کد خبر: ۵۲۷۲۸۷
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۹ 21 November 2017
تابناک / رئیس بسیج ‌رسانه استان گیلان با اشاره به دومین سالگرد شهادت شهید سیرت نیا گفت: اولین سالگرد شهدای رسانه گیلان هم‌زمان با دومین سالگرد شهادت شهید سیرت نیا روز پنجشنبه دوم آذر در مهدیه رشت با سخنرانی دکتر مصلحی وزیر سابق اطلاعات و مداحی برادر هادی نیک‌بین  با حضور قاری بین اللملی استاد محمد فلاح پور و اجرای سید حسین رضویان برگزار خواهد شد.

عصر امروز نشست خبری یادواره شهدای رسانه گیلان با حضور خبرنگاران گیلان و خانواده شهید شاخص رسانه اسماعیل سیرت نیا علمدار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی دراستان گیلان و محسن جعفری ریس سازمان بسیج رسانه استان برگزار شد.

ریس بسیج رسانه گیلان در جمع خبرنگاران با تبریک آغاز ماه ربیع الاول  و  تسلیت جان باختن تعدادی از هموطنان  در حادثه زلزله کرمانشاه  در مورد ارزش جایگاه شهدا  گفت:  این  در اکثر پرده ها تیتر های خبری و دست نوشته ها همه جا دیده ایم  که نوشته اند «شهدا شمع محفل بشریت هستند»و جنس شهید یک واقعیت خاصی دارد استخوان شهیدی که  به شهر و دیار ما می رسد که دلهارا جذب می کند و انسان ها  متحول می شوند. استخوان شهید و پلاک شهید این برکت و اثر گذاری رادارد.

وی افزود: این چیزی نیست که ما دست کم بگیریم شهدا برای ما عزیز هستند نه در شعار بلکه در عمل باید این گونه باشد این ها از جان خودشان گذشتنددر دنیای امروز خیلی ها می خواهندشبهه ایجاد کنند واین کار بزرگ زیر سوال قرار بگیرند،  این که یک عده می گویند در دوران دفاع مقدس مردم احساسی رفتند جنگیدندیا بی سواد و یا تحت تاثیر قرار گرفتند اما ما داشتیم در دوران دفاع مقدس شهدای بزرگواری که در درجات عالی بودند مثل شهدای باکری و چمران  و غالب سنی شهدای ما در دوران دفاع مقدس جوان بودند.

محسن جعفری ادامه داد: ما امروز تمام امنیت و ارامش را مدیون خون شهدا هستیم .یک عده ای امدند و گفتند این نگاه شهادت دیگر تمام شده است اما شهدای مدافع حرم ما ثابت کردند هم چنان این راه باز است اگر زمانی می گفتند  آزادی  قدس و کربلا شاید خیلی ها جز ارزو هایشان بود اما امروز ما شاهد این بودیم که چگونه قدرتمان در کربل نشان داده شد. در این زمینه تیم رسانه ای که ما به کربلا  اعزام کردیم  برای پوشش خبر در امنیت کامل و ارامش بودند. وی ادامه داد: ما امروز اقتدار امنیت ارامش هر چیزی که داریم از خون شهدا داریم،  غیر ازاین اصلا هم نخواهد بود تمام معادلات و محاسبات سیاسی در حوزه دیپلماسی و  حوزه های دیگر به واسطه خون شهدا هست  وگرنه هیچ فن دیپلماسی هیچ دستگاه و قدرت وصلاحی نمی تواند بگوید ما ازاین کانال ورود کردیم و برگرداندیم. این ایثار خود شهدا و خون آن ها ایران را آبیاری و عزت و ازادگی و عظمت داد.

رئیس بسیج رسانه گیلان با اشاره به شهدای مدافع حم خاطرنشان کرد: یک تعداد از جوانان ما وقتی  صدای مظلم و ظلمی وارد شد باالگو از حضرت سید الشهدا(ع) و شهدای انقلاب اعزام شدند و از همه مهمتر حضور جوانان بود.  سید اسماعیل سیرت نیا از دوستان نزدیک  من بود  یکی از همین جوانان بوده وما ایشان را به عنوان علمدارجبهه فرهنگی و سید الشهدای مدافع حرم گیلان می شناسیم  و در استان جایی نبود که عَلم فرهنگی باشد و ایشان حضور نداشته باشند.

جعفری با اشاره به برگزاری نخستین یادواره شهدای رسانه بیان کرد: هشت شهید به‌عنوان شهدای شاخص رسانه معرفی شدند که  شامل  شهید میرزا کوچک جنگلی(سردبیر روزنامه جنگل)، حجت‌الاسلام انصاری، سیرت نیا، کوچک زاده، اسحاقی، ثابت‌قدم، محمدرضا نشرودکل و شهید اخوان هستند. وی با اشاره به نام‌گذاری میدان شهدای رسانه گفت: ما از خانواده شهید سیرت نیا اجازه گرفتیم تا سال ۹۶ را با نام این شهید بزرگوار نام‌گذاری کنیم و از ابتدای این سال محوریت تمام برنامه‌های بسیج رسانه بر اساس این شهید شاخص انجام گرفت.

رئیس بسیج ‌رسانه استان گیلان با اشاره به دومین سالگرد شهادت شهید سیرت نیا گفت: اولین سالگرد شهدای رسانه گیلان هم‌زمان با دومین سالگرد شهادت شهید سیرت نیا روز پنجشنبه دوم آذر در مهدیه رشت با سخنرانی حجت السلام  مصلحی وزیر سابق اطلاعات و مداحی برادر هادی نیک‌بین  با حضور قاری بین اللملی استاد محمد فلاح پور و اجرای سید حسین رضویان برگزار خواهد شد.

جعفری همچنین گفت: در این یادواره یک تئاتر از زندگی‌نامه شهید سیرت نیا نمایش داده خواهد شد.

گفتنی است بعد از سخنان رئیس بسیج رسانه گیلان، پدر و مادر  شهید سیرت نیا  خاطراتی را از  دوران کودکی و جوانی شهید بیان کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار