استاندار گیلان ؛
تابناک / استاندار گیلان با بیان اینکه ما به دنبال ظرفیت‌ها هستیم و در استان تبعیض جایی ندارد گفت: دستور داده‌ام در بدنه مدیریتی دستگاه‌های مختلف اجرایی از جوانان و بانوان شایسته استفاده شود.
کد خبر: ۵۳۲۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۷ 02 December 2017
تابناک /  استاندار گیلان با بیان اینکه ما به دنبال ظرفیت‌ها هستیم و در استان تبعیض جایی ندارد گفت: دستور داده‌ام در بدنه مدیریتی دستگاه‌های مختلف اجرایی از جوانان و بانوان شایسته استفاده شود.

مصطفی سالاری در نشست هم‌اندیشی فعالان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهرستان آستارا اظهار داشت: برجستگی‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در شهرستان آستارا به اندازه‌ای است که می‌تواند این شهرستان را در حوزه ملی و بین المللی مطرح کند.

استاندار گیلان ظرفیت‌ حوزه‌های مختلف این شهرستان مرزی را دیرینه دانست و بیان داشت: پیوند دریا، طبیعت و مرز آبی و خشکی موهبتی است که به هم تنیده شده و باید از این موهبت نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به موقعیت ممتاز و برجسته شهرستان مرزی بندر آستارا در منطقه عنوان کرد: پیوند مرز آبی و خشکی زمینه حمل و نقل ترکیبی را فراهم آورده است که امیدواریم با راه اندازی خط آهن آستارا - آستارا و خط آهن آستارا به رشت این امر مهم را عملیاتی کنیم.

استاندار با اشاره به تاکید ریاست جمهوری به اتمام و راه اندازی خط آهن مشترک ایران و آذربایجان  و آستارا به رشت افزود: رئیس جمهور در جلسات هیئت دولت همواره به وزاری دولت بر لزوم اتمام و راه اندازی این خط آهن تاکید داشته است که نگاه  ویژه دولت به این امر را می‌رساند.

سالاری با بیان اینکه نباید صرفاً به ایجاد خط آهن مشترک دو کشور و خط آهن آستارا به رشت قانع باشیم خاطرنشان کرد: اگر برنامه ریزی مناسبی جهت ایجاد پایانه ترکیبی در این خط آهن نداشته باشیم از منافع آن قطعا بهره کافی و لازم را نمی بریم.

وی با تاکید بر اینکه با راه اندازی این خط آهن، نگاه ما نباید فقط یک مسیر عبور باشد گفت: امروز در بنادر نسل سوم و در حمل و نقل جاده‌ای و ریلی، صرفاً انبارداری کالاها مطرح نیست بلکه باید با دید و نگاه هوشمندانهای به این حوزه داشته باشیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه در بنادر باید به فکر ایجاد پردازش کالا، فرآوری و بسته بندی باشیم خاطرنشان کرد: با توجه به وجود بندر و خط آهن در این شهرستان مرزی باید آستارا به‌عنوان یک پایانه لجستیک ملی و بین المللی تبدیل شود.

 ویلاسازی افراد غیربومی‌‌‌ در گیلان نفعی برای استان ندارد

سالاری با اشاره به توانمندی‌های بالقوه و بالفعل گیلان و به ویژه آستارا در حوزه گردشگری بیان داشت:
در سطح استان برنامه‌ریزی‌های گسترده‌ای انجام شده و باید گفت ویلا‌سازی افراد غیربومی برای استان نفعی ندارد اما برای توسعه اشتغال در روستاها می‌توان طرح‌های هادی را مورد بازنگری قرار داد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه در شهرستان آستارا بایستی گردشگری ساحلی و دریایی ایجاد شود ابراز داشت: برنامه ریزی مدیران عالی استان و حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش ضروری است.

وی با بیان اینکه آستارا با همه توانمندی‌هایی که در حوزه‌های مختلف دارد قابل مقایسه با سایر شهرها نیست افزود: طرح‌هایی را که به حوزه بندر و دریا مربوط است به‌درستی می‌توان در آستارا اجرا کرد بنابراین باید به‌‌دنبال طرح‌هایی باشیم که برای این شهرستان عامل اشتغال و توسعه اقتصادی است.

 از مدیران جوان و بانوان در سطح عالی مدیریتی استفاده خواهم کرد

سالاری با بیان اینکه ما به دنبال ظرفیت‌ها هستیم و در استان گیلان تبعیض جایی ندارد گفت: دستور داده‌ام در بدنه مدیریتی دستگاه‌های مختلف اجرایی از جوانان و بانوان شایسته استفاده شود و به‌طور جدی این مسیر و هدف را با قدرت دنبال می‌کنم.

وی با بیان اینکه در رسیدگی به مشکلات مردم شهرستان‌های گیلان به مدیران دستور حضور در شهرستان‌ها داده شده است اظهار داشت: مدیران کل بایستی به‌صورت جداگانه یک روز کامل با هماهنگی فرمانداری‌‌ها به شهرستان‌ها سفر کرده و صورتجلسه آن را به استانداری ارسال کنند.  
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار