کد خبر: ۵۳۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳ 05 December 2017
تیم‌های لیگ برتر در پایان این هفته از رقابت‌ها جایگاه‌شان در نیم فصل مشخص می‌شود.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، هفته پانزدهم لیگ برتر با برگزاری 8 بازی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری به پایان خواهد رسید تا به نیم فصل رقابت‌های لیگ برتر برسیم. در این میان جایگاه تیم‌ها با توجه به عملکردشان در 14 بازی گذشته تقریبا مشخص شده است و این آخرین فرصت برای بهبود رتبه برخی از تیم‌ها خواهد بود. در این میان به بررسی احتمالات تغییراتی که ممکن است نتایج این هفته در جدول رقم بخورد پرداخته‌ایم.

 

* پرسپولیس با پیروزی پرگل برابر ذوب‌آهن و به لطف تساوی بدون گل پارس جم مقابل نفت تهران توانست قهرمانی خودش را با 13 بازی و در حالیکه 2 بازی دیگر در پیش دارد تثبیت کند. علاوه بر دیدار هفته پانزدهم پرسپولیس مقابل سپیدرود، یک دیدار معوقه هم مقابل صنعت نفت دارند. پرسپولیس جایگاهش در جدول تغییر نخواهد کرد و تیمی هم نمی‌تواند جایگاه آنها را بگیرد.

 

* پارس جم 3 هفته است که رنگ برد ندیده است و روی کاغذ بازی راحتی مقابل مشکی‌پوشان در هفته پانزدهم دارد. رتبه این تیم در دوم جدول بهتر از این نخواهد شد ولی امکان سقوط به رتبه‌های سوم، چهارم و پنجم را دارد و بستگی به نتیجه این تیم و نتایج پدیده، پیکان و فولاد دارد.

 

* فولاد در تبریز باید به مصاف تراکتورسازی خواهد رفت که دیدار دشواری برای این تیم خواهد بود. شاگردان پورموسوی هم شرایطی شبیه پارس جم دارند و رتبه‌ آنها در نیم فصل نخست بین دوم تا پنجم جدول خواهد بود.

 

* شاگردان جلالی‌ هم در 3 هفته اخیر نتیجه نگرفتند و در هفته پانزدهم میهمان سایپا خواهند بود. این تیم در رتبه چهارم قرار دارد و ممکن است در بدترین حالت با یک پله سقوط به رتبه پنجم برود و در صورت پیروزی و شکست رقبا می‌تواند سوم یا دوم جدول شود.

 

* پدیده در مشهد میزبان گسترش فولاد است. این تیم از رتبه پنجم سقوط نخواهد کرد ولی امکان صعود تا پله دوم جدول را هم دارد و باید دید چه نتایجی رقم خواهد خورد.

 

* سایپا شکست سختی مقابل گسترش فولاد خورد و این هفته هم بازی دشواری با پیکان خواهد داشت. بهترین رتبه برای سایپا در نیم فصل همین جایگاه ششم است که در آن قرار دارد ولی ممکن است به رتبه‌های هفتم و هشتم سقوط کند. احتمال خیلی ضعیفی برای سقوط به رتبه نهم هم دارد که با توجه به تفاضل گل گسترش فولاد بعید به نظر می‌رسد.

 

* صنعت نفت در جایگاه هفتم قرار گرفته است و در پایان این هفته امکان صعود یک پله‌ای دارد ولی در صورت شکست ممکن است تا رتبه دوازدهم جدول هم نزول کنند و بستگی به نتایج تیم‌های حریف دارد. شاگردان کمالوند در دربی اهواز میهمان استقلال خوزستان هستند. صنعت نفت البته دیدار معوقه‌ای با پرسپولیس دارد و اگر 6 امتیاز باقی مانده را کسب کند تا رتبه پنجم هم می‌تواند بالا بیاید.

 

* استقلال تهران در جایگاه هشتم جدول قرار دارد و در صورت پیروزی برابر سپاهان تا 2 رتبه می‌تواند صعود کند و بدترین حالت برای این تیم هم سقوط به رتبه 12 جدول است. با توجه به تفاضل گل ضعیف استقلال خوزستان، سیزدهم شدن استقلال تهران اگرچه روی کاغذ امکانش وجود دارد ولی بعید به نظر می‌رسد.

 

* گسترش فولاد دیدار دشواری در مشهد مقابل پدیده دارد، پیروزی در این دیدار می‌تواند تیم نهم جدول را تا رتبه ششم بالا بیاورد و شکست در این دیدار هم نزول تا رتبه سیزدهم را هم می‌تواند شامل شود.

 

* ذوب‌آهن حال و روز خوشی با قلعه‌نویی ندارد و در هفته پانزدهم باید میزبان نفت تهران باشد. در بهترین حالت قلعه‌نویی نیم فصل را در رتبه هفتم به پایان خواهد رساند و سقوط تا رتبه سیزدهم در صورت شکست محتمل است. البته اگر نفت تهران با تفاضل 5 گل پیروز شود ذوب‌آهن می‌تواند چهاردهم هم بشود.

 

* تیم یازدهم جدول وضعیت مشابه ذوب‌آهن دارد و بین رتبه‌های هفتم تا چهاردهم قرار خواهد گرفت. میزبانی از فولاد در هفته پانزدهم و نتیجه بازی همه چیز را مشخص کرد.

 

* سپاهان دوازدهم جدولی اگر بتواند استقلال را در آزادی شکست دهد تا رتبه هفتم جدول می‌تواند بالا بیاید ولی شکست در این دیدار ممکن است به قیمت سقوط این تیم تا رتبه پانزدهم جدول هم تمام شود.

 

* شاگردان ویسی در دربی اهواز میزبان صنعت نفت هستند و اگر این دیدار را ببرند تا رتبه نهم و با شانس بسیار پایین و در صورت جبران تفاضل 8 گله با استقلال تهران ممکناست تا رتبه هشتم هم بالا بیاید. بدترین رتبه برای این تیم هم سقوط تا پله پانزدهم جدول است.

 

* نفت تهران از 14 بازی 13 امتیاز دارد و در رتبه سیزدهم جدول قرار گرفته است. تفاضل ضعیف 9- برای این تیم شانس کمی برای رسیدن به رتبه های دهم و یازدهم ایجاد کرده است ولی قرار گرفتن در رتبه دوازدهم به جای سپاهان محتمل است. نفت باید ذوب‌آهن را در اصفهان شکست دهد تا در جدول صعود کند.

 

* سپیدرود رشت هرگز به رتبه شانزدهم سقوط نخواهد کرد ولی امکان صعود حتی تا پله دوازدهم که سپاهان در آن حضور دارد برایش فراهم است. سپیدرود برای این کار ماموریت دشوار شکست پرسپولیس را بر عهده دارد.

* مشکی‌پوشان هم مثل پرسپولیس ولی در انتهای جدول جا خوش کرده‌اند و تحت هیچ شرایطی نه جایگاه خود را به تیمی می‌دهد و نه جایگاه تیمی را در اختیار خواهد گرفت. بازی این تیم مقابل پارس جم تاثیری در جایگاه شاگردان عنایتی نخواهد داشت و آنها نیم فصل را در انتهای جدول به سر می‌رسانند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار