مسئول پشتیبانی جمعیت هلال احمر کشور، از توزیع 20 هزار بسته از اقلام 72 ساعته مورد نیاز زلزله زدگان استان کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۵۲۸۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰ 22 November 2017
به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از ایرنا، ابوالقاسم گرجی اظهار کرد: به علت اشباع اقلام توزیع شده میان زلزله زدگان و پیشگیری از توزیع مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته، 20 هزار بسته دیگر در حال بسته بندی است تا در میان زلزله زدگان توزیع شود.

وی ادامه داد: علاوه بر بسته های 72 ساعته، بسته های یک ماهه نیز توسط جمعیت هلال احمر تهیه شده است و برای توزیع در روزهای آتی به سالن های محل نگهداری منتقل شده است.

گرجی خاطرنشان کرد: در مجموع 45 هزار بسته 33 کیلویی به عنوان بسته های ماهانه، میان خانوارهای زلزله زده با جمعیت 3 یا 3 نفر توزیع می شود.

مسئول پشتیبانی جمعیت هلال احمر کشور افزود: بسته های یک ماهه شامل انواع کنسروجات، برنج 10 کیلویی، عدس، لوبیا، قند، شکر، نمک، پتو، سهمیه نفت سفید و لوازم گرمایشی می شود.

وی ادامه داد: به علت بارندگی و جلوگیری از خیس شدن اقلام خریداری شده مورد نیاز زلزله زدگان، این اقلام اعم از مواد غذایی، پوشاک، وسایل گرمایشی همچون پتو، بخاری و... به مکان های سرپوشیده منتقل شده است.

گرجی با بیان اینکه اقلام مورد نیاز زلزله زدگان به سه سالن بزرگ و سرپوشیده در سطح استان منتقل شده اند، گفت: سالن حجاب، سالن امام خمینی (ره) و مجتمع ورزشی هلال احمر در اختیار این جمعیت، برای بسته بندی اقلام زلزله زدگان قرار گرفته است.

مسئول پشتیبانی جمعیت هلال احمر کشور با تاکید بر اینکه نیاز زلزله زدگان باید در کمترین زمان ممکن برطرف شود، گفت: جمعیت هلال احمر برای تسریع در روند خرید اقلام مورد نیاز زلزله با فروشگاه های اتکا و رفاه قراردادی را منعقد کرده است.

زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد که تاکنون 444 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.

این زلزله به هفت شهرستان و بیش از یک هزار روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.

در این زلزله حدود 30 هزار واحد مسکونی به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزئی شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار