غرب استان کاهش ابر مورد انتظار است و پس از خروج این سامانه ، شرایط برای یخبندان در ارتفاعات و دامنه ها بویژه محورهای کوهستانی مهیاست.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان خاطرنشان کرد: بر این اساس آبگرفتگی، بالا آمدن آب رودخانه ها و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست و با توجه به لغزندگی سطح جاده، مه آلود بودن هوا و کاهش دید افقی، احتمال اختلال در تردد محورهای کوهستانی وجود دارد.
وی به رانندگانی که قصد عبور از محورهای کوهستانی را دارند، توصیه کرد که زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانه همراه داشته باشند ضمن آنکه طی این مدت، دریا را مواج و توفانی و نامناسب برای فعالیت هایی نظیر دریانوردی، صید و صیادی ذکر کرد.
غلامی آسمان امروز گیلان را کمی ابری تا نیمه ابری، بعضی نقاط وزش باد جنوبی (بویژه ارتفاعات و دامنه ها) ، بتدریج افزایش ابر، پاره ای نقاط مه عنوان و برای فردا (چهارشنبه) نیز آسمان استان را قسمتی ابری تا ابری و مه آلود، وزش باد (بعضی نقاط شدید) ، اواخر وقت رگبار و رعد و برق پیش بینی کرد.
وی گفت: بیشینه دمای گیلان طی شبانه روز گذشته با 17 درجه مربوط به لاهیجان و منجیل و کمینه دما با یک درجه مربوط به شهرهای ماسوله و لاهیجان بوده است.
سرپرست اداره پیش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان بیشینه و کمینه دمای شهر رشت را نیز طی شبانه روز گذشته به ترتیب 16 و 2 درجه عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار