کد خبر: ۵۲۷۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ 20 November 2017
نعیم سلیمان اوغلو

در پی درگذشت نعیم سلیمان اوغلو، نابغه وزنه برداری ترکیه ملقب به "هرکول جیبی"، دیروز (یکشنبه) وزنه‌برداران نامدار زیادی در مراسم خاکسپاری او شرکت کردند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، نعیم سلیمان اوغلو که به "هرکول جیبی" معروف بود، روز پنجشنبه در سن 50 سالگی بر اثر نارسایی کبد جان خود را از دست داد.

او از  المپیک 1988 سئول سه قهرمانی المپیک وزنه‌برداری را کسب کرده بود.

والیریوس لئونیدیس، وزنه‌بردار بنام یونانی که رقیب سلیمان اوغلو نیز بود در مراسم تشییع پیکر او حاضر بود.

لئونیدیس درباره مرگ سلیمان اوغلو، اظهار کرد: من از شنیدن خبر مرگ نعیم بسیار ناراحت شدم. من دوست خیلی خوبی را از دست دادم و دنیای ورزش نیز فرد بزرگی را از دست داد. به سختی می‌توانم مرگ او را باور کنم.

عثمان آشکین باک، وزیر ورزش ترکیه، سلیمان اوغلو را با ستاره‌های ورزشی امروز مقایسه کرد و گفت‌: او قابل مقایسه با مسی و رونالدو در فوتبال است.

سلیمان اوغلو یکی از شخصیت‌های ورزشی بسیار بزرگ در تاریخ ترکیه به حساب می‌آید. البته او در بلغارستان به دنیا آمده است و ابتدا در این کشور وزنه می‌زد. او در سال 1986 شروع به مسابقه دادن برای کشور ترکیه کرد.

اردوغان، رییس جمهور ترکیه نیز پیام تسلیتی در یک برنامه تلویزیونی به دلیل مرگ سلیمان اوغلو فرستاد.

سلیمان اوغلو وزنه‌برداری بود که در سه بازی  المپیک مختلف مدال طلا کسب کرد. مجله تایم عکس او را به دلیل عملکرد بسیار خوبش در  المپیک 1988 سئول بر روی جلد خود منتشر کرد.

او همچنین قهرمان سه دوره المپیک بود و هفت مدال طلا و یک نقره جهان را نیز به دست آورد. او به عنوان یکی از موفق ترین وزنه‌برداران تاریخ شناخته شده بود.

سلیمان اوغلو در المپیک ۱۹۸۸ سئول، ۹ رکورد جهان و شش رکورد المپیک را شکست. همچنین در سال ۱۹۹۲ به عنوان بهترین وزنه بردار از سوی فدراسیون جهانی معرفی شد.

هلیل موتلو دارنده سه طلای المپیک در مراسم خاکسپاری سلیمان اوغلو

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار